Cytat Zamieszczone przez Arttur Zobacz posta
Osobiście nie uważam że im większe tym lepsze w przypadku tarcz hamulcowych, ale w sumie o tym już wspominałem w tym wątku

Jeśli chodzi o te zaciski to tak to wygląda ..

Średnica tłoka w seryjnym zacisku TT225 to 54 mm czyli pole powierzchni tłoka = 2290.22mm²
Tłoczki w zaciskach Alfa Romeo Brera wg Twojej informacji (nie sprawdzałem) to średnica 42 mm
Tak więc pole jednego tłoczka 42mm = 1385.44 mm² x 2 = 2770.88mm²
Generalny konsensus jest taki że najlepiej nie przekraczać pola powierzchni seryjnych tłoczków o więcej jak 15% co z kolei daje nam wartość 2633.75mm².

Wniosek jest taki że te zaciski są delikatnie za duże ale nie na tyle aby odradzać ich zastosowanie.

Nie będę obliczał tych 6 tłokowych z Porsche bo nie wiem o które Ci chodzi, zawsze każdy tłok w parze ma inny wymiar w tych zaciskach.
Przykładowo zaciski 17Z z Porsche Cayenne, VW Touareg i też Q7 w specyfikacji z tłoczkami 30mm- 34mm i 38mm mają sumaryczną powierzchnie ( 3 tłoków oczywiście ) - 2749mm² czyli znowu delikatnie duże ale nie dyskwalifikujące.


Warto policzyć sobie jak to wygląda w przypadku używania tylnych zacisków Porsche, różnica jest masakryczna bo średnio pole powierzchni tłoków jest mniejsze od seryjnych o lekko ponad 40%
Moim zdaniem ten fakt kompletnie dyskwalifikuje te zaciski do użytku na przedniej osi w jakimkolwiek aucie.
Być może jest to tez jeden z powodów niepowodzeń z lepszymi zaciskami na seryjnej tarczy bo ludzie nieświadomi jeżdżą na tych tylnych zaciskach a tu nie ma prawa być lepiej








Pozdrawiam
Czemu taka teoria aby nie przekraczac 15%? Wpadanie pedalu hamuca ? Bo pierwszy raz slysze taka teorie a na temat hamulcow rozmawialem z kilkoma osobami co siedza tylko w tym od lat..