Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: Dziwne zachowanie silnika przy wysokich obrotach, odcięcie czy problem osprzętu?

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2024
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    czarny
    Posty
    3

    Dziwne zachowanie silnika przy wysokich obrotach, odcięcie czy problem osprzętu?

    Witam,
    czy może mi ktoś wyjaśnić jak działa odcięcie w naszych silnikach 1,8T?
    Jechałem ostatnio i wyprzedzałem toczącego się dosłownie tira, jechał może z 40 km/h, drugi bieg i but, zrobiły się bardzo wysokie obroty i nagle poczułem odcięcie mocy, nic zero zdechła ryba, trochę nie powiem się wystraszyłem bo podczas wyprzedzania takie cyrki to masakra i później moc normalnie była, niestety nie sprawdziłem jaki miałem obroty bo skupiałem się na jeździe, ale wydaje mi się że odcinka to jest po prostu blokada większego wkręcania się na obroty, więc nie wiem czy coś mi świruje w osprzęcie np N75 czy faktycznie to była odcinka.

    Krótko mówiąc pytanie takie... czy odcinka w 1,8T = odcięcie mocy? auto nie ciągnie? Po prostu stop i auto zaczyna zwalniać?
    Sprawdziłem zero błędów, żadnego checka, wszystko niby ok.

    Biorę też pod uwagę inną opcję, że było strasznie gorąco 32 stopnie (to był ten długi weekend) i cooler się zagotował, sterownik cofnął zapłon itd ale żeby aż tak? wydaje mi się to dziwne.

    Rozumiem że te silniki do 6600 się wkręcają tak? czy to zależy od wersji? (u mnie AJQ)

  2. #2
    Awatar _kris
    Dołączył
    Jul 2011
    Płeć
    Skąd
    KlubTT.pl
    Pojemność
    1.8T
    KM
    240
    Rocznik
    MM
    Kolor
    brudny
    Posty
    4,408
    Trzeba zrobić logi dynamiczne i sprawdzić parametry co i jak.
    Ciężko jest określić bez tego dokładną przyczynę, za dużo elementów ma wpływ na odcinkę przy ostrym wcisnienciu gazu.
    Na forum masz opisane jak zrobić logi I jakie kanały zalogować, ewentualnie poszukaj kogoś w okolicy, co ma vaga/vcds'a i pomoże Ci to ogarnąć.
    __________________________
    Pozdrawiam

  3. #3
    Awatar Gooner
    Dołączył
    Jun 2024
    Płeć
    Skąd
    Suwałki
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    kolor
    Posty
    8
    Świece wymieniałeś?

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2024
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    czarny
    Posty
    3
    Świece co roku zmieniam PFR7Q
    Myślę nad turbiną, że to pewnie ona robi problemy, auto ma 25 lat, podejrzewam, że u większości userów to turbo było zmienione, oczywiście tu pomoga logi, ale ogólnie auto jak przyspiesza to słychać non-stop świst, nawet przy lekkim przyspieszaniu, bardzo słyszalne jest turbo, tak samo po przepięciu II/III odczuwam laga, jak nie zmieniam biegu z gazem w podłodze to czuć wyraźne opóźnienie w doładowniu po przepince biegu.
    No i wstawanie do 2500-2600 niewiele się dzieje

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •