Sądzę, że i R8 ma torsena...
Juz tu o tym pisałem, ale R8 ma jako jedyny (wśród modeli A4 i wzwyż) Haldex, z tym że jest to już Haldex o innej charakterystyce niż w TT / A3. I nowe R4 też ma mieć Haldex. Torsen się nie mieści w mniejszych autach. Ale to nie problem! Nowe Porsche 911 (99 ma przejść na Haldex!

Ostatnio jechałem burakowozem (Superb z 4x4; Haldex IV generacji) i muszę powiedzieć, że autko prowadziło się całkiem, całkiem. Nic nie gorzej od Passata 4Motion.

A co do osoby rozpoczynającej wątek - wystarczyło przyjść na zawody na 1/4 mili żeby się przekonać jak TT-ki z AWD zostawiały te z FWD. Różnica była spora.

W Auto Motor und Sport było porównanie BMW M3 E46 i Audi S4 (B5 ?) i na torze wygrywało zawsze BMW, na prostej - Audi na mokrym, BMW na suchym. Audi miało 1 KM więcej mocy.