Strona 6 z 12 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 76 do 90 z 173

Wątek: catch tank / oil tank catch / Catch Can / zbiorniczek odmy - podstawowe info

  1. #76
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Te siatki z kwasówki to zaczęli wrzucać na moje życzenie i sugestię , że te mosiężne się rozlatują;/ Sam Im znalazłem nawet na allegro producenta takich siatek
    Odnośnie properfekt to cieszy bardzo , że są otwarci na sugestie klienta i nawet jak coś nie jest od razu profi to chętnie to poprawiają Wiem coś na ten temat bo wykonują mi pewne nietypowe elementy na moje widzimisię i biorą sobie do serca moje uwagi:P
    Nie jest to nowy zbiorniczek catch tank ale zapewne jakieś nietypowe zbiorniczki też wykonają

  2. #77
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    No i chwała Ci za to
    Mi jednak chodziło bardziej o ''koncept'' niż zastosowane materiały .






    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  3. #78
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Korzystając z okazji że kotlet został odkopany ZALECAM WSZYSTKIM doglądanie swoich zbiorniczków w środku i sprawdzenie czy mosiężna siatka jest cała(CI co mają już siatki z kwasówki nie muszą się raczej martwić). U mnie siateczka była w kawałkach i widać że opary z silnika ją bardzo osłabiły bo rozlatywała się prawie sama ,ale dobrze że silnik tego nie połknął. Oczywiście przy zamówieniu kolejnych zbiorniczków dostałem kawałki siatki z kwasówki do mojego gratis i już się nie martwię ale tych co mają poprzednie wersje zbiorniczków zachęcam do kontroli zawartości zbiorniczka.

    Ponadto istnieje drugi aspekt czyli zamarzanie wnętrzności zbiorniczka. Jeżeli jest za dużo syfu w środku to potrafi to zamarznąć uniemożliwiając gazom wylot. Konsekwencje mogą być przykre dlatego szczególnie w zimę sprawdzajmy co tam mamy bo w tym okresie zbiorniczek napełnia się kilka razy szybciej niż w lato;/

  4. #79
    Awatar PAHO
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Oświęcim
    Pojemność
    1.8T
    KM
    23X
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Czarny
    Posty
    950

    Uswanie PCV i zakładanie catch tank-a silnik BAM

    Dla posiadających silniki BAM instrukcja (prawie) jak na talerzu.
    Poniżej pokazałem jak usunąć PCV i zamontować catch tank firmy PROPERFEKT w właśnie ww silniku. Na końcu napiszę co bym zmienił jeśli teraz zamawiał bym zbiorniczek, co umożliwiło by łatwiejszą instalację.

    Wykonanie pewnie nie jest perfekcyjne, ale cały czas nad tym pracuję więc proszę o sugestie. Chciałem żeby wszyscy którzy mają ten silnik mieli troszkę łatwiej.
    Powtórzę przedmówców, że sprawa jest dość prosta tylko trzeba to zobaczyć na żywo u siebie mając ew. laptopa obok.

    Od początku
    -ściągamy plastikowe osłony przedniego pasa oraz osłonę zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego (ułatwia widoczność i dostęp), następnie plastokową osłonę ozdobną przed kolektorem dolotowym:



    -odkręcamy rozpórkę

    -odpinamy wtyczkę z kostki czujnika EGT, wyciągamy bagnet, odkręcamy 2 śrubki i wyciągamy metalową osłonę razem z żółtym kołnierzem bagnetu(uwaga żeby go nie połamać!!):



    I widzimy co nas interesuje, oczywiście dostęp jest dość trudny i musi być dobre światło ale od razu wiadomo o co chodzi
    -wężyk od pcv ściągamy z króćca kolektora dolotowego o tak:


    następnie wolny króciec kolektora należy zaślepić wężem 6 bądź 8mm z włożoną i zaciśniętą zaślepką(śrubą) musi być bardzo szczelnie gdyż działa na tą zaślepkę ciśnienie doładowania (ale odkrycie) brak foto ale chyba wiadomo.

    -Wchodzimy "głębiej" i interesuje nas to kolanko:


    Ściągamy z niego trójnik układu pcv pewnie połamiecie kolanko więc lepiej wcześniej kupić nowe i od razu podmienić numer części: 06A103213F, koszt ok 40pln. Wąż po drugiej stronie trójnika też odczepiamy (prowadzi on w okolice pokrywy zaworów)
    Trójnik:


    Widok po odpięciu trójnika:



    -pozostaje odpiąć jeszcze jeden element łączący PCV z kolektorem, po lewej stronie z boku kolektora (ściągamy przewody zaznaczone na czerwono) zostaje nam wolny króciec ale o tym pod koniec:



    W TYM MOMENCIE MOŻNA WYTARGAĆ PRZEWODY SPOD KOLEKTORA, a po wyciągnięciu wyglądają one tak:



    -odczepiamy wąż idący z pokrywy zaworów do plastikowego "grzybka" a wąż idący z tego grzybka odkręcamy od TIPa (gruba rura idąca od filtra powietrza do turbo)


    TEN ELEMENT JEST RÓWNIEŻ GOTOWY DO USUNIĘCIA a wygląda tak:

    (po lewej chodzi afkors o "trójnik" a nie krójnok

    PCV USUNIĘTY, teraz zakładamy CATCH TANKA.
    z tej operacji dużo zdjęć nie mam ale postaram się opisać z tego co widziałem to PODŁĄCZENIE WYGLĄDA TAK SAMO WE WSZYSTKICH NASZYCH SILNIKACH

    Schemat podłączenia węży:


    Jako miejsce wybrałem podszybie po stronie kierowcy:
    -plastikową skrzynkę otwieramy wyciądamy z niej przekaźnik następnie wysuwamy resztę skrzynki. Przekaźnik przenosimy do plastikowego pojemnika z przewodami który znajduje się obok, wejdzie bez problemu uwaga tylko żeby nie połamać obudowy.
    Przykręcamy mocowanie zbiornika do seryjnej dziurki



    Następnie należy przeprowadzić 20mm przewody odporne na opary oleju. Można to zrobić według tego schematu (ale można się też popisać kreatywnością):


    I UWAGA TUTAJ POJAWIŁ SIĘ PROBLEM ZAGINANIA WĘŻY PRZY CATCH TANKU!!! NIESTETY KRÓĆCE DOPROWADZAJĄCE POWIETRZE Z SĄ ROZSTAWIONE ZA SZEROKO WZGLĘDEM SIEBIE, PRZY ZAMAWIANIU NALEŻY POPROSIĆ ŻEBY BYŁY JAK NAJBLIŻEJ SIEBIE, MIARKĘ MOŻNA DAĆ BARDZIEJ NA LEWO.
    Rozwiązałem ten problem wstawiając kolanka 90stopni przy catchu, mam nadzieję że zda to egzamin do czasu zakupienia silikonów odpornych na załamania



    Pozostaje kwestia wolnego króćca po lewej stronie kolektora. Należy go połączyć bezpośrednio z wężem (idącym do serwa) który wcześniej odłączaliśmy.


    U mnie był problem bo nie mogłem znaleźć zaworka zwrotnego na wężu idącym do serwa dlatego użyłem zaworka z wywalonego układU PCV niepotrzebny króciec zaworka zaślepiłem tak jak kolektor. Jeżeli ten zaworek nie jest jednak potrzebny PROSZĘ O INFO!!!
    Zrobiłem to tak (pytajnikami zaznaczyłem miejsce w którym widziałem zaworek u innych, a u mnie gonie ma, jest jakaś nakładka), w każdym razie szczelne:


    Przy okazji powymieniałem co nie co na silikonowe SAMCO a efekt końcowy taki:




    czekam na wszelkie uwagi i ALE.
    Pozdrawiam, mistrz PAINTA
    Ostatnio edytowane przez PAHO ; 11-02-2013 o 21:28

  5. #80
    Awatar STELMI
    Dołączył
    Jun 2012
    Płeć
    Skąd
    Bydgoszcz
    Pojemność
    2.0T
    KM
    207
    Rocznik
    2008
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    1,098
    świetny poradnik, mam BAMa i na pewno z niego skorzystam

  6. #81
    Awatar lelu666
    Dołączył
    Sep 2011
    Płeć
    Skąd
    Szwecja/Falkenberg
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    1,999
    Ja mam APX'a i stad moje pytanie. Czy sa jakies znaczne roznice? Z tego co wyczytalem to sa to bardzo podobne silniki.
    W życiu piękne są tylko chwile ...

  7. #82
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2004
    Kolor
    Czerwony
    Posty
    7,038
    Fajnie opisane, choc dla mnie to dalej magia...

  8. #83

    Dołączył
    Dec 2009
    Płeć
    Skąd
    Gorlice/Rzeszów
    Pojemność
    2.0T
    KM
    200
    Rocznik
    2007
    Kolor
    VegasYelow
    Posty
    4,449
    Cytat Zamieszczone przez hubi_pl Zobacz posta
    Fajnie opisane, choc dla mnie to dalej magia...
    Jak masz wszystko sprawne to nie ruszaj. W każdym innym przypadku instrukcja bardzo dobra.
    Ostatnio edytowane przez ICE ; 11-02-2013 o 22:29

  9. #84
    Awatar xscorpiox
    Dołączył
    Oct 2009
    Płeć
    Skąd
    Cholerzyn / Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2002
    Kolor
    srebrny
    Posty
    244
    również wiele mi to ułatwi pracę przy tej poniekąd nie bardzo skomplikowanej czynności a jednak mogącej sprawić pewne problemy.

    Dzięki wielkie PAHO za poradnik, chęci i czas poświęcony na to.
    Jak wpadniesz kiedyś na spot do krk to masz u mnie piwo nie koniecznie jedno.

  10. #85
    Awatar PAHO
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Oświęcim
    Pojemność
    1.8T
    KM
    23X
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Czarny
    Posty
    950
    Cytat Zamieszczone przez lelu666 Zobacz posta
    Ja mam APX'a i stad moje pytanie. Czy sa jakies znaczne roznice? Z tego co wyczytalem to sa to bardzo podobne silniki.
    zabij, nie wiem ktoś inny się musi wypowiedzieć ale pewnie będzie podobnie tyle że pewnie masz SAI ale nie wiem czy zaworkiem pod metalową osłoną czy na pokrywie

    EDYCJA ---------- Post dodany 22:28 22:31 ---------- EDYCJA

    Cytat Zamieszczone przez hubi_pl Zobacz posta
    Fajnie opisane, choc dla mnie to dalej magia...
    starałem się jak najprościej

    EDYCJA ---------- Post dodany 22:31 22:32 ---------- EDYCJA

    Cytat Zamieszczone przez xscorpiox Zobacz posta
    również wiele mi to ułatwi pracę przy tej poniekąd nie bardzo skomplikowanej czynności a jednak mogącej sprawić pewne problemy.

    Dzięki wielkie PAHO za poradnik, chęci i czas poświęcony na to.
    Jak wpadniesz kiedyś na spot do krk to masz u mnie piwo nie koniecznie jedno.
    spoko, ciekawe jak wrócę
    Ostatnio edytowane przez PAHO ; 11-02-2013 o 22:34

  11. #86
    Awatar M and V
    Dołączył
    Jun 2010
    Płeć
    Skąd
    Bydgoszcz
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    silver
    Posty
    2,274
    PAHO fachowy poradnik brawo
    na krocce faktycznie trzeba zwrocic uwage,
    w mojej sztuce oba sa blisko siebie, pewnie wygoda rozstawu zalezy od miejsca zamocowania puszki, jesli mocowana ma by tak ja u PAHO to faktycznie krocce blisko siebie to najlepsza opcja

    hubi_pl, wierz na slowo to tylko tak strasznie wyglada, jak juz bedziesz stal nam maska i z tego typu tutorialem bedzie jak po sznurku

    "Love Them BOTH" - M.

  12. #87
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Zaworek kierunkowy od serwa powinien być na wężu blisko serwa zabezpiecziny dodatkowo osłoną z takiego materiału jak osłona przewodów zasilających cewki .


    Świetny opis BDW ..









    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  13. #88
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Moja drobna rada. Jeżeli kolega nie chce mieć nagle problemów z hamulcami w najmniej nie odpowiedniej sytuacji radzę zmienić wszystkie niebieskie wężyki przy serwie i zaworku( pomiędzy kolektorem a zaworkiem także ). Miałem kiedyś doświadczenie z wadą fabryczną mocowania metalowego króćca w kolektorze. Nie wspominam tego miło a jak patrze na te wężyki to mam wrażenie , że zaraz będzie podobnie. Są ładne mięciutkie ale niestety bardzo często lubią pękać co w tym wypadku może skończyć się bardzo źle gdy przy 150 w mieście stracisz wspomaganie hamulcy ( ja tak miałem tylko że szybko się zorientowałem i dałem radę jakoś )
    Te węże MUSZĄ BYĆ ZBROJONE. Czy to są sylikonowe czy gumowe to już mniej istotne, ja np dorwałem sylikonowe o przekroju w środku 9,5mm i mają potrójny oplot a z takimi jak ma kolega bałbym się w ogóle jeździć....

  14. #89
    Awatar PAHO
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Oświęcim
    Pojemność
    1.8T
    KM
    23X
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Czarny
    Posty
    950
    Cytat Zamieszczone przez Arttur Zobacz posta
    Zaworek kierunkowy od serwa powinien być na wężu blisko serwa zabezpiecziny dodatkowo osłoną z takiego materiału jak osłona przewodów zasilających cewki .
    Dzięki, zerknę tam. W sumie podwałem ciśnienie bez zaworka który zamontowałem i coś rzeczywiście blokowało ale bałem się że to może serwo samo w sobie blokuje ciśnienie i może się uszkodzić. Więc dla bezpieczeństwa dałem ten, tym bardziej że w ori PCV ten zaworek też blokuje ciśnienie do serwa... Jeśli rzeczywiście znajdę zaworek o którym mówisz, sprawdzę go i ew wywalę ten z trójnikiem.

    EDYCJA ---------- Post dodany 17:31 17:38 ---------- EDYCJA

    Cytat Zamieszczone przez Pawel-2005 Zobacz posta
    Moja drobna rada. Jeżeli kolega nie chce mieć nagle problemów z hamulcami w najmniej nie odpowiedniej sytuacji radzę zmienić wszystkie niebieskie wężyki przy serwie i zaworku( pomiędzy kolektorem a zaworkiem także ). Miałem kiedyś doświadczenie z wadą fabryczną mocowania metalowego króćca w kolektorze. Nie wspominam tego miło a jak patrze na te wężyki to mam wrażenie , że zaraz będzie podobnie. Są ładne mięciutkie ale niestety bardzo często lubią pękać co w tym wypadku może skończyć się bardzo źle gdy przy 150 w mieście stracisz wspomaganie hamulcy ( ja tak miałem tylko że szybko się zorientowałem i dałem radę jakoś )
    Te węże MUSZĄ BYĆ ZBROJONE. Czy to są sylikonowe czy gumowe to już mniej istotne, ja np dorwałem sylikonowe o przekroju w środku 9,5mm i mają potrójny oplot a z takimi jak ma kolega bałbym się w ogóle jeździć....
    Dzięki za info "kolega" się tym zajmie w najbliższym czasie. Z bezpieczeństwem nie ma żartów, tym bardziej że moje serwo gdzieś minimalnie puszcza podciśnienie... W sumie te silikony są dość grube i firmowe, fakt bez oplotu, ale ciśnienie działa tylko na 5 cm przewodu z kolektora do zaworka a reszta jest założona tak że podciśnienie go nie rozwali ani nie zassie, nie ma szans. Tak czy tak to zmienię.

    Pozdrawiam

  15. #90
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    drgania ,ostre cybanty, nie powiedziałem że od razu to pęknie ale zapomnisz i po pół roku może strzelić dlatego ja bym kupił gumowe węże paliwowe ( czarne zbrojone) i będzie ok, albo poszukaj takich sylikonów tylko że zbrojonych:P

Podobne wątki

  1. Zbiorniczek od evapa, rurka do catch tanka
    Przez kaktusek1831 w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-09-2017, 16:11
  2. catch tank
    Przez matimati w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 22:13
  3. Catch Tank Oil
    Przez wolomo w dziale Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-07-2011, 16:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •