Cytat Zamieszczone przez czerniel2 Zobacz posta
wyczaiłem fajne zaciski! od Alfry Brery są to 4 tłoczkowe brembo które mają tłoczki 42mm.

Porównanie 6 tłoczków porsche vs 4 tłoczki alfy

przeliczyłem powierzchnie tłoczków

porsche: pi x 17 do kwadratu x 6 tłoczków wyszło 1979 mm2
alfa: pi x 21 do kwadratu x 4 tłoczki wyszło 2013 mm2

czyli moc ścisku podobna, a zacisk od alfy o wiele mniejszy. plus u porsche to zapewne większa powierzchnia klocka. mega plus u alfy to cena (2-3 razy raniej )

Jak uporam się ze skrzynią robię adaptery, zaciski od alfy już kupiłem Klocek ładnie pasuje do tarczy 312, może wrzucę tarcze 323 i dam go po zewnętrznej tak jak mam na tyle

Nie chcę być tym czepialskim ale źle to policzyłeś
Źle jest policzone pole a w przypadku zacisków wielotłokowych z tłoczkami po przeciwnych stronach bierze się pod uwagę tylko jedną parę tłoczków czyli w tym wypadki 2 albo 3 .
Wyjaśnię to dalej w odpowiedzi na post kolegi PawelM




Cytat Zamieszczone przez misza_m Zobacz posta
Panowie a jaka jest wasza opinia o tarczach EBC? Oferują do r32 tarcze za ok. 550 zł sztuka. Nadaje się to do czegoś?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

EBC nie są złymi tarczami generalnie ale ta tarcza będzie jednoczęściowa więc ciężki kloc, zobacz sobie parę postów w tył, była mowa o innych tarczach do R32 ale z aluminiowym dzwonem ..




Cytat Zamieszczone przez PawelM Zobacz posta
Ostatnio przeczytałem bardzo cenną informację, która sporo mi rozjaśniła w temacie hamowania. W przypadku tłoczka pływającego, jego efektywną powierzchnię trzeba pomnożyć razy dwa. To by tłumaczyło dlaczego osoby które na seryjnej tarczy założyli zaciski od boxter S dużej różnicy nie było bo efektywna powierzchnia tłoczka była podobna. To by też tłumaczyło dlaczego BMW M3 ma super hamulce mimo jednego ale dużego tłoczka.

Wszystkie zaciski które mają tłoczki mniejsze niż 45cm2 są mniejsze niż seria w mk1 ich swap nie ma sensu. Ehh TT już nie ma ale zainteresowanie inżynierią były są i będą

Coś Ci się pomyliło albo był jakiś błąd w tłumaczeniu tekstu
Tłok w zacisku pływającym musi ruszyć się 2 razy więcej aby wykonać tą samą ''robotę'' co tłoczki w zacisku powiedzmy 4 tłokowym...
Przykładowo jak klocki są 1mm od tarczy to tłok w zacisku pływającym musi się ruszyć o 2mm podczas gdy w zacisku 4 tłokowym każda para tłoczków ruszy się o 1mm.
Tak więc żeby ruszyć ten jeden tłok o 2mm wymagane jest przepompowanie takiej samej ilości płynu jak w przypadku ruszenia 2 par o 1mm .
Dlatego właśnie przy kalkulacjach pola powierzchni tłoczków i zacisków wielotłokowych liczy się tylko pole tłoczków po jednej stronie zacisku .
Te hamulce BMW nie są złe dlatego że jest odpowiednio dobrana siła docisku, średnica tarczy i pole powierzchni roboczej klocka. Wciąż jednak posiadają wady wspólne wszystkich hamulców z zaciskiem pływającym .

Natomiast ludzie nie mają ''mega'' efektu na zaciskach z Porsche Boxster bo fizyki nie oszukasz . Tarcza zostaje seryjna więc nie zmienia się ramie, powierzchnia robocza klocka jest prawie identyczna jak seryjnych z TT (Porsche są minimalnie większe) przy porównywalnym polu powierzchni tłoków.
Pojawiają się natomiast zalety zacisków i jest odczuwalne jakieś polepszenie zwłaszcza przy hamowaniu z większych prędkości. Bardziej jest to modyfikacja w stylu OEM+ niż do fury na tor ale i na torze poradzi sobie lepiej jak seria.

Przy doborze nowych zacisków powinniśmy właśnie pozostać w granicach porównywalnych do pola powierzchni seryjnych tłoków. Tłok pompy hamulcowej ma przecież stały wymiar i może przepchnąć tylko określoną ilość płynu przy każdym skoku. Oczywiście pole tłoczków w nowych zaciskach może być trochę większe ale nie za dużo ..
Zbyt duże tłoki wymagają przepompowania większej ilości płynu przez co zwiększa się skok pedału hamulca a w przypadku ekstremalnie za dużych tłoczków może być taka sytuacja że hamulce będą działać z pedałem w podłodze i może nie starczyć skoku aby w pełni wykorzystać ich potencjał .
Tyle że jak wciskamy ten pedał do końca to jak wiemy płyn jest pompowany również na tylne zaciski więc efekt łatwo przewidzieć

Jest sporo zacisków 4 tłoczkowych jak i 6 tłoczkowych które stanowią dobrą lub w miarę dobrą parę z naszymi pompami hamulcowymi.
Z bardziej popularnych można zaliczyć do nich właśnie te z TT RS / S3 , Boxster , Brembo GT typ A, Porsche 996T czy też z 6 tłokowych, Porsche Cayenne, VW Touareg, Q7 ale w wersji wymiarowej o której wspominałem w poprzedni poście.







Pozdrawiam