Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 16

Wątek: Wydech BORLA - Czy warto inwestować 4k+?

  1. #1
    Awatar Śruba
    Dołączył
    Dec 2014
    Płeć
    Skąd
    Warszawa / Grochów
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    7

    Wydech BORLA - Czy warto inwestować 4k+?

    Tak jak w temacie.
    Plany są takie żeby wymienić fabryczny na BORLA? -Chodzi mi o sam Catback.
    DP też ale to już inna bajka.
    Generalnie chodzi mi o to czy warto w****c ponad 4 tyś na takie rurki?

    http://www.topendpower.pl/p/pl/bor-1...awd+01-06.html

    Jeżeli nie to jakieś inne firmy?

    -Jeżeli post jest w złym dziale to proszę o przeniesienie

  2. #2
    Awatar wiewioraandrzej
    Dołączył
    Jun 2014
    Płeć
    Skąd
    Częstochowa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    210
    Rocznik
    1999
    Kolor
    czarny
    Posty
    953
    Polecam magnaflow fajnie brzmi
    Using Tapatalk

  3. #3
    Awatar Śruba
    Dołączył
    Dec 2014
    Płeć
    Skąd
    Warszawa / Grochów
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    7
    refresz?

  4. #4
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Miałem taki wydech dobre ''parę'' lat temu więc dzielę się realnymi obserwacjami

    Brzmienie na biegu jałowym to zdecydowany i największy plus tego wydechu .
    Mruczy pięknie, rasowo i nie za głośno, nie ma tzw ''efektu pierdzenia'' jaki często towarzyszy układom składanych w ''szopach'' z przypadkowo na czuja dobranych tłumików .

    W czasie jazdy nie jest dokuczliwie głośny ale podczas długich przejazdów na trasie czy autostradzie pojawia się trochę dokuczliwe '' buczenie ''. Myślę że jest to sprawa rezonansu akustycznego jaki tworzy się przy ciągłej jeździe na wysokim biegu i w okolicach 2500 - 3000 obr.

    W zasadzie był to główny powód przez który pozbyłem się tego wydechu, drugim powodem był fakt że średnica rur jest 2,5 cala co z kolei nie było odpowiednie dla setupu z większą turbiną który już czekał na zamontowanie w aucie

    Tak prezentuje się wszystko co przychodzi w zestawie.




    Generalnie jakość dobra choć łączenie części układu na wsuwaną rurę i opaskę zaciskowa jest trochę przestarzałe na dzisiejsze standardy .
    Spasowanie do auta dobre, ale nie idealne .
    Wprawdzie nic nie stukało, pukało czy ocierało więc technicznie wszystko super ale końcówki wisiały zdecydowanie za nisko więc musiałem podginać i dopasowywać wieszaki aby wygląd był satysfakcjonujący..

    Jeśli miałbym zaproponować jakiś gotowy dedykowany układ to polecam Blueflame ( trzeba kupić w UK ).

    Gotowe układy mają tą zaletę że kupujesz instalujesz i masz zrobione Nie trzeba nigdzie zostawiać auta na parę dni i martwić się czy ktoś nie będzie ''haftował'' na aucie.

    Ludzie polecają też MG Motorsport ale nie pamiętam czy mają gotowe wydechy czy też robią indywidualnie na aucie ...








    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  5. #5
    Awatar Śruba
    Dołączył
    Dec 2014
    Płeć
    Skąd
    Warszawa / Grochów
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    7
    No i super.
    Takiej odpowiedzi potrzebowałem. A te Blueflame to mniej więcej jakie ceny?

  6. #6
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Ceny takich dedykowanych wydechów są + - na podobnym poziomie .

    Chciałem podać linka bo z reguły zawsze były dostępne na thettshop.co.uk ale teraz nie widzę ich w ofercie .
    Nie wiem więc czy kolejna porządna firma upadła przez ''chiński potop'' czy też po prostu nie sprzedają ich już ..





    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  7. #7
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    jak dla mnie z mojej perspektywy to wyrzucanie kasy z błoto. Za 5 koła to można zrobić cały układ wydechowy i jeszcze zostanie na zrobienie FMIC.
    A tutaj mamy tylko catback. Ja kiedyś zrobiłem cały wydeszek za 2.5 tys w el-tecu i byłem na prawdę zadowolony. Co ciekawe ten wydech jeździ w jednej TT która mnie odwiedza co jakiś czas i pucha wygląda jak nowa !!!. Czas na jaki zostawiłem im auto to 2 dni dlatego ja w życiu bym nie przepłacił ponad 2 x ( bo to tylko cat back) za taki wydech.
    Brzmienie tamtego wydechu było bardzo przyjemne bez żadnych piardów bo przy 2.5 cala dużo łatwiej zrobić cichy wydech niż na 3 cale..

  8. #8
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    To że można wydech zrobić taniej jest kwestią nie podlegającą dyskusji i wydaje mi się że autor tematu zdaje sobie doskonale z tego sprawę .

    Dyskutować natomiast można czy faktycznie jest to wywalanie kasy w błoto czy po prostu płacimy więcej za wygodę, jakość i oszczędność czasu . A niektórzy bardzo cenią swój czas i wygodę

    Odwołując się do Twojego przykładu to przecież Eltec nie jest w Płońsku ( jeśli dobrze kojarzę ) więc musiałaś odstawić furę ktoś Cię musiał odwieźć do domu i byłeś bez auta parzystą liczbę dni
    Nie miałeś też bladego pojęcia jak wydech będzie brzmiał aż do chwili kiedy odebrałeś..

    Ktoś z kolei zapłacił i kupił gotowy dedykowany ( wcześniej słuchając sobie na YT setek klipów ) ''wrzuci pod łóżko'' i w momencie jak znajdzie chwile i dostęp do podnośnika czy kanału to się za to zabiera i po 2 godzinach ma gotowe .
    Albo po prostu umawia się z jakimś mechanikiem i ma zrobione na poczekaniu ..

    Moim skromnym zdaniem nie uważam tego za wyrzucanie kasy w błoto, fakt płacisz więcej ale masz za to dodatkowe bonusy.

    Flachę też można kupić w sklepie i wypić w bramie albo mieć ją przyniesioną do stolika przez uczynną blondynkę

    Oczywiście zgadzam się że można w dobrej firmie zrobić porządny wydech za mniejsze pieniądze ale nie wszyscy z wielu powodów chcą czy też muszą iść tą drogą i dla tych ludzi ''gotowiec'' jest świetną alternatywą .






    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Podlaskie
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2002
    Kolor
    zielony
    Posty
    125
    Ja mam końcowy borla a środkowy nie wiem bo nie ma nic nabitego na nim. Wszystko było zakładane w USA i na tych 2 tłumikach jest za głośno i to dużo za głośno może nadaje się to do kręcenia się chwilę po mieście ale zrobić tym trasę 100km to już się odechciewa się tego.

    Arrtur jeśli ktoś rozsądny miał by zapłacić dwa razy tyle dla takiej wygody że dostanie gotowe graty to sorry ale wydech zrobiony za 2 tys nie będzie gorszy od tego borla a zostanie kupę kasy na inne mody gdzie za sam ten wydech z borla można u już gdzieś zrobić wydech, FMIC, TIP i jak dobrze pójdzie to soft jeszcze

    A tak po za tym to różnica w cenie tych dwóch to jest dwie pensje minimalne wiec jak dla mnie wygoda kosztuje niektórych dwie wypłaty

    Po kolejne taka wygoda z gotowca jest tylko dla osób które mają kanał podnośnik sami bo oddając do faceta na montaż też trzeba zapłacić i to zazwyczaj parę zł więcej bo na częściach on nie zarobi :P

  10. #10
    Awatar oOkillerjezOo
    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Węgierska Górka
    Pojemność
    1.8T
    KM
    210
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    953
    Panowie, takie pytanie czy znacie jakies firmy/sklep gdzie moge kupic kompletny wydech do audi TT 180 oski pod plug&pin 2,5' ? Mam/lem wydech 2,5' kompletny pod k03 do spawania (dp, kat, tlumik, rury) Ale z racji tego ze zakupilem duze turbo z wyjsciem na bok sprzedalem je poki bylo nie uzywane. DP moze byc pod k03 lub k04 reszte przerobi mi magik. Szukam tylko plug&pin z racji tego ze u mnie ciezko o fachowca od tlumikow ktory zrobil by to tak jak ma byc. Oczywisie w rozsadnej cenie, wiem ze taka rozsadna cena wg kazdego jest inna heh ale tak zeby byla jakosc w rozsadnej cenie

  11. #11
    Awatar PAHO
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Oświęcim
    Pojemność
    1.8T
    KM
    23X
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Czarny
    Posty
    950

  12. #12
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Cytat Zamieszczone przez czaja Zobacz posta
    .......ale zrobić tym trasę 100km to już się odechciewa się tego
    Z moim niejako było podobnie, jeden z powodów pozbycia się na rzecz innego o czym już wspomniałem..

    Cytat Zamieszczone przez czaja Zobacz posta
    Arrtur jeśli ktoś rozsądny miał by zapłacić dwa razy tyle dla takiej wygody że dostanie gotowe graty to sorry ale wydech zrobiony za 2 tys nie będzie gorszy od tego borla a zostanie kupę kasy na inne mody gdzie za sam ten wydech z borla można u już gdzieś zrobić wydech, FMIC, TIP i jak dobrze pójdzie to soft jeszcze ...
    Zacznijmy od tego że ''rozsądni'' ludzie jeżdżą Toyotami z silnikiem 1.4. Tuning z zasady nie jest dla rozsądnych ludzi
    Czy nie będzie gorszy to już zależy gdzie będzie robiony ale w zasadzie już odniosłem się do tej kwestii w poprzednim poście nawiązującym do wypowiedzi Pawła_2005 ...

    Cytat Zamieszczone przez czaja Zobacz posta
    A tak po za tym to różnica w cenie tych dwóch to jest dwie pensje minimalne wiec jak dla mnie wygoda kosztuje niektórych dwie wypłaty.
    Za wygodę się płaci, można by podać dziesiątki przykładów z życia codziennego.
    Przepraszam z góry bo może zabrzmi to dość brutalnie ale jak ktoś zarabia minimalną stawkę to i 1000 złoty za wydech to sporo pieniędzy.
    Tuning to kosztowne hobby i raczej dla tych którzy mogą sobie na to pozwolić a nie wywalać na to całą czy nawet połowę miesięcznej wypłaty.. Gdzie tutaj ten rozsądek A przecież wydech to jedna z podstawowych modyfikacji..
    Zdaję sobie sprawę że i z takimi zarobkami można się w to bawić stopniowo robiąc w dłuższym okresie czasu ale porównywanie kosztów ''gratów tuningowych'' do najniższych zarobków to trochę nietrafne zestawienie.

    Być może trochę rozumie ''bulwersację'' tą ceną bo jak sprawdziłem kurs dolara to faktycznie, kroją za ten wydech nieźle. W USA można kupić nówkę za 750$.

    Cytat Zamieszczone przez czaja Zobacz posta
    Po kolejne taka wygoda z gotowca jest tylko dla osób które mają kanał podnośnik sami bo oddając do faceta na montaż też trzeba zapłacić i to zazwyczaj parę zł więcej bo na częściach on nie zarobi :P
    To już kwestia operatywności i zaradności, ''załatwić'' kanał czy podnośnik na 2 godziny to chyba nie jest jakieś mega wyzwanie.
    Nawet i ten mechanik, ileż może skasować za godzinę lub 2 roboty? Nie przesadzajmy z tym.


    oOkillerjezOo
    W zasadzie jak masz zrobiony wydech to możesz go użyć również i z większą turbiną.
    Od katalizatora w tył przebieg rur będzie taki sam niezależnie od tego jaka turbina będzie.
    Iny będzie tylko DP i musi być tak zrobiony żeby połączył się z resztą wydechu..

    Jeśli mimo wszystko chcesz jakiś dobry dedykowany to poszukaj Milltek -a, cena w UK to jakieś 450Euro
    Niestety nie wiem gdzie to w PL dostaniesz...

    Cytat Zamieszczone przez oOkillerjezOo Zobacz posta
    wiem ze taka rozsadna cena wg kazdego jest inna heh
    Z tym to trafiłeś w sedno sprawy




    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  13. #13
    Awatar oOkillerjezOo
    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Węgierska Górka
    Pojemność
    1.8T
    KM
    210
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    953
    Rozumiem, PAHO zadzwonie tam po niedzieli dzieki. Jak wspomnialem tylko P&P bo u nas ciezko o takiego fachowca zeby zrobil to dobrze a z tego co rozmawialem z paroma osobami nie jest to proste tak zeby nic nie stukalo itp. Wydech od turbo wlasciwie sam poczatek mi obojetny bo flansze dospawa mi znajomy kowal TIKiem natomiast cala reszte sam zamontuje przy tym czegos naucze heh. Dzieki Panowie i czekam jeszcze na wiecej propozycji.

  14. #14
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Cytat Zamieszczone przez oOkillerjezOo Zobacz posta
    Rozumiem, PAHO zadzwonie tam po niedzieli dzieki. Jak wspomnialem tylko P&P bo u nas ciezko o takiego fachowca zeby zrobil to dobrze a z tego co rozmawialem z paroma osobami nie jest to proste tak zeby nic nie stukalo itp. Wydech od turbo wlasciwie sam poczatek mi obojetny bo flansze dospawa mi znajomy kowal TIKiem natomiast cala reszte sam zamontuje przy tym czegos naucze heh. Dzieki Panowie i czekam jeszcze na wiecej propozycji.
    nikt CI nie wyspawa dp plug&play do turbiny która masz w ręku nie na aucie tym bardziej ,że jest nie seryjna.
    Niestety mam wrażenie ,że troche źle się zabierasz za te mody. Możesz to komuś oddać kto ogołoci słupek ,powiesi Twoje turbo i wyspawa dp. Chyba ,że trafisz na warsztat gdzie bedą mieli audi TT z gołym słupkiem pod maską i wyspawają taki DP na aucie porzymierzając Twój kolektor razem z turbem. Inaczej nikt w pl tego nie ogarnie. ALbo jak masz miejsce to rozbierz co trzeba i "zaproś" spawacza ze sprzętem do siebie ale to musi być ktoś znajomy :P

  15. #15
    Awatar oOkillerjezOo
    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Węgierska Górka
    Pojemność
    1.8T
    KM
    210
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    953
    Cytat Zamieszczone przez Pawel-2005 Zobacz posta
    nikt CI nie wyspawa dp plug&play do turbiny która masz w ręku nie na aucie tym bardziej ,że jest nie seryjna.
    Niestety mam wrażenie ,że troche źle się zabierasz za te mody. Możesz to komuś oddać kto ogołoci słupek ,powiesi Twoje turbo i wyspawa dp. Chyba ,że trafisz na warsztat gdzie bedą mieli audi TT z gołym słupkiem pod maską i wyspawają taki DP na aucie porzymierzając Twój kolektor razem z turbem. Inaczej nikt w pl tego nie ogarnie. ALbo jak masz miejsce to rozbierz co trzeba i "zaproś" spawacza ze sprzętem do siebie ale to musi być ktoś znajomy :P
    Czaje czaje heh jesli chodzi o DP flansze to mam zrobic tak jak piszesz bo inaczej tak w slepo sie nic nie spasuje...A mi glownie chodzi o P&P od DP po koniec wydechu bo sama przerobke DP ogarnie mi znajomy nawet jak potnie sie go. Warunki do takich zabiegow mam plus kanal, wiec moze TY ? jak bys wpadl jeszcze jakis Pan Tadeusz do nas to i nocleg zapewnie

Podobne wątki

  1. Mini-Casco w PZU - czy warto?
    Przez longinpastusiak w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 21:26
  2. Tor Poznań Track Day - czy warto?
    Przez remigiusz w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-07-2012, 07:10
  3. czy warto to kupić?
    Przez tomus00000 w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-05-2012, 15:33
  4. MBC-czy warto
    Przez bonq w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-01-2009, 19:55

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •