Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: prosty łącznik pomiędzy fmicem a kolektorem...warto?

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #10
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    no dziura w oryginalnym plastiku to jakieś 18.2 ja zrobiłem rozwiertakiem 18 i tyle miała ale jeszcze żeby poprawić powierzchnie to takim malutkim walcem z papierem ściernym na wiertarce podszlifowałem ścianki żeby była idealna powierzchnia bo szczelność zapewnia tylko 1 oring....a najwięcej zabawy to było z wycinaniem podstawki pod map sensor bo w tym celu zakupiłem płaskownik 20mm o szerokości 80mm wyciąłem odpowiedni prostopadłościan napunktowałem miejsca na 2 otwory z gwintem i jeden na czujnik , potem trzeba było pościnać rogi i nadać z jednej strony taki bananowaty kształt tak aby ładnie przylegał do rury...potem małe fazki na spawy i podstawka gotowa, jeszcze mała rurka fi 22 na dv też zrobiłem ładne podcięcia aby ładnie przylegało. Na MAP sensor zrobiłem już 2 otworki i gwinty M6 i na środku otwór 14 a po przyspawaniu właśnie przewierciłem i rurkę i zrobiony na właściwy rozmiar i nawet w środku nie widać szczeliny pomiędzy materiałem rurki a podstawką pod map sensor , otwór w rurce pod dv tez zrobiony po przyspawaniu i wyszlifowany aby przepływ nie był zakłócony, końce rur rozklepałem w takie minimalne trąbki i podszlifowałem od środka aby powietrze ładnie sobie w nie wpadało i silicony nie pozsuwały się od ciśnienia, no i całość w polerkę ,wycinanie wężyków i siliconów to już tylko kosmetyka( silicon kupiłem tam gdzie tą rurkę czyli w mtuning tanio ale porządny i ma ładniejszy oplot niż forge co mnie bardzo zdziwiło, tylko obsługa jakaś taka marna bo nawet mi przysłali nie takie kolanko jak zamówiłem ale na szczęście też pasowało idealnie ) ważną kwestią było zatkanie otworu w tej rurze która jest po lewej stronie silnika, jeździłem za takimi zaślepkami ale nic niema aż w końcu jak zwykle kupiłem w hydraulicznym zaślepkę do rur miedzianych 18mm i dorobiłem sobie taką gumę (wizualnie mniej wiecej jak korek od wina) tak żeby po zatkaniu guma weszła na równi ze ścianką tej rury a wystawała z 10mm na zewnatrz i na to siliconem nakleiłem tą zaślepkę miedzianą i na całość wąż i 2 cybanty na rurkę i na tą zaślepkę więc jest podwójne zabezpieczenie żeby nie wystrzeliło i od głównej rury nie ma żadnej ślepej odnogi co ułatwia przepływ powietrzu, a ponadto ciśnienie 1 bar to wywołuje około 20N nacisku na tą zaślepkę a ja ciągnąc z całej siły nie mogłem jej wyrwać więc wiem że będzie trzymać...ogólnie fajna zabawa bo jest to kolejna rzecz którą można zrobić samemu i czerpać potem frajdę że to działa
    Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 01-09-2010 o 08:24

Podobne wątki

  1. Kupię sonde do BAM -a za kolektorem oraz czujnik stukowy
    Przez arek_trabi w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-06-2015, 15:12
  2. Uszczelka pod kolektorem.
    Przez BigBird.co w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 09:05
  3. Prosty komputerek do TT
    Przez olo w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-07-2013, 11:39
  4. Prosty tunning
    Przez Wawa_33 w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 15:15

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •