Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Tajemnicze stuki dobiegające z tyłu auta

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2024
    Płeć
    Skąd
    Przemyśl
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    5

    Tajemnicze stuki dobiegające z tyłu auta

    Witam!
    Mam problem polegający na pojedynczym puknięciu z okolic tyłu auta przy dodaniu gazu oraz stosunkowo mocnym szarpnięciu przy gwałtownym odpuszczeniu gazu.

    Dzieje się to zarówno podczas ruszania, jak i podczas jazdy gdy wcisnę gaz po całkowitym odpuszczeniu, zawieszenie sprawdzone na szarpakach, nie ma żadnych luzów, wydech również sprawdzony, ogólnie to nie mam już zbytnio pomysłów na to, co może powodować owe stuknięcie, czy ktoś z was spotkał się już z podobnym problemem?
    Jeszcze 2 dni temu wszystko było dobrze, żadnych dziwnych dźwięków, stało się to dosyć nagle po szybszej przejażdżce (ok 60km górskimi serpentynami)

    Jakies pomysły co mógłbym sprawdzić?
    Nie ukrywam że wyjątkowo mnie to irytuje, jakieś pomysły co może być tego przyczyną? Co mogę jeszcze sprawdzić?

    Z góry dzięki oraz pozdrawiam! =)

  2. #2
    Awatar _kris
    Dołączył
    Jul 2011
    Płeć
    Skąd
    KlubTT.pl
    Pojemność
    1.8T
    KM
    240
    Rocznik
    MM
    Kolor
    brudny
    Posty
    4,412
    Sprawdź jeszcze wał napędowy, czyli łacznik elastyczny od strony skrzyni, podporę wału z przegubem, drugi łącznik od strony haldexa.
    __________________________
    Pozdrawiam

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2024
    Płeć
    Skąd
    Przemyśl
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    5
    Dzieki za odpowiedź, wał pobieżnie sprawdzałem, jednak podczas sprawdzania nasunęło mi się pytanie, czy na wale powinien być jakikolwiek luz? Jestem w stanie obkręcić go około 3-5mm w obie strony

  4. #4
    Awatar _kris
    Dołączył
    Jul 2011
    Płeć
    Skąd
    KlubTT.pl
    Pojemność
    1.8T
    KM
    240
    Rocznik
    MM
    Kolor
    brudny
    Posty
    4,412
    Raczej wał nie powinien mieć poprzecznego luzu, chociażby z prostego działania, jak idzie duże obciążenie to luz powoduje na jednym z elementów opóźnienie i to finalnie może zrywać łączenie (śruby, łącznik).
    Zazwyczaj słyszalne uderzenia to podpora wału. Spróbuj poruszać mocno wałem góra dół czy nie słychać uderzeń. Ewentualnie auto na podnośnik i test pod obciążeniem z mocnymi strzałami ze sprzęgła, to może uda się znaleźć przyczynę.
    __________________________
    Pozdrawiam

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2024
    Płeć
    Skąd
    Przemyśl
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    5
    Nic nie słychać, ruch o którym pisałem nie jest w osi, po prostu można go obkręcić

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •