Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14

Wątek: Wymiana poduszek amortyzatorów przód

  1. #1
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Negro
    Posty
    3,326

    Wymiana poduszek amortyzatorów przód

    Hej,

    jestem przy wymianie wielu elementów zawiasów i tak pomyślalem ze moze warto odrazu wymienic poduszki amorków, ale nigdy tego nie robilem.

    Pytanko do kogos ogarnietego w temacie: czy jak mam wyjety wahacz, lacznik stab, odkrecony drazek kierowniczy, to czy wystarczy odkrecic od gory zmortyzator (kolumne) i spuscic ze sprezyna w dol bez jej sciskania? nie mam sciagacza do sprezyn.

    czy calosc zejdzie w dol? wymienie gumy i ta sama draga podlewaruje od dolu tak aby weszlo spowrotem?

    czy dobrze to rozmyslilem?

  2. #2
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    7,801
    Masz rację , warto wymienić poduszki amorów i dodał bym jeszcze łożyska ( te ''na'' poduszce oczywiście ).

    Jeśli masz wyjęty wahacz i stabilizator to faktycznie wystarczy odkręcić od góry tyle że zejdzie wszystko razem wraz ze sprężyną nadal zamocowaną do amortyzatora .
    Przy odkręcaniu trzeba zastosować specjalistyczne narzędzia lub samemu je sobie zrobić .
    Chodzi o to że trzeba przytrzymać na miejscu śrubę i jednocześnie odkręcać nakrętkę która jest na niej zakręcona .
    Ja zeszlifowałem klucz nasadowy aby dało się kręcić nim za pomocą klucza płaskiego a przez otwór można włożyć imbus aby przytrzymać śrubę .
    Wygląda to tak :



    Jeśli wymieniasz tylko poduszkę to w zasadzie po wyjęciu amora z zamocowaną sprężyną możesz wyjąc stary i zainstalować nowy ręcznie bez jakichkolwiek narzędzi , natomiast jeśli chcesz wymienić również łożysko to potrzebujesz jednak ścisnąć sprężynę bo nakrętka mocująca łożysko trzyma również blaszkę na której opiera się sprężyna .

    Na fotce niżej masz właśnie poduszki i łożyska , warto też dać nowe te nakrętki oraz te które mocują od samej góry .











    Pozdrawiam

  3. #3
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Negro
    Posty
    3,326
    Dzieki za dobre info,

    wiesz, nie mam sciagaczy wiec mysle ze postaram sie wymienic przynajmniej poduszki, napewno lepiej bedzie niz bez wymiany....

    pzdr

  4. #4
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    7,801
    W sumie to grzech ''być tam'' i nie wymienić tych łożysk Wcześniej czy później się posypią a wtedy zniszczą poduchy a do wymiany znowu trzeba będzie wyjmować amortyzator ...

    Nie masz sprzętu do ściskania sprężyn to zorientuj się czy możesz pożyczyć albo tanio kupić , w końcu to nie jest za bardzo technicznie zaawansowany sprzęt ...
    Można obyć się i bez tego wykorzystując własną kreatywność
    Dwa pierwsze z brzegu przykłady



    Oczywiście trzeba zachować szczególną ostrożnośc i meć wyobrażnie
    Ja bym poszedł i kupił te ściski do sprężyn zamiast tak kombinować

    Jeszce jedna istotna sprawa , obydwie nakrętki przykręcamy na 60 Nm









    Pozdrawiam

  5. #5
    Awatar matikte
    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Cork (Irlandia)
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    1,053
    tak jak Arttur napisal, wymiana samych poduszek bez lozyska to taki polsrodek,
    sciagacze kosztuja 30zl wiec jak juz nie chce ci sie kombinowac jak na zdjeciach to lepiej je kupic bo pozniej czy predzej i tak bedziesz wymienial lozyska

  6. #6
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Negro
    Posty
    3,326
    Zakupilem sciagacze, w sumie 150 ale wole zeby nie strzelily.... aby wymienic rowniez lozyska.

    no eureka! pierwszy mcperson w zyciu wyjety ide dalej sie bawic...w firmie mnie zabiją jak sie dowiedza dlaczego nie pracuje...

    EDYCJA ---------- Post dodany 15:58 22-10-2012 ---------- EDYCJA

    Jeśli wymieniasz tylko poduszkę to w zasadzie po wyjęciu amora z zamocowaną sprężyną możesz wyjąc stary i zainstalować nowy ręcznie bez jakichkolwiek narzędzi , natomiast jeśli chcesz wymienić również łożysko to potrzebujesz jednak ścisnąć sprężynę bo nakrętka mocująca łożysko trzyma również blaszkę na której opiera się sprężyna .

    Wyjalem wszystko, zalozylem nowe łożysko, ale teraz pojawilo sie pytanie, czy przykrecam najpierw lożysko i pozniej nakladam poduszke, czy wkladam lozysko na to poduszke i potem nakrecam? bo jak wkrece łozysko i chce nalozyc poduszk eto ona nie siedzi tak sztywno.
    Stara, fakt wyjalem bez odkrecania sruby ale mogla byc wyrobiona itd....
    h
    Ostatnio edytowane przez hubi_pl ; 22-10-2012 o 14:09

  7. #7
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Negro
    Posty
    3,326
    Nazwa:  strutvi-vi.jpg
Wyświetleń: 103
Rozmiar:  44.8 KB
    wg tego schematu wynika ze trzeba chyba te poduszke przykrecic....ma ktos jakis pomysl? czy pod naciskiem ona sie ulozy?

  8. #8
    Awatar matikte
    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Cork (Irlandia)
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    1,053
    No ten schemat tak pokazuje ale wprowadza tym samym w blad.
    Przykrecasz Lozysko nakretka, nakladasz poduszke, montujesz mcperson i nakladasz ta oslonke z gory i dokrecasz druga sruba,
    Musisz prawidlowa strona zamontowac lozysko i nie dobrecac za mocno ( nie wiem jaki moment) bo padnie, w krotkim czasie

  9. #9
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Negro
    Posty
    3,326
    łozysko jak prykrecam ta pierwsza sruba to 50Nm, ostatnia sruba to 60Nm - tak znalazlem w sieci.

    Musisz prawidlowa strona zamontowac lozysko

    w sensie nie do gory nogami? nie no montuje tak jak wyjalem stare, owalem od gory tak ze sie do poduszki dopasuje jezeli o to chodzi. ?

  10. #10
    Awatar matikte
    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Cork (Irlandia)
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    1,053
    hubi_pl wprowadzilem cie troszke w blad piszac, ze najpierw dokrecasz lozysko, nie wiem dlaczego, chyba tylko dlatego, ze jak ja to robilem to i tak nie bylo roznicy bo nakretka za bardzo nie trzymala poduchy

    Strut, spring, mount, and bearing installation on mk4 Jetta, Golf, or New Beelte

    pokazane krok po kroku jak to wymienic

  11. #11
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Negro
    Posty
    3,326
    O fuck...wlasnie skrecilem wszystko...jeszcze mam druga strone....

    wiec ty nie przykrecales poduchy - i jak? nie widzisz jakis bledów?

    nie wiem teraz czy znowu to wszystko zdejmowac ;( nawet kolo mam zalozone...

  12. #12
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    7,801
    Wszystko jest dobrze , poduchę się nakłada na przykręcone łożysko a następnie poducha jest dociskana tą ostatnią nakrętką od góry .
    Poduszkę trzeba tylko dobrze wcisnąć aby '' kołnierz '' wszedł w to zagłębienie w nakrętce pomiędzy łożyskiem a nakrętką .
    Zobacz na fotce jak wygląda ta nakrętka to stanie się jasne o co chodzi .
    Przykręcając poduszkę z nakrętką uzyskamy ten sam efekt co wciskając poduszkę na przykręcone łożysko .
    Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to to aby poducza weszła w to zagłębienie .










    Pozdrawiam

  13. #13
    Awatar matikte
    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Cork (Irlandia)
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    1,053
    no wlasnie dlatego napisalem to sprostowanie bo jak skrecalismy moje McPersony to nakretka i tak nie trzymala poduchy ale myslalem, ze poprostu Febi troche d..y dalo

  14. #14
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Negro
    Posty
    3,326
    uff relieved...dz

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •