Nie musisz wymieniać - do testu go wyjmij, pozostaw pusta obudowę.
Sa termostaty co maja szybsza temperaturę otwarcia.
Mój ulep 2.0 z EFR6758 https://www.klubtt.pl/showthread.php...lfegorTT-Q-225
Jak włączyłem ogrzewanie to nawet nie dochodziło do 90*..., więc wydaje mi się, że jak termostat jest otwarty to jest lepiej...
Z tego co wiem 87* to fabryczna wartość termostatu dla mojego auta i powiem szczerze, że chciałbym żeby to tak działało. Ten co mam teraz, podobno bardzo dobry Wahler też jest 87*, a nie działa to wszytko poprawnie...
Mój ulep 2.0 z EFR6758 https://www.klubtt.pl/showthread.php...lfegorTT-Q-225
U mnie w bamie bo jestem po wymianie termostatu zakres pracy jest od 80C-120C. Tak wyszło po vinie
Ja wsadziłem 80C taki mi wyszedł Ori po vinie bez kombinacji
zawsze jest przedział w otwarciu, minimalna wartość podana to uchylenie a maksymalna wartość to maksymalne otwarcie
to wynika z samej budowy i logiki jego działania
nie ma czegoś takiego że jest 87*C i pstryk się otwiera a jak jest 86*C pstryk zamyka
Mój ulep 2.0 z EFR6758 https://www.klubtt.pl/showthread.php...lfegorTT-Q-225
Rzeczywiście standardowy termostat audi ma podany zakres od 87* do chyba 102*. Jutro go zainstaluje i zobaczymy jaki będzie efekt.
Do aut modyfikowanych zakres pracy termostatu jest od 80*.
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
No i jestem po wymianie termostatu z Wahler na oryginał, i jest różnica... Na plus oczywiściePrzejechałem kawałek ale już widzę, że temperatura nie jest większa niż 95* w korku a podczas jazdy schodzi 93-92*...
Porównując oba termostaty widać różnicę w ich budowie. Ten oryginalny ma chyba większy zakres otwarcia, jest bardziej drożny niż Wahler, może to był powód...
W każdym razie jestem kolejną osobą, która potwierdza że jak termostat to oryginał.
Dzięki wszystkim za wskazówki!
Witam.
Cały temat przeczytałem ale nie znajduję odpowiedzi na mój problem:
Oto on.
---
Zaczynam spokojną jazdę zimnym autem i po przejechaniu spokojnie około 5 km czasem temperatura wychodzi tak wysoko że włącza się drugi bieg wentylatora (a aucie wskaźnik temperatury wchodzi na czerwone pole) otwieram maskę i odkręcam korek "wody" nic się nie gotuje - płynu nie wyrzuca - czyli auto nie jest przegrzane na małym obiegu.
Zostawiam auto na jałowym biegu i po 30 sekundach temperatura spada, wentylatory się wyłączą i już normalnie jadę i temperatura jest już stała i wszystko działa normalnie, jak się zatrzymam w korku to normalnie temperatura wzrośnie i wentylator się załączy na pierwszy bieg (nie na drugi jak powyżej) schłodzi płyn, wyłączy się i wszystko działa książkowo.
Takie cuda dzieją się po wymianie płynu na różowy Denagel 2000, dwa termostaty przetestowałem i na obu jest tak samo więc to nie termostat !!!
---
Ma Ktoś jakiś pomysł ???
Układ nie do końca się odpowietrzył i ma jakąś bańkę powietrza na małym obiegu i nagrzewnicy ??? tylko to mi przychodzi do głowy![]()
![]()
![]()
Dziękuję![]()
Ostatnio edytowane przez ziemowit ; 14-05-2025 o 13:27