Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 25

Wątek: Problem z zasilaniem sprzęgła klimatyzacji.

  1. #1
    Awatar zuber1906
    Dołączył
    Oct 2014
    Płeć
    Skąd
    Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2002
    Kolor
    czarny
    Posty
    44

    Problem z zasilaniem sprzęgła klimatyzacji.

    Witam. Niestety w ciągu ostatnich dni dopadła mnie kolejna usterka. Na wstępie zaznaczę że szukałem po forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na problem podobny do mojego. Mianowicie klima przestała chłodzić. Jakiś rok temu miałem podobną usterkę. Mechanik odkrył, że zgniły przewody zasilające elektromagnes klimy tuż przy wtyczce na kompresorze. Polutował wszystko ładnie i przy okazji nabił czynnika i odgrzybił. Kilka dni temu usterka powróciła, więc od razu założyłem że musi mieć to związek z zasilaniem elektromagnesu. Nie pomyliłem się. Po włączeniu klimy sprzęgło stoi w miejscu i nie kręci kompresorem. Obydwa wentylatory również stoją. Po wypięci wtyczki i podaniu zasilała bezpośrednio, elektromagnes działa poprawnie. Po zbadaniu napięcia na wtyczce pojawia się coś w granicach 12V, ale nie raz pojawia się mniej, coś w okolicach 5V. Wziąłem zatem żaróweczkę 12V i przyłożyłem do pinów wtyczki. Zgodnie z moimi przypuszczeniami stwierdziłem, że jest napięcie ale nie ma prądu. Miernik pobiera bardzo mało prądu aby przeczytać sygnał i zinterpretować poziom napięcia, ale obciążenie żarówki spowodowało całkowity jego zanik. Przy okazji sprawdziłem połączenie które wykonał rok temu mechanik. Nie było za piękne, ale gdy odizolowałem przewody trochę dalej i odsłoniłem ładną miedź, problem z zanikiem prądu dalej występował. Wnioskuję że gdzieś na przewodach zasilających elektromagnes musi być jakiś zimny lut lub jakiś słaby styk. Bezpieczniki w puszce na aku sprawdziłem i są ok. Bezpiecznik od klimy w kokpicie też sprawny.
    Proszę o jakieś rady i sugestie gdzie szukać tego zaniku prądu. Czy może to być jakiś przekaźnik lub jakaś złączka na długości tych przewodów zasilających elektromagnes? Gdzieś czytałem że pod aku jest jakiś łącznik tych przewodów. Czy to prawda? Czy odpięcie aku nie będzie skutkowało rozkodowaniem się jakichś układów elektronicznych? Jednym słowem gdzie mam tego szukać. Czekam na pomoc.

    Serdecznie pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez zuber1906 ; 04-08-2016 o 23:02

  2. #2
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Tam niema sytuacji ze jest 0 albo 12. U siebie w tt mialem taki sam problem i nawet jest gdzies temat o mojej klimie. Mialem to samo i podobno wymiana elektrosprzegla pomoze. U mnie nie pomoglo bo wywalilem cala klime na rzecz kompresora z amg.

  3. #3
    Awatar zuber1906
    Dołączył
    Oct 2014
    Płeć
    Skąd
    Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2002
    Kolor
    czarny
    Posty
    44
    Czytałem ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi. Jak to nie ma tam sytuacji że jest 12 albo 0. Przecież na chłopski rozum jeżeli klima jest wyłączona to elektromagnes jest niezasilony i nie sprzęgla się z kołem w sprężarce, a gdy klimę włączymy to wręcz przeciwnie i sprężarka się obraca. Tam musi być 0 lub 12. No może się mylę, ale logika podpowiada że tak właśnie ma być. Nie rozumiem jakie inne napięcie miało by tam być. Do elektromagnesu idą dwa przewody. + i - więc żadna filozofia. W jakim celu miało by tam iść na przykład 3V lub 5V. Elektromagnes to zwykła cewka o danej ilości zwojów, która po podaniu napięcia wytwarza pole elektromagnetyczne i przyciąga, lub jest przyciągana do czegoś. Ilość zwojów jest stała, więc i jej oporność jak i jej napięcie zasilania musi być stałe aby mogła poprawnie działać i wytwarzać pole o takiej samej sile. Gdyby poszło tam niższe napięcie to siła przyciągania była by mniejsza i albo by w ogóle nie nastąpiło zesprzęglenie, albo było by ono na tyle słabe, że elementy by się ślizgały a nie trzymały ze sobą. Wymiana elektromagnesu jest według mnie bezsensowna gdyż działa on poprawnie. Oporność w granicach 4 omów. Teoria o zmienności napięcia w tej wtyczce dalej nie tłumaczy całkowitego zaniku tego napięcia po przyłożeniu obciążenia w postaci malutkiej żaróweczki 12V. To wygląda jak klasyczny zanik napięcia stałego wynikający albo ze słabego styku na jakimś elemencie łączeniowym (styki robocze przekaźnika, kostka łączeniowa, bezpiecznik lub gniazdo bezpiecznikowe) albo z zimnego lutu.
    Ostatnio edytowane przez zuber1906 ; 05-08-2016 o 07:31

  4. #4
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Jest cos takiego jak napiecie pilotujace. Komp wysyla jakies napiecie i patrzy co sie dzisje.
    Mi tez wiele osob mowilo ze ma byc albo 0 albo 12 i tez na sile szukalem spadkow napiecia. Ktos mi powiedzial zebym wymienil sprzegielko ale u mnie na krotko tez dzialalo. Az wreszcie kiedys pomierzylem w innym aucie w ktorym klima dzialala i ku mojemu zdziwieniu bylo tak samo jak u mnie.
    Moze dla pewnosci niech ktos jeszcze podlaczy zaroweczke ze sprawna klima. Ja temat odluscilem bo klima niestety musiala i tak zrobic wylot ale przy zmianie silnika rozwazam powrot do klimy. Ale bedzie wtedy inny komp inna wiazka itp bo calosc bedzie przeszczepiona z innej tt w ktorej dziala klima.

  5. #5
    Awatar zuber1906
    Dołączył
    Oct 2014
    Płeć
    Skąd
    Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2002
    Kolor
    czarny
    Posty
    44
    Posprawdzałem przewody od wtyczki na kompresorze do wtyczki nad rozrusznikiem i wszystko tam jest ok. Dalej przewody wpadają we wiązkę i lecą chyba w stronę kokpitu. Poskładam to wszystko co rozwaliłem do tej pory i pokuszę się jeszcze o sprawdzenie przekaźnika odpowiadającego za klime. Ktoś wie gdzie takowy znaleźć? I wytłumaczy lub podlinkuje jakąś instrukcje jak się do niego dostać?

    - - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -

    Dostałem się do przekaźników pod kierownicą. Sprawdziłem wszystkie i wszystkie są ok, Zaobserwowałem natomiast dziwną rzecz. Gdy silnik jest zapalony i nawiew działa, wcisnąłem przycisk ECON aby teoretycznie wyłączyć klimę .Następnie wcisnąłem go jeszcze raz a by teoretycznie ją włączyć i zaobserwowałem lekki spadek obrotów silnika, który świadczyłby o tym że klima prąd pobiera. Wykluczam zatem usterkę climatronika i przycisków w nim. Mam jeszcze jedno podejrzenie. Być może uszkodził mi się wentylator od klimy, ten mniejszy przy chłodnicy. I wtedy climatronik wysyła impuls do elektromagnesu aby się załączył (wnioskuje po chwilowym spadku obrotów silnika), ale z uwagi na uszkodzony wentylator który być może pobiera za duży prąd komputer od razu odcina napięcie. Moje pytanie brzmi: Czy taka sytuacja jest prawdopodobna? Gdy mamy uszkodzony silnik wentylatora to klima może się nie załączać?

  6. #6
    Awatar dawid94
    Dołączył
    Mar 2016
    Płeć
    Skąd
    Ahlen (D)
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Zielony
    Posty
    66
    Wentylator mozna odpiqc i klima bedzie sie zalaczac. Na przewodach klimatyzacji masz dwa czujniki, wysokie cisnienie i niskie cisnienie. Jesli wentylator sie nie zalacza to komputer wie dzieki tym czujnikom ze cisnienie jest za wysokie i wylacza klime. Klima sie zalaczy mimo ze wentylator padl. Na twoim miejscu sprawdzil bym te czujniki. W jakims bloku idzie napewno to sprawdzic ale niestety nieqiem w jakim to jest w audi. Oba czujniki musza pokazywac plus minus takie samo ciwnienie w czasie gdy klima jest jakis czas wylaczona. Jesli ktorys czujnik jest walniety wtedy klima ci sie nie zalaczy. Tak nawiasem to czesto jest taki czujnik padniety jesli napiecie masz bietakie jak poqinno byc. Miszkam w niemczech i pracuje w aso volvo i musialem tutaj robic szkolenie zeby pracowac przy klimie i nie znam przypadku ze jak zalaczasz klime to jest jakies inne napienncie jak z aku ( alternatora). Zalaczona klima 12v wylaczona 0v, moze tt ma jakos innaczej.

  7. #7
    Awatar omerta
    Dołączył
    Apr 2015
    Płeć
    Skąd
    L 78H
    Pojemność
    1.8T
    KM
    ---
    Rocznik
    1999
    Kolor
    blu
    Posty
    702
    U mnie też klima jakiś czas temu klima przestała działać, winowajcą był taki czujnik ciśnienia
    http://9.allegroimg.pl/s400/11/50/90/47/16/5090471689
    Objawy - odpalam po nocy auto, klima się załącza chłodzi ok 8min (wiatraki działają) a potem przestaje chłodzić (wiatraki przestają działać). Zdarzała się też że po nocy w ogóle nie odpalała klima.
    Po wymianie czujnika NIE trzeba ponownie nabijać klimy (chociaż mówili mi że trzeba) - na przewodzie jest zaworek co trzyma ciśnienie po odkręceniu tego czujnika

  8. #8
    Awatar zuber1906
    Dołączył
    Oct 2014
    Płeć
    Skąd
    Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2002
    Kolor
    czarny
    Posty
    44
    A jest jakiś sposób aby takowy czujnik sprawdzić jakimiś domowymi sposobami? I czy jest trudno go wydostać i docelowo wymienić. Przydała by się jakaś fotka gdzie go szukać .

  9. #9
    Awatar KrzysiuProgramista
    Dołączył
    Jun 2015
    Płeć
    Skąd
    Zgierz
    Pojemność
    2.0T
    KM
    292
    Rocznik
    2016
    Kolor
    srebrny
    Posty
    1,342
    Cytat Zamieszczone przez zuber1906 Zobacz posta
    A jest jakiś sposób aby takowy czujnik sprawdzić jakimiś domowymi sposobami? I czy jest trudno go wydostać i docelowo wymienić. Przydała by się jakaś fotka gdzie go szukać .
    Czujnik znajduje się po lewej stronie patrząc od frontu na samochód. Czerwona strzałeczka pokazuje, który to czujnik (zdjęcie pochodzi z Golfa IV, ale komora jest bardzo podobna)



    Tutaj jeszcze inne zdjęcie czujnika. Czujnik u Ciebie może się różnić ilością pinów, bo wychodziły różne rodzaje (akurat ja i omerta mamy nieco inne)


    gdzie,
    1 - masa
    2 - przesył sygnału
    3 - plus

    Moim zdaniem, jeżeli podłączysz multimetr na PINy czujnika i zaczniesz mierzyć napięcie, a z drugiej strony będziesz doprowadzał w jakiś sposób powietrze pod ciśnieniem, to napięcie powinno rosnąć. Jeżeli się mylę, to prosiłbym o sprostowanie

    Dodam tylko, że w moim przypadku problem z klimatyzacją był spowodowany nieszczelnością tego czujnika (przez co wyparował mi cały czynnik w 3 min :/) Po sprawdzeniu szczelności i wymianie wszystko wróciło do normy.

  10. #10
    Awatar zuber1906
    Dołączył
    Oct 2014
    Płeć
    Skąd
    Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2002
    Kolor
    czarny
    Posty
    44
    Czyli jak to wreszcie jest. Mogę wyjąć czujnik bez obawy utraty czynnika czy wyjęcie czujnika skutkuje rozszczelnieniem układu?

  11. #11
    Awatar dawid94
    Dołączył
    Mar 2016
    Płeć
    Skąd
    Ahlen (D)
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Zielony
    Posty
    66
    Wykrecasz i czynik nie ucieka. Jest tam vintil pod tym czujnikiem. Wykrec i podmnien z jakims innym czujnikiem. Jest to czujnik wysokiego cisnienia tak jak widze bo jest na cienkim przewodzie, drugi taki czujnik jest na przewodzie grubym i jest to niskie cisnienie.

  12. #12
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Podmienialem ten czujnik. Dobijalem klime. Przekazniki przetrzepalem. Modul climatronica podmienialem i nic nie ruszylo. Na krotko oczywiscie dzialalo i bledow brak.
    Tez mnie ciekawi czy kolega sie z tym upora

  13. #13
    Awatar zuber1906
    Dołączył
    Oct 2014
    Płeć
    Skąd
    Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2002
    Kolor
    czarny
    Posty
    44
    W tygodniu pojadę do kuzyna mechanika który ma waga i najpierw spróbujemy zasterować wentylator. Jeżeli ruszy bez problemu to podmienimy czujnik.

  14. #14
    Awatar omerta
    Dołączył
    Apr 2015
    Płeć
    Skąd
    L 78H
    Pojemność
    1.8T
    KM
    ---
    Rocznik
    1999
    Kolor
    blu
    Posty
    702
    KrzysiuProgramista złe zdjęcie pokazałem zaworek jest taki
    http://image.ceneo.pl/data/products/...-98.jpg?=2f9c5

    A są jakieś jeszcze inne zaworki/czujniki na przewodach - tak z ciekawości?

  15. #15
    Awatar choody
    Dołączył
    Jul 2014
    Płeć
    Skąd
    Zielona Góra
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2004
    Kolor
    czarny
    Posty
    202
    Sterownik wentylatorów steruje sprzęgłem, może On siadł

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-04-2014, 14:43
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-07-2013, 20:32
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2013, 10:10
  4. Odpowietrzanie sprzegła
    Przez blein w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 03:55
  5. Problem zapowietrzenie skrzyni biegów/ sprzegła
    Przez Grzesiek G w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 06:37

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •