podstawą jest czujnik ciśnienia oleju. czujnik poziomu minimalnego oleju nie jest montowany w każdym aucie.
Dokladnie tak jak pisze piotrdul
Podstawą jest czujnik cisnienia oleju. Ma go każdy silnik. Natomiast czujnik poziomu oleju już niekoniecznie. W AJQ /AQA nie ma go. Zdaje się że APP też chyba nie ma ale pewności tutaj nie mam. W misie olejowej jest takie zagłebienie na czujnik poziomu oleju. W AJQ brak tego czujnika.
AUQ 180 to taki odpowiednik BAM 225, reszta może tylko czegoś nie mieć, lub mieć mniej.
Znowu TT znowu Cabriolet
Czy na FIS-ie jest ta sama kontrolka od cisnienia i poziomu wtedy?
I don't have dreams, I have goals.
czyli mam przez to jednak rozumiec, ze jesli poziom oleju zszedlby z jakis przyczyn ponizej minimum w trakcie jazdy w moim ajq to TT nie powiadomi mnie o tym kontrolka ?!
wtf ?! no to juz chyba nadmierna oszczednosc, rozumiem ze mam w takiej sytuacji czekac na kontrolke informujaca o fuck up'ie silnika ?
czy ten czujnik cisnienia w jakis sposob zabezpieczy mnie w pore przy jakims niespodziewanym wycieku, czy po prostu przed nieodpowiednim/ zbyt rzadkim sprawdzaniem stanu ?
"Love Them BOTH" - M.
Jak kontrolka się u nas zaświeci, to w większości przypadków jest już pozamiatane...
Jak kontrolka się u nas zaświeci, to w większości przypadków jest już pozamiatane... Niestety to prawda. rzadko zdaża się że mimo kontrolki i zgaszenia silnika po zalaniu oleju bedzie ok.. Syt z podworka - wprawdzie to vr6 w corrado ale podobna sprawa, kamien , miska olejowa = dziura , wyciek , spokojna jazda, wreszcie wyskoczyla kontrolka oleju. zgaszony silnik, laweta. Zalany olej proba odpalenia - urwało łąncuch rozrzadu - przylapalo walek wydechowy w glowicy , efekt = glowica + zawory na zlom . Kumpel dal za corrado cos 7kafli, a 6musial wylozyc na naprawe... Eot.
Taka prawda, trzeba pilnowac oleju na miarce co jakis czas. Ja juz zrobilem troche km i wiem kiedy mam sie spodziewac dolewki oleju i lubie zawsze patrzec czy mi coś nie cieknie spod auta na asfalcie jak odjeżdzam , ale wiadomo jak w trasie peknie miska ,etc olej zleci to moze byc różnie... odpukać w niemalowane....
U mnie jest czujnik poziomu oleju ale nigdy nie widziałem go w akcji bo sprawdzam poziom oleju co jakiś czas .
Kiedyś z ciekawości włączyłem zapłon podczas zmiany oleju i na FIS-ie zaświecił się mniejszy symbol ''konewki'' i obok napis '' low oil level '' .
Jeśli mamy to wyjaśnione to proponuje zakończyć bo temat zbacza z kierunku
Widać trochę przestraszyliśmy kolegę
Wszystko czym będzie się różnił (osprzęt) silnik który kupisz możesz przełożyć łatwo z Twojego obecnego silnika .
Jeśli chodzi o SAI to w wypadku jak kupisz silnik z tym systemem to wystarczy tylko zaślepka przykręcana do głowicy w miejsce Combi Valve i po sprawie .
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
Napisałem koledze na P.W ale jeszcze tutaj napisze, silniki te róznią się jedynie osprzętem, który to można zaadoptować ze swojego starego silnika, więcej kombinacji jest w przypadku jakiegoś swapa, bo wtedy dochodzi jeszcze instalacja osprzętu itp. w tym przypadku potrzebny jest blok silnika, który to podejdzie od jakiejkolwiek wersji 1.8T poprzecznie montowanej.
Znowu TT znowu Cabriolet
witam wszystkich
wymiana zakończona powodzeniem , orginalne AJQ zastąpione AUQ z seata leona bez większych problemów ! Dziekuje wszystkim za pomoc i serdecznie pozdrawiam Łukasz
Cieszę się, że się udało