Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13

Wątek: Pomocy! Wymiana oleju Haldex możliwa pomylka

  1. #1
    Awatar Karoll
    Dołączył
    Nov 2024
    Płeć
    Skąd
    Ostrołęka-Baranowo/Dęblin
    Pojemność
    brak
    KM
    170
    Rocznik
    2012
    Kolor
    Oolonggray
    Posty
    30

    Pomocy! Wymiana oleju Haldex możliwa pomylka

    Nazwa:  image.jpg
Wyświetleń: 121
Rozmiar:  490.5 KB

    Cześć! Wymieniam olej w haldexie i obawiam się że spuściłem olej nie z tego co trzeba, chyba z dyferencjału. Czy tak się stało ? dolna śruba odkręcona to ta ubrudzona w oleju. Jeśli to dyfer to co tam mogę wlać oprócz tego oleju co zleciał :/ dzięki z góry za szybkie odpowiedzi

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2025
    Płeć
    Skąd
    Południe Polski Bielsko Biała
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    12
    Prawidłowy olej do tylnego dyferencjału w TT 8N:

    Oryginalny olej VAG:

    G 052 145 S2 (syntetyczny, klasa SAE 75W-90 GL-5+)

    Pojemność: ~1,1–1,3 litra (zależy od stanu zużycia).

    Dobrze że się pomyliłeś - przynajmniej będzie zrobione porządnie !!!
    W skrzyni też wymień i nie słuchaj bzdur że się nie wymienia

    W Audi TT 8N z manualną skrzynią biegów (01E 6-biegową) stosuje się specjalny olej przekładniowy. Oto pełna specyfikacja:
    Olej do skrzyni biegów (manualna):

    Oryginalny VAG:

    G 052 911 A2 (syntetyk 75W-75)

    Pojemność: 2.3-2.5L (do otworu kontrolnego)

    Zamienniki premium:

    Pentosin MTF2 (75W-75, pełna zgodność)

    Liqui Moly GL4+ 75W-80 (~120 zł/L)
    Ostatnio edytowane przez ziemowit ; 14-04-2025 o 18:49

  3. #3
    Awatar Karoll
    Dołączył
    Nov 2024
    Płeć
    Skąd
    Ostrołęka-Baranowo/Dęblin
    Pojemność
    brak
    KM
    170
    Rocznik
    2012
    Kolor
    Oolonggray
    Posty
    30
    Cytat Zamieszczone przez ziemowit Zobacz posta
    Prawidłowy olej do tylnego dyferencjału w TT 8N:

    Oryginalny olej VAG:

    G 052 145 S2 (syntetyczny, klasa SAE 75W-90 GL-5+)

    Pojemność: ~1,1–1,3 litra (zależy od stanu zużycia).

    Dobrze że się pomyliłeś - przynajmniej będzie zrobione porządnie !!!
    W skrzyni też wymień i nie słuchaj bzdur że się nie wymienia

    W Audi TT 8N z manualną skrzynią biegów (01E 6-biegową) stosuje się specjalny olej przekładniowy. Oto pełna specyfikacja:
    Olej do skrzyni biegów (manualna):

    Oryginalny VAG:

    G 052 911 A2 (syntetyk 75W-75)

    Pojemność: 2.3-2.5L (do otworu kontrolnego)

    Zamienniki premium:

    Pentosin MTF2 (75W-75, pełna zgodność)

    Liqui Moly GL4+ 75W-80 (~120 zł/L)
    Dziękuję za odpowiedź, akurat auto wyżej to tt 8j manual

    - - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -

    Cytat Zamieszczone przez Karoll Zobacz posta
    Nazwa:  image.jpg
Wyświetleń: 121
Rozmiar:  490.5 KB

    Cześć! Wymieniam olej w haldexie i obawiam się że spuściłem olej nie z tego co trzeba, chyba z dyferencjału. Czy tak się stało ? dolna śruba odkręcona to ta ubrudzona w oleju. Jeśli to dyfer to co tam mogę wlać oprócz tego oleju co zleciał :/ dzięki z góry za szybkie odpowiedzi
    Został zalany z powrotem przefiltrowany przez gazę zlany olej z dyferencjału, w planie jego wymiana w najblizszym czasie
    Jeżeli chodzi o Haldex to pompa była nie ruszana, wymieniony filtr i zalany olej aż się nie zaczęło wylewać, w butelce jeszcze trochę go zostało, mimo że przez trudny dostęp do wlewu trochę się ulewało

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2025
    Płeć
    Skąd
    Południe Polski Bielsko Biała
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    12
    Właśnie widzę że masz inaczej korki, ja jak tylko klucz do filtra dojedzie oraz inbus 17 to zabieram się za wymianę wszystkiego, dodam fotki dla potomnych
    w planie wszystkie oleje (4 sztuki) chłodziwo, wspomaganie, heble. Siedem płynów dużo

  5. #5
    Awatar Karoll
    Dołączył
    Nov 2024
    Płeć
    Skąd
    Ostrołęka-Baranowo/Dęblin
    Pojemność
    brak
    KM
    170
    Rocznik
    2012
    Kolor
    Oolonggray
    Posty
    30
    Cytat Zamieszczone przez ziemowit Zobacz posta
    Prawidłowy olej do tylnego dyferencjału w TT 8N:

    Oryginalny olej VAG:

    G 052 145 S2 (syntetyczny, klasa SAE 75W-90 GL-5+)

    Pojemność: ~1,1–1,3 litra (zależy od stanu zużycia).

    Dobrze że się pomyliłeś - przynajmniej będzie zrobione porządnie !!!
    W skrzyni też wymień i nie słuchaj bzdur że się nie wymienia

    W Audi TT 8N z manualną skrzynią biegów (01E 6-biegową) stosuje się specjalny olej przekładniowy. Oto pełna specyfikacja:
    Olej do skrzyni biegów (manualna):

    Oryginalny VAG:

    G 052 911 A2 (syntetyk 75W-75)

    Pojemność: 2.3-2.5L (do otworu kontrolnego)

    Zamienniki premium:

    Pentosin MTF2 (75W-75, pełna zgodność)

    Liqui Moly GL4+ 75W-80 (~120 zł/L)
    Czyli jaki olej mam do dyferencjału u siebie w tt 8j zalać? Oprócz tego VW co podales

  6. #6
    Awatar Karoll
    Dołączył
    Nov 2024
    Płeć
    Skąd
    Ostrołęka-Baranowo/Dęblin
    Pojemność
    brak
    KM
    170
    Rocznik
    2012
    Kolor
    Oolonggray
    Posty
    30
    Nazwa:  image.jpg
Wyświetleń: 74
Rozmiar:  489.7 KB
    Kupiony taki, z rekomendacji pracownika Inter Cars

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2025
    Płeć
    Skąd
    Południe Polski Bielsko Biała
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    12
    Dyferencjał tylny 75w90 GL-5
    Skrzynia. biegów 75w80 GL-4
    ---
    Zwracać uwagę na oznaczenia GL
    GL-5 nie może być stosowany w skrzyni biegów gdyż siarka może skorodować delikatne części ze stopów Cu
    ---
    Dziś na olejach pisze że spełnia normę GL-4 oraz GL-5 jednocześnie - nie podoba mi się to - ja bym szukał oleju który spełnia tyko jedną normę i tyki bym lał - tak było na początku jak to auto produkowali i tak bym robił.
    Ostatnio edytowane przez ziemowit ; 19-04-2025 o 11:34

  8. #8
    Awatar Karoll
    Dołączył
    Nov 2024
    Płeć
    Skąd
    Ostrołęka-Baranowo/Dęblin
    Pojemność
    brak
    KM
    170
    Rocznik
    2012
    Kolor
    Oolonggray
    Posty
    30
    Cytat Zamieszczone przez ziemowit Zobacz posta
    Dyferencjał tylny 75w90 GL-5
    Skrzynia. biegów 75w80 GL-4
    ---
    Zwracać uwagę na oznaczenia GL
    GL-5 nie może być stosowany w skrzyni biegów gdyż siarka może skorodować delikatne części ze stopów Cu
    ---
    Dziś na olejach pisze że spełnia normę GL-4 oraz GL-5 jednocześnie - nie podoba mi się to - ja bym szukał oleju który spełnia tyko jedną normę i tyki bym lał - tak było na początku jak to auto produkowali i tak bym robił.

    Ten Ravenol kupiłem do dyferencjału. Przy okazji - znakomite rozwiązanie z butelkąNazwa:  image.jpg
Wyświetleń: 61
Rozmiar:  513.8 KB

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2025
    Płeć
    Skąd
    Południe Polski Bielsko Biała
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    12
    Na nim pisze że spełnia GL-5 więc wal śmiało
    Ja TT AJQ Q. 6 biegów kupiłem niespełna dwa tygodnie temu - wspaniale się jeździ !!!
    Ja już wszystkie płyny z przodu wymieniłem (hebel, wspomagacz, motor, krzynia) oprócz "wody" jeszcze tylko tył mi został, czekam na klucz inbusowy oraz fikuśny klucz to filtra haldexu i będzie komplet czyli most i hal...

  10. #10
    Awatar Karoll
    Dołączył
    Nov 2024
    Płeć
    Skąd
    Ostrołęka-Baranowo/Dęblin
    Pojemność
    brak
    KM
    170
    Rocznik
    2012
    Kolor
    Oolonggray
    Posty
    30
    Cytat Zamieszczone przez ziemowit Zobacz posta
    Na nim pisze że spełnia GL-5 więc wal śmiało
    Ja TT AJQ Q. 6 biegów kupiłem niespełna dwa tygodnie temu - wspaniale się jeździ !!!
    Ja już wszystkie płyny z przodu wymieniłem (hebel, wspomagacz, motor, krzynia) oprócz "wody" jeszcze tylko tył mi został, czekam na klucz inbusowy oraz fikuśny klucz to filtra haldexu i będzie komplet czyli most i hal...
    Jednak ta przedłużka butelki i tak się nie mieści do otworu. Klucz do filtra? U mnie zabawa kombinerkami różnymi :P

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2025
    Płeć
    Skąd
    Południe Polski Bielsko Biała
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    12
    Klucza aaaaaaaa musiałem kupić ten taki fikuśny !!!
    A Ty jak ty wykręciłeś bez klucza ???

  12. #12
    Awatar Karoll
    Dołączył
    Nov 2024
    Płeć
    Skąd
    Ostrołęka-Baranowo/Dęblin
    Pojemność
    brak
    KM
    170
    Rocznik
    2012
    Kolor
    Oolonggray
    Posty
    30
    Cytat Zamieszczone przez ziemowit Zobacz posta
    Klucza aaaaaaaa musiałem kupić ten taki fikuśny !!!
    A Ty jak ty wykręciłeś bez klucza ???
    Nazwa:  IMG_7136.jpg
Wyświetleń: 33
Rozmiar:  211.7 KBNazwa:  IMG_7138.jpg
Wyświetleń: 31
Rozmiar:  208.4 KB
    Screenshoty z filmiku instruktażowego. Chodzi o te dwie czynności?

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2025
    Płeć
    Skąd
    Południe Polski Bielsko Biała
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    12
    Olej spuszczony - filtr wymieniony.
    Z boku powyżej jest taki korek na klucz inbusowy - klucz inbusowy większy niż w korku spustowym - wlewamy tam aż się przeleje ??? mi weszło około 260 ml i już mi przelewa - tyle ma wejść ???
    Dzięki
    -------------------------------
    Po konsultacji z mechanikami z za płotu okazuje się że ma wejść około 250 ml przez korek wlewowy powyżej (sprawdzili to w swoim programie) Korek wlewowy jest na śrubę inbusową tak jak piszę wyżej - olej trzeba wlewać bardzo powoli gdyż pomału spływa !!! ja to zrobiłem strzykawka 100 ml z wężykiem.
    Ostatnio edytowane przez ziemowit ; 26-04-2025 o 16:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •