Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 19

Wątek: Przeróbka 180 => 225... Na początek..

  1. #1
    Awatar barwa73
    Dołączył
    Jan 2015
    Płeć
    Skąd
    Kielce
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    89

    Przeróbka 180 => 225... Na początek..

    No i zacząłem modyfikacje... Robię to pierwszy raz więc ruchy są małpie - coś zmontowałem, coś rozebrałem żeby coś przymierzyć - później i tak nie pasuje...
    Ale do rzeczy :
    Jak się okazało - przeróbka z wersji 180 km na 225 - nie jest taka prosta jak niektórym się wydaje. Najpierw frunęła cała magistrala wodna i wszystkie zaworki, czujniki - jednym słowem - usunąłem elementy aby mieć dojście wszędzie. Przy okazji na wieki wieków wyleciał z teamu zagracaczy cały SAI wraz z zaworem N112 i combi valve. Zostawiłem natomiast N249 Został też kompletny EVAP w obawie, że będzie smierdziało paliwem w środku.
    Usunąłem także na zawsze ori układ wydechowy. Miejsce turbosprężarki K03 - zastąpiła K04-023. I tutaj pierwsze schody:
    - O ile sam ślimaczek z kolektorem wydechowym pasuje p&p, o tyle sam uchwyt pod turbo już nie. A żeby wymienić ten uchwyt - należy oddzielić silnik od skrzyniybiegow, gdyż uchwyt przykręcany jest do bloku w takim miejscu, że nie ma do niego dostępu. Postanowiłem więc obciąć stary uchwyt pozostawiając płytkę do której później dospawałem przyrzeźbiony uchwyt od K04. Myślę, że będzie ok.
    Turbo zamontowane z nowymi uszczelkami, na nowych srubach. Przyszedł czas na przykręcanie linii olejowej i wodnej. Dzięki temu, że pozostawiłem praktycznie goły słupek - nie było tak prze****ne jak się zanosiło że będzie Tak wygląda K04 z przewodami:

    Tutaj musiałem nieznacznie przerobić węża wodnego który idzie koło zbiorniczka wyrównawczego. Zainteresowanych informuję, że do demontażu K03 i kolektora, jak i do późniejszego montażu K04 z kolektorem NIE trzeba opuszczać sanek, odkręcać silnika tudzież innych czarów. Trzeba jedynie zdjąć drążek rozporowy, gdyż wszystko wychodzi górą.
    Dalsza część rzeźby - to upychanie przewodów i węży. Po drodze okazało się, że oryginalne przewody w ścianie grodziowej od 180 km nie pasują, bo przyciska je sprężarka.. Mus był zamontować węże od wersji 225km. Później okazało się, że metalowa rura od układu chłodzenia (ta, która okala silnik od przodu i zawija po prawym boku głowicy) - także jest inna.. Była tak ukształtowana, że akurat przechodziła przez wlot to sprężarki i nie było szans zamontować TIP'a. Cóż było robić.. Trzeba było zmienić.. (dobrze, że pod kielcami trafiłem na chłopaka który handluje częściami i akurat rozbierał TTkę. Magazyn używanych części mam więc na miejscu )
    Przyszła kolej na przewody podciśnieniowe a więc wymiana i selekcja który ważny, a który nie..
    Tu z pomocą przyszła taka stronka:
    http://gifmaker.cc/PlayGIFAnimation....put_B00N5m.gif
    W międzyczasie wymieniłem kolektor ssący (jest teraz od 225km) aby móc puścić bez zbędnych kombinacji orurowanie do FMIC'a. Jako że przepustnica jest po innej stronie niż w 180 konnej wersji - znów trzeba było troszkę przerabiać. Tym razem padło na przewody elektryczne. Teraz trzeba było puścić wtyczkę od przepustnicy i czujnika na prawą stronę. Ale obyło się bez lutowania. Pozostaje Jeszcze przedłużyć kable od wtyczki map sensora, bo dotychczas zamontowany w IC fabrycznym - przeniesiony zostanie do rury dolotowej po stronie przepustnicy. Oczywiście i po zamontowaniu kolektora od 225 km okazało się, że trzeba zmienić przewód do chlodnicy, gdyż ori od 180 km uniemozliwiał montaż rury dolotowej na przepustnicę.
    Teraz przyszedł czas na montaż TIP'a. Tutaj już bez specjalnych trudności. Properfekt pasuje po prostu perfekcyjnie Jedynie trzeba opuścić w dół jeden przewód na pompie hamulcowej, bo ociera o aluminiową rurę TIP'a. Teraz przepływka, redukcja i puszka Simota z uchwytem w miejscu starego airboxa. To już za mną. Obecnie zaatakowałem DP i tutaj dopiero poniosła mnie ku***ca.. O ile słoniowa rura w małym kawałku jako tako wchodziła - o tyle po dospawaniu wyprowadzenia poza maglownicę - bez opuszczania silnika się nie obyło. Nie dało się tego koromysła wsadzić od dołu... Ale zanim wszystko zaczęło się zgrywać do spawania tak, aby nie dotykało o nadwozie albo maglownicę - już nie pamiętam ile razy silnik jeździł góra - dół... Ale wreszcie jest ok.. Teraz trzyma mnie oczekiwanie na v- band'a 3" i jadę z koksem dalej.. Zostało dokończyć downpipe'a i zamocować FMIC'a z orurowaniem..
    Tak wygląda silnik 180 km po przeróbkach na 225:

    Będę sukcesywnie dopisywał dalszy przebieg prac...

  2. #2
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Pucha ze sterowaniem juz czeka na ta tt. Ogolnie modyfikacja jest w miare prosta jesli ma sie zapas czesci i troszke doswiadczenia. Ale zgodze sie ze moze sie komus wydawac ze jest to latwe proste a jest sporo szczegolow ktore zabieraja czas i denerwuja.
    Np u siebie w a3 nie robilem na identyko 225 tylko puscilem rurki na swoj sposob. Operacja zrobienia ze 150km 300+ pomijajac soft trwala tylko kilka dni ale mialem juz sporo przygotowane i wiedzialem czego sie spodziewać podczas takiej przerobki

  3. #3
    Awatar barwa73
    Dołączył
    Jan 2015
    Płeć
    Skąd
    Kielce
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    89
    Dzięki Paweł.. Jak ogarnę resztę, to odpalam furę i pędzę do Ciebie.. Zabiorę Ci wszystkie graty - to może Cosyci się przyda.

  4. #4
    Awatar Łukasz_TT
    Dołączył
    Nov 2015
    Płeć
    Skąd
    Warszawa/Częstochowa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Kolor
    Black
    Posty
    128
    Że tak zapytam z ciekawości...
    Po włożeniu części pod 225km można normalnie jechać autem na chip-tunning, czy będziesz je brał na lewetę?
    Myślałem że trzeba po wymianie "gratów" od razu przeprogramować sterownik... - czy tak?

  5. #5
    Awatar barwa73
    Dołączył
    Jan 2015
    Płeć
    Skąd
    Kielce
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    89
    To się okaże, ale mawiają że da się jechać. Ja miałem program w swojej tetce po którym okazało się, że są za słabe wtryski (zapętlały się), nie wydala pompa i przepływka. Wszystko to wymieniłem na nowe, przepływka i wtryski od 225. Jest więc szansa że jakoś to dojedzie do Pawła..

  6. #6
    Awatar Łukasz_TT
    Dołączył
    Nov 2015
    Płeć
    Skąd
    Warszawa/Częstochowa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Kolor
    Black
    Posty
    128
    No skoro tak, to trzymam kciuki za udany upgrade pod maską

    Też bym swoją przerobił, ale póki co coś mi tam "papra" olejem z okolic turbinki...
    Czyli potwierdzasz że da się ją wyjąć od góry bez demontowania belki od spodu? - dużo szybciej jest?

  7. #7
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Cytat Zamieszczone przez barwa73 Zobacz posta
    To się okaże, ale mawiają że da się jechać. Ja miałem program w swojej tetce po którym okazało się, że są za słabe wtryski (zapętlały się), nie wydala pompa i przepływka. Wszystko to wymieniłem na nowe, przepływka i wtryski od 225. Jest więc szansa że jakoś to dojedzie do Pawła..
    Jak bedzie poprawnie poskladane to na pewno dojedzie. Ja a3 tak jezdzilem jakis czas oczekujac na softa
    R30T z seryjnym softem od r32 wolnossacego jezdzil to czemu po takim lekkim tuningu auto by mialo nie jechac..

  8. #8
    Awatar barwa73
    Dołączył
    Jan 2015
    Płeć
    Skąd
    Kielce
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    89
    Cytat Zamieszczone przez Łukasz_TT Zobacz posta
    No skoro tak, to trzymam kciuki za udany upgrade pod maską
    Dzięki

    Cytat Zamieszczone przez Łukasz_TT Zobacz posta
    Też bym swoją przerobił, ale póki co coś mi tam "papra" olejem z okolic turbinki...
    Czyli potwierdzasz że da się ją wyjąć od góry bez demontowania belki od spodu? - dużo szybciej jest?
    Oczywiście że się da.. To jest jedyny racjonalny sposób. Roboty też trochę jest - ale do ogarnięcia.
    U mnie już popiardywało spod kolektora wydechowego bo wydmuchalo uszczelkę i to mnie zmobilizowało do prac. A przy okazji usunąłem nieszczelności, bo choć nie było widać, to okazało się, że kilka wężyków w miejscu zagięcia 90 stopni - było popękanych że starości.

  9. #9
    Awatar ZUCZEK
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    700
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Stalowy
    Posty
    10,798
    Oby wtryskow nie zmieniać bo bez kalibracji nie pojedzie
    Znowu TT znowu Cabriolet

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009
    Płeć
    Skąd
    Wyszków
    Pojemność
    2.0T
    KM
    310
    Rocznik
    2007
    Kolor
    black matt
    Posty
    900
    zależy ile ma przejechać, ja na 630 wjeżdżałem na lawetę a później jeździłem po placu bez kalibracji, no ale na dłuższą trasę bym się nie odważył

  11. #11
    Awatar skrzypul
    Dołączył
    Apr 2016
    Płeć
    Skąd
    Łódź
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    2009
    Kolor
    Czarny
    Posty
    27
    Zuczek pojedzie pojedzie i na większych wtryskach.
    jak zmienialem 380CC na 440CC to jechać się dało bez problemów więc z 320cc na 380cc jak kolega zmieni to też pojedzie gdzie trzeba o własnych siłach na strojenie.

    Trzymam kciuki za udaną operację

    Tapnięte z S6Edge

  12. #12
    Awatar ZUCZEK
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    700
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Stalowy
    Posty
    10,798
    Wszystko się da tylko jaki to ma sens, ogólnie wtryski zmienia się przed strojeniem tym bardziej w 1.8T sa na wierzchu, i można normalnie jeździć na nowych gratach umiejętnie operujac gazem, nawet kogoś skilowac po drodze he he.

    Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka
    Znowu TT znowu Cabriolet

  13. #13
    Awatar barwa73
    Dołączył
    Jan 2015
    Płeć
    Skąd
    Kielce
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    89
    Tak.. Rozważam dojazd do Pawła na starych wtryskach, ale próbnie założę te większe. Zobaczę co się będzie działo..

    Dziś skończyłem downpipe'a. Teraz zostało wykonać orurowanie do FMIC'a. No i drobne duperele typu montaż map sensora, rozmieszczenie klaksonow itp. No i chyba na dojazd do Pawła założę Magnaflow. Kupiłem go kiedyś i teraz się przyda.. Później będzie do sprzedania w dobrych pieniądzach
    Jutro wrzucę zdjęcia DP.

    - - - - - - - - DODANO - - - -
    Oto efekt prac:[/url]

    ...i zacząłem orurowanie do FMIC'a. Chwilowo tylko połapane, ale jutro będzie na gotowo. [url=https://naforum.zapodaj.net/8854da349774.jpg.html][/url

    Musiałem ominąć spryskiwacze i stąd taki kształt.

    - - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -

    Wydech prawie skończony. Zostało obspawać rurę w czterech miejscach i przyspawać podwieszki i końcówkę (oryginalną). Chwilowo jest pucha Magnaflow do czasu aż dojadę do Pawła. Później Magnaflow zostanie zastąpiony czymś innym i będzie do sprzedania.
    Ostatnio edytowane przez barwa73 ; 18-04-2016 o 20:20

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2015
    Płeć
    Skąd
    lubin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    240
    Rocznik
    1997
    Kolor
    biała
    Posty
    12
    bardzo fajny temacik przyda się
    powodzenia

  15. #15
    Awatar barwa73
    Dołączył
    Jan 2015
    Płeć
    Skąd
    Kielce
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    89
    Dzięki.
    Praktycznie już końcówka. Czekam teraz na czujnik egt do sprężarki, i jak tylko się da - jadę do Pawła na strojenie.. I wymianę wydechu..

Podobne wątki

  1. Przerobka Haldexa na Syncro.
    Przez Lukasz.Kow w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-07-2017, 09:13
  2. lampa przednia od anglika przeróbka
    Przez red5555 w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-04-2016, 08:10
  3. Spot na śląsku styczeń lub początek lutego
    Przez bonq w dziale Fanklub-Zloty-Zawody-Imprezy
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 23-04-2009, 15:26
  4. Przeróbka FWD na Quattro ?
    Przez jerzy_dabrowski w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-04-2007, 06:27

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •