Minimalne obroty turbiny masz już podczas kręcenia rozrusznikiem...
Audi tak skonstruowalo te auto ze mozesz je gniesc od 2 tys a turbina i tak nie wstanie bo n75 jej nie kaze sie rozkrecic na maxa. Ponadto turbinie nie szkodzi rozkrecanie sie od dolu i pompowanie cisnienia do silnika ( no chyba ze wystepuje zwiawisko surge ale w serii tego nie zaznasz chyba ze bedziesz mial niesprawny zawor upustowy)
Meczenie auta z dolu jedynie jest niezdrowe dla panewek i innych elementow ktore przenosza spore sily i wywierane sa na nie spore naciski a cisnienie oleju jeszcze nie jest wysokie.
Ogolnie jak sie turlasz to mozesz sobie jezdzic i majac 2 tys obr ale przy takich obrotach te auto na wyzszym biegu nie chce przyspieszac i bez sensu jest je tam meczyc. Jak czujesz ze ma ochote jechac juz to znaczy ze to sa zdrowsze obroty dla silnika i predzej go zabijesz krecac wysoko niz nisko.

Co do gaszenia to turbo zejdzie z obrotów na lozyskach slizgowych pewnie przez 10s . Na kolce to juz moze sie krecic minute albo i dluzej. Problemem nie jest to ze po zgaszeniu ono sie kreci i zaciera bo zazwyczaj szybko przestaje tylko ze zeliwo gdy jest mocno rozgrzame oddaje temperature do lozysk turbiny i olej ktory tam zalega ( silnik nie pracuje wiec tylko resztki oleju tam sa) sie zapieka i potem lozyska przy ponownej pracy moga sie zapiekac i ponadto ten przypalony olej je niszczy.
Dlatego jak turlamy sie po miescie to mozemy smialo zgasic auto praktycznie od razu lub jak ktos chce po 10s. Ale jak upalalismy w trasie 200+ albo coniektorzy 300+ to auto trzeba schlodzic powolbym dojazdem przez kilka min ( jak porzadna izolacja termiczna kolektora i turbiny to jeszcze dluzej to trwa) i dopiero gasimy auto.
Ja np mam u siebie mocno wentylowana komore silnika i opcje zalaczania 2 biegu z kabiny plus odpalanie 3 wiatraka na chlodzenie chlodnicy oleju. Jak dojezdzam do celu to ze 3 minuty wczesmiej a nawet do 5 wentyluje sobie komore silnika i zbijam temp plynu i oleju aby z czystym sumieniem zgasic moj piekarnik pod maską...
Mam nadzieje ze troche wyjasnilem ...