90-100 stopni to i tak jeszcze dość bezpieczny zakres , ważne żeby się te wentylatory uruchamiały .są auta gdzie roboczy zakres jest między 100-a 110 a potrafi być cieplej .
90-100 stopni to i tak jeszcze dość bezpieczny zakres , ważne żeby się te wentylatory uruchamiały .są auta gdzie roboczy zakres jest między 100-a 110 a potrafi być cieplej .
Panowie mam takie pytanko do Was. Mojej żony brat ma problem ze swoją a4 1.8t a mianowicie. Podczas jazdy auto trzyma 90st, kiedy auto stoi grzeje się z tego co zaobserwowałem to....
- poziom płynu jest prawidłowy na zimnym, kiedy zagrzeje się około 96st poziom się podnosi, kiedy ostygnie i odkręcimy korek wraca do normalnego stanu
- podczas grzania się płynu w zbiorniczku nic się nie dzieje, nie ma spalin, bąbli, nie ma oleju. Jest gładka tafla
- auto nie kopci
- przy temperaturze 96 nie idą wentylatory, po załączeniu klimy też nie kręcą.
- ogrzewanie działa normalnie
- temperatura nie spada podczas jazdy jak ma to miejsce przy niesprawnym termostacie.
- kiedy jest auto nagrzane i powoli odkręcamy korek stan płynu idzie w góre i syczy. Oczywiście wszystko robione powoli bo jak bym na rszybko odkręcił to mogło by być nie ciekawie.
Panowie co to może być ? Na pewno coś z wiatrakami bo nie idą ale czy tylko to ? Wydaje mi się że może to być też kwestia pompy wody bo w zbiorniku jest kompletna cisza a rozrząd ma około 4 lat i 50tys.
Ostatnio edytowane przez oOkillerjezOo ; 01-11-2017 o 22:04
Sprawdź bezpiecznik od wentylatorów. U nas w tt jest nad akumulatorem ale myślę że tam będzie podobne. Zrób to dokladnie bo u mnie bezpiecznik był ok i na pierwszy rzut podstawka tez wyglądała dobrze a jednak nie bylo dobrego przejścia i wentylatory staly jak wryte, auto się gotowało i klima nie chodzila a mnie szczelał h.... bo to bylo latem na wakacjach...... rozbierz to i podoginaj styli w podstawce.
Wyglądały dobrze i bezpieczniki też ale sprawdze raz jeszcze. Może padł włącznik went w chłodnicy albo sterownik wentylatorów. Błedu nie ma żadnego
Raczej nie włącznik w chłodnicy bo pisałeś ze po wlaczeniu klimy wentylatory też stoją a powinny pracować nawet gdyby ten czujnik padł. Sprawdz dokladnie ta puszkę nad aku. Weź ja całą rozbierz bo ona jest na zatrzaskach i mozna ja na czesci pierwsze rozebrać.
Tak zrobie... przerabiając ten temat przeczytałem że w zbiorniczku powinien byc jakiś ruch "wir" tymczasem nic się nie dzieje czy to nie uszkodzona pompa wody ?. Szczerze nie wiem jak jest w mojej tt bo stoi już zazimowana w garażu.
Na biegu jałowym nie zobaczysz nic,zbyt wolno chodzi pompa wody. Gdybyś sprawdzał na obrorach to by bylo widać ale nie polecam bo to jest niebezpieczne. Plyn moze wylecieć.
Jutro będę u niego to sprawdzimy te wenty. A Czy jest możliwe że to też uszczelka pod głowica? Z racji podnoszenia się stanu płynu. Po ostygnieciu jest psssyt i wraca do normalnego stanu.
U mnie tez tak jest ze na cieplym jest wiecej a jak ostygnie to opada i przy odkreceniu korka tez uchodzi ciśnie i poziom rosnie.
To u Was jest inaczej niz u mnie Rozgrzany plyn zawsze opada poniewaz przewody sie rozszerzaja z racji temperatury. Odkrecam naczynie, cisnienie sie wyrowna i mam ok 5mm plynu w zbiorniczku wiecej.. Plyn nie powinien w naczyniu sie podnosic. Pompa wody raczej sprawna bo by sie gotowal.. Nie napisales do ilu stopni sie grzeje, jezeli tylko do 96 to nie ma biedy. Sprawdz dolny waz chlodnicy czy jest tak samo goracy jak gorny. Jesli jakims cudem uklad sie zapowietrza w okolicach dolu chlodnicy, wtedy czujnik temp w chlodnicy nie wychwyci temp i wentylatory sie nie wlacza.
Przy 96 powinien wlaczyc sie pierwszy bieg i zbic temp do 90-92 stopni.
Przy 106 stopniach wlacza sie drugi bieg.
Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 03-11-2017 o 06:28
Nie testowaliśmy jak bardzo się grzeje żeby nie uwalić uszczelki... nic się nie włączało właśnie niezależnie czy miał wł klime czy wył. Węże nie były nabite i można je było ścisnąć ale ten dolny wyraźnie był chłodniejszy. Wracając do temp to nie testowaliśmy jej max bo płyn zwiększył swoja objętość no i 2 sprawa to co pisałem parę linijek wyżej.
Hmm... mysle ze warto wyjac wentylatory na stol i je sprawdzic podlaczajac pod 12v. Jesli sie zakreca, szukac dalej. Bo tak to mozna gdybac w nieskonczonosc. Skoro przy wlaczonej klimie tez stoja to zaczalbym wlasnie od nich.
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
Jak sie da dostac do kosci wentylatorow to mozna podac zasilanie bezposrednio na nie gdy sa w aucie. Zaoszczedzi to czasu na rozbiorce.
A więc tak spędziliśmy chwile przy aucie i coś pomogło. Mianowicie wymieniliśmy na nowe bezpieczniki mimo że stare były ok, dodatkowo odpięta została wtyczka czujnika z chłodnicy przedmuchana i nagle wszystko zaczęło działać. Jeśli chodzi o ruch w zbiorniczu to jest przy przegazowaniu okrężny na wzór wiru. Chłodnica jest cała ciepła. Jeśli chodzi o węże to są miekkie górny gorący a dolny chłodniejszy. Poziom minimalnie poszedł do góry ale było nalane max na podziałce. Także wydaje mi się że jest już ok
Czasami bezpieczniki pala sie przy nozce, nie koniecznie w polowie. Cos nie laczylo i tyle.
witam, koledzy mam pytanie co to za czujnik dwu pinowy biały, który jest na czwórniku bliżej chłodnicy ??
drugie pytanie/potwierdzenie diagnozy, odnośnie wentylatorów, nie chcą się włączyć, jak zdejme z termowłącznika kostkę i zepnę na krótko piny to chodzi 1 i 2 bieg!! czyli termowłącznik do wymiany? silnik AJQ
Ostatnio edytowane przez 1endzi ; 05-11-2017 o 21:05