-
spalony czwarty korbowód czy jest wymagana zmiana silnika
Cześć, spalił się mi czwarty korbowód po tym jak pękła mi miska olejowa w audi tt 1,8t 150hp rocznik 2000. Mechanik po zdjęciu miski olejowej i po zobaczeniu w jakim stanie są korbowody ( trzy korbowody były jeszcze w oleju a czwarty korbowód był suchy po prostu srebrny) stwierdził ze motor się zatarł i ze silnik do wyrzucenia i tutaj moje pytanie czy na pewno jest potrzeba wymiany od razu silnika
-
To zależy co będzie tańszym i lepszym rozwiązaniem. Pierwsza rzecz to sprawdzić wał korbowy czy panewka korbowodowa go nie uszkodziła i głowica do góry bo trzeba sprawdzić w jakim stanie jest gładź cylindra. Jak było zatarcie to pewnie wymiana lub obróbka bloku (zazwyczaj honowanie nie pomoże i albo zrobić tulejowanie albo rozwiercenie na nadwymiar). Oczywiście wszystko generuje koszty takie jak szlifiernia, panewki, korbowód, uszczelki, pierścienie, pewnie tłok, możliwe że i pompa oleju itp. Jeśli chodzi o drugi silnik to trzeba mieć pewność, że silnik jest ok, że trzyma kompresję nie bierze oleju itp. choć nie ma 100% pewności że silnik będzie sprawny jak leży na palecie. Najlepiej kupić silnik z jeżdżącego pojazdu. Jak głowica ok to możesz poszukać sam słupek, który pasuje akurat z różnych modeli audi, vw czy seata tych umieszczonych poprzecznie w aucie. Dla mechanika pewnie lepsze rozwiązanie to wrzucić inny silnik niż bawić się w czasochłonny remont silnika. Przy tych silnikach to największym kosztem będzie zapewne robocizna i to ona może przekroczyć koszty zakupu innego silnika.
Tagi dla tego wątku
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum