Cytat Zamieszczone przez Nielogiczny Zobacz posta
Problem jest dziwny i bardzo niepokojący. Zaznaczam, że czytałem podobne tematy na forum i generalnie po internecie, ale nic nie pasuje do tego co dzieje się u mnie.

Wczoraj odebrałem auto od mechanika po wymianie silnika. Wymieniona została także m.in. pompa wody i termostat - to już daje obraz co możemy wykluczyć.

Po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna się gotować płyn w zbiorniczku wyrównawcznym i jednocześnie załącza się kontrolka trakcji ESP. Jedno z drugim jest ściśle powiązane i dzieje się albo jednocześnie albo jedno zaraz po drugim, tak zaobserwowałem i potwierdziłem te obserwacje kilkukrotnie. Nie wiem co jest tego przyczyną.

Teraz dodatkowy element komplikujący zagadkę, to fakt, że ten problem miał miejsce także na starym silniku (przed wymianą na nowy) i być może właśnie przez to się zapalił.

Wiatraki chodzą i włączają się bardzo szybko, wyjąc mocno nawet przy spokojnej jeździe ale tylko gdy mam załączoną klimatyzację (bez włączonej klimatyzacji wiatraki się nie włączają albo włączają gdy już płyn bulgocze tak głośno, że słychać w środku). Gdy depnę mocniej to bulgotanie i załączona lampka ESP gwarantowane.
Temperatura na desce rozdzielczej oscyluje w przedziale 90-95* i nie idzie wyżej. Dodam, że wskaźniki były już naprawiane i nie przekłamują.

Byłem z tym u mechanika jeszcze przed wymianą silnika, posprawdzał i wszystko chodziło... gdy auto stało na parkingu. ESP dało się kasować komputerem. Problem wracał od razu po tym gdy zacząłem jeździć.

Dopiero co wyłożyłem ciężkie pieniądze na nowy silnik i boję się żeby sytuacja się nie powtórzyła. Mechanik, który przekładał silnik ma warsztat 50km ode mnie i jazda taki dystans z gotującym się płynem wcale mi się nie uśmiecha. Przez telefon powiedział, że pewnie uszczelka pod głowicą jest wydmuchana, ale zaznaczam, że ten sam problem miał miejsce także z poprzednim silnikiem więc wątpię aby obydwa miały wydmuchane uszczelki.

Okiem laika zajrzałem pod maskę i to co mnie zaniepokoiło:
https://prnt.sc/gzgusi - dwa wężyki nie podłączone do niczego! niestety nie wiem za co odpowiadają, ale obstawiam, że tak nie może być
https://prnt.sc/gzgvgw - wyczytałem aby sprawdzić przewody od zbiorniczka, ten zaznaczony strzałką jest twardy
https://prnt.sc/gzgvrz - po ustaniu wrzenia odkręciłem korek i zajrzałem do środka, oleju w płynie nie stwierdziłem, a odkręcanie poszło normalnie bez buchnięcia powietrzem

Dodam także, że po zmianie silnika filtr stożkowy przy odpuszczaniu gazu zmienił dźwięk z mocnego pojedynczego psssss na kilkukrotne pss-ps-ps-ps jakby nie miał siły. Choć nie wiem czy ma to związek.

Póki co nie odpalam auta i bardzo liczę na Waszą wiedzę.

Załamuję ręce. Pomocy
([/QUOTE] Po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna się gotować płyn w zbiorniczku wyrównawcznym i jednocześnie załącza się kontrolka trakcji ESP. Jedno z drugim jest ściśle powiązane i dzieje się albo jednocześnie albo jedno zaraz po drugim, tak zaobserwowałem i potwierdziłem te obserwacje kilkukrotnie. Nie wiem co jest tego przyczyną.([/QUOTE]

Obstawialbym źle odpowietrzony silnik bądź jakiejś niskiej jakość termostat. ESP raczej nic nie ma do przegrzewania silnika tutaj problem może być jakiegoś czujnika przyspieszenia, gazu, ew czujnika stopu nie pamiętam - może jakiejś kostki nie wpiął mechanior !?


([/QUOTE] Wiatraki chodzą i włączają się bardzo szybko, wyjąc mocno nawet przy spokojnej jeździe ale tylko gdy mam załączoną klimatyzację (bez włączonej klimatyzacji wiatraki się nie włączają albo włączają gdy już płyn bulgocze tak głośno, że słychać w środku). Gdy depnę mocniej to bulgotanie i załączona lampka ESP gwarantowane.
Temperatura na desce rozdzielczej oscyluje w przedziale 90-95* i nie idzie wyżej. Dodam, że wskaźniki były już naprawiane i nie przekłamują.([/QUOTE]

Tutaj problem może być przy module wiatraków, znajduje się przy lewej podłuznicy pod osłoną filtra powietrza lub czujniki temp.cieczy w chłodnicy lub czujniki bimetalowym który jest niżej też przy chłodnicy. Mi też nie działały wiatraki dopiero gdy wymieniłem sobie ten czujnik przy chłodnicy to ruszyły. Dodatkowo miałem jeszcze problem przy kostkach na samym dole chłodnicy które włączają wiatraki z czujnikami bimetalowymi. Wszystko po lewej stronie chłodnicy.

Odpowietrzenie. Nalej/dolej płynu na maksa, może być nawet ciut więcej. Odpadl auto na luzie, na wolnych obrotach, niech chodzi na wolnych obrotach aż z nawiewu wewnątrz auta pójdzie cieplo. Możesz odkręcić zbiornik wyrównawczy i obserwowac co się dzieje. Ew. Dolać płynu tylko na zimnym silniku na maksa żebyś nie dolewal na rozgrzanym silniku zimnego płynu. W sumie pierwsza i najważniejszą sprawa oczywiście te przewody podłączyć do kompletu Ale nie mam akurat swojej żeby zerknąć gdzie to podłączyć. Później weryfikacja vag czujnika ESP może światła stopu z tym dokładnie nie pamiętam. No miałeś tyle przygód z tą swoją TT ze aż nie chce się wierzyć - lub/i Masz zajebistego pecha co do mechaników.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka