Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: ESP tekst usterki 813, silnik 16795 i 18010

  1. #1

    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    32

    ESP tekst usterki 813, silnik 16795 i 18010

    Witam
    Ponieważ mój temat wylądował w koszu (być może źle go umieściłem za co z góry przepraszam) piszę ponownie. Zapaliła i pali się ciągle kontrolka ESP. Byłem przed wymianą wężyka z rurką między wysprzęglikiem a pompą sprzęgła bo miałem wyciek płynu i zapowietrzyłem układ. Po wymianie paliło się jeszcze dwa dni i dziś byłem umówiony na diagnostykę, wsiadam do auta a tu się nie pali hmmm No ale pojechałem i po podłączeniu wyszły takie błędy:
    1) System ABS kod 813 - czujnik 2 ciśnienia w układzie hamulcowym (nieprawidłowe funkcjonowanie! usterka elektryczna w obwodzie - błąd sporadyczny)
    2) Silnik kod 16795 - system wdmuchiwania powietrza dodatkowego ( latem wymieniałem pompę SAI ale nie robiłem kasowania błędów po wymianie więc może to był stary błąd choć check się do tej pory nie zapalił)
    3) Silnik kod 18010 - napięcie na plusie (zacisk 30) - za niskie napięcie / prąd zasilania - usterka sporadyczna. Diagnosta powiedział że to może wyskoczyć gdy odłączamy akumulator a ten na pewno był odłączony przy wymianie wężyka przy wysprzęgliku.
    Błędy pokasował wydruk dał i wyjechałem ze stacji i po kilku kilometrach znowu zapaliła się kontrolka ESP i nie zgasła. Dodam że dziś rano gdy miałem jechać na diagnostykę to kontrolka się nie paliła choć przez ostatnie dni paliła się ciągle. Na co stawiacie?

  2. #2
    Awatar ZUCZEK
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    700
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Stalowy
    Posty
    10,798
    Za problem odpowiada błąd nr 813 trzeba namierzyć ten czujnik i sprawdzić jego połączenia, ja nie wiem gdzie on się znajduje, może twój mechanik wie wiec podstępnie podpytaj gdzie się on znajduje i do dzieła
    Znowu TT znowu Cabriolet

  3. #3
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    00813 dotyczy czujnika - G214 , jest on zlokalizowany na głównym cylindrze hamulcowym czyli na części do której przymocowany jest zbiorniczek na płyn hamulcowy .

    Powinieneś w pierwszej kolejności sprawdzić przewody elektryczne i wtyczkę tego czujnika , jeśli bedzie OK to zostaje wymiana tego czujnika .

    Reszta błędów nie wymaga komentarza




    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  4. #4

    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    32
    Baaaardzo dziękuję ci Arturze za wyczerpującą odpowiedź i jutro tam luknę

  5. #5
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Nie ma za co , napisz co wyszło jak wszystko posprawdzasz .







    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  6. #6

    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    32
    A więc sprawdzili i podobno wyregulowali jakiś czujnik bo był źle ustawiony chyba chodzi o G214 czy coś takiego hmmm zobaczymy czy znowu wyskoczy

    wyskoczył ponownie i jutro mają wymienić czujnik - zobaczymy co dalej

    Wymieniono czujnik g214 i problem zniknął. Temat zamknięty.

    3 posty jeden pod drugim...ech nie robimy bajzlu panowie...
    Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 17-02-2011 o 22:13

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2008
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    25
    Witam.

    U mnie ostatnio też problem pojawił się z tym czujnikiem. VAG pokazał błąd czujnika ciśnienia w układzie hamulcowym. Poczytałem na forum no i za wskazaniem Barttka odnalazłem czujnik na pompie hamulcowej. Kłopot w tym, że u mnie są dwa. Patrząc na pompę od strony przodu samochodu czujniki są umieszczone od lewej strony. Nie bardzo wiem jak rozpoznać, który to padł. Kontrolki ABS/ESP się nie świecą ale jest dziwny efekt. Jak pomalutku auto się toczy i wciskam pedał hamulca to coś "chrobocze" prawie tak jak pracująca pompa ABS tylko że nie kopie w pedał hamulca.

    Czy koledzy mieli coś podobnego?

    Pozdrowienia
    R@fi

  8. #8
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    G214 to jest ten położony dalej czyli bliżej serwa .
    Podaj dokładny numer błędu jaki Ci wywla









    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2008
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    25
    Dokładnego numeru nie pamiętam ale to do sprawdzenia. Pamiętam, że to był czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym. Sprawdzę VAGiem i dam znać.
    Dzięki za info.

    Pozdrowienia
    R@fi

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2008
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    25
    Na wstępie przepraszam, że teraz dopiero info kończące moje bolączki z ESP.
    Otóż okazało się, iż czujnik ciśnienia na pompie hamulcowej jest sprawny. Kłopot był w innym miejscu a właściwie to dwa elementy się zbiegły w czasie.
    1. Skończyły się klocki a ponieważ nie mam czujników w swojej TT więc się zorientowałem jak zdemontowałem koło. Po wymianie klocków i tarcz co prawda zniknął błąd czujnika ciśnienia ale pozostał problem kontrolki ESP.
    2. Wymiana czujnika ABS pomogła radykalnie. Padł lewy przedni.

    Pozdrowienia
    R@fi.

Podobne wątki

  1. Typowe usterki ?
    Przez Booster w dziale MK2 (2006-2014)
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-11-2016, 00:07
  2. bład 16795
    Przez Kasprzyk19 w dziale VAG-COM
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-08-2011, 07:10
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-07-2011, 09:21
  4. Log 115, oraz błąd 18010
    Przez Kasprzyk19 w dziale VAG-COM
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-05-2010, 13:40
  5. Log + opis usterki
    Przez Maru w dziale VAG-COM
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-05-2009, 07:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •