Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Rytmiczne stukanie/ blokowanie sie kół podczas wolnych manewrów na skreconych kołach.

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2025
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Niebieska
    Posty
    3

    Rytmiczne stukanie/ blokowanie sie kół podczas wolnych manewrów na skreconych kołach.

    Cześć!
    Od zakupu swojej TT borykam się z problemem który nie bardzo wiem jak ugryźć, poszperałem w necie, tutaj na forum tez szukałem jednak nie znalazłem jako takiej odpowiedzi co może być dokładną przyczyną ( może słabo szukałem nie wiem, trochę bezsilny już jestem)

    Problem polega na tym że podczas zawracania, manewrów parkingowych do przodu, na skręconych na maxa kołach ( lub prawie max) dochodzą z tylnych kół stuki, tak jak by cos się blokowało, porównuje to mniej więcej do włożenia czegoś w szprychy w kołach. Nie występuje to za każdym razem ale w 90% przypadków tak jest.

    Sprawdziłem komunikacje z haldex i wszystko działa, testy pozytywne, pompa pracuje, wyłącza się i włącza, w bloku 125 jest komunikacja z ABS. Początkowo myślałem ze to problem starych opon bo były z 2011 roku ( kolega mówił ze ma podobnie w Alfie i po wymianie opon pomogło) ale dalej problem jest. Olej w Haldex będę wymieniał w przyszły weekend, max za 2 tygodnie bo wtedy jadę do rodziców i tam u kolegi w warsztacie to ogarniemy. W środę oddaje do mechanika na wymianę łożysk w tylnych kołach ( czytalem ze moze to być jeden z powodów).

    Koleżanki i Koledzy, jeśli ktoś miał podobny problem i wie mniej więcej czego jest to przyczyną proszę o informacje gdzie szukać.

  2. #2
    Awatar _kris
    Dołączył
    Jul 2011
    Płeć
    Skąd
    KlubTT.pl
    Pojemność
    1.8T
    KM
    240
    Rocznik
    MM
    Kolor
    brudny
    Posty
    4,422
    Zazwyczaj to haldex daje takie objawy. Skoro wymieniasz łożyska i olej w haldexie to bym poczekał i zweryfikowal po wymianie. Wraz z wymianą oleju w haldexie pamiętaj o filtrze, dodatkowo możesz wyczyścić Magnes w zbiorniczku oleju, ale będziesz potrzebował uszczelkę wymienić przy odkręceniu zbiorniczka. Uszczelki są dwa rodzaje i tu jest zawsze problem bo nie wiadomo, która masz (ja za pierwszym razem kupowałem dwie).
    __________________________
    Pozdrawiam

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2025
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Niebieska
    Posty
    3
    Dam znać we wtorek czy cos się zmieniło po wymianie łożysk, oraz późniejszy update po wymianie oleju w haldexie. Mam nadzieje ze uda się uporać z tym i będę mógł się cieszyć w pełni rakietą.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •