Odezwę się napewno kolo Maja .
tak na szybko . Pewna TT sobie przyjechała i planowo była moc około 350km. Dlatego padło na taki setup.
Silnik:
-kuta korba
-wzmocinione nowe zawory wydechowe
-zakołkowany rozrząd
-pełna obróbka góry i dołu silnika
Dolot:
-kustomowy aluminiowy TIP 3 cale
-alu orurowanie i fmic 600x300x75mm
Wydech:
-żeliwny kolektor t25 z symetryczynymi runnerami nakierowanymi na flansze
-turbo gt2871 na wirniku CNC i łożyskach ślizgowych, nie garrett ale nie jest to taki "zwykły" chińczyk
-dp 3 cale w kwasu , dalej wydech 2x 2.5 cala ze sterowaniem przepustnicą z trybami cicho lub bardzo głośno
DO tej układanki poszły wtryski 550ccm , nowe sprzegło z tarcza kewlarowa , wzmocnione wszystkie łapy silnika ( nawet ich wogóle nie czuć w aucie ).
Dodatkowo został wzmocniony układ hamulcowy , przód z r32 na tarczy 334 a tył kustomowy mojego autorstwa na tarczy 288mm.
Fotki auta wrzuce potem a tak na szybko umieszczam kreski jakie auto wygenerowało:
Turbo nie wstaje jakoś super szybko ale niestety sprężarki na łożyskach ślizgowych wolniej wstają od tych na kulkach. Przy 3400obr jest 1 bar Zaletą jest ich cena która wynosi 40% tego co ori garrett, a w razie czego wszystko pasuje plug&play pod oryginalne gt2871r.
Strojeniem też należało do mojej kwestii i dodatkowo została wgrana i przetestowana procedura "flat shift". W tym wypadku bardzo pomaga gdy turbo wstanie auto idzie non stop ciągiem bez żadnej zmułki. Doładowanie to 1.5 bar spadające na 1.4 przy odcince i podczas zmiany biegów boost nic nie spada.
Auto jedzie na tyle co ma i przy kreceniu do 7200 obr z FS jest wyraźnie szybsze od mojej a3 ( było testowane ) i myślę ,że przy zastowaniu innych wałków przekroczylibyśmy barierę 350km co nie jest chyba złe jak na tak budżetowe turbo. Co do odczuć to może nasz kolega z forum się pochwali jak wrażenia po przejściu z 212km na 340
Niebawem wrzucę jakieś fotki z prac lecz filmiku z działania wydechu i FS niestety nie nagralem bo po prostu zapomniałem lecz mam nadzieje ,że niebawem będą podobne projekty
Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 06-03-2016 o 19:16
Wygląda całkiem przyjemnie!
No to jak moja następna w kolejce do roboty ?
Ostatnio edytowane przez Świstak ; 06-03-2016 o 23:22
Fajny projekt, taki dla mnie przyziemny, sam sie grzeje na taki ulep niestety ciagle mi cos wypada... :/
Paweł, jak myślisz, gdyby był tam garrett 2871r ile by to szybciej wstalo i jaka mogła by być moc końcowa ?
Kolejne 300+ BRAWO
tak jak obiecałem wrzucam troszkę fotek z projektu:
3 calowy aluminiowy dolot:
pomimo znacznej ilości spawów w środku jest gładki gdyż został dokładnie spasowany a potem przeszlifowany:
dp :
dalsza część wydechu na przepustnicy:
turbo na silniku;
Jakoś tak mi umkneło zrobienia fotek całego auta i hebli ale komora silnika wygląda praktycznie jak seria i jedynie jest sporo elementów pomalowane na czarno.
Kolejne projekty w drodze także za jakiś czas czymś się pochwalę pewnie
Czyzby TTQS mk1??
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
A nie jednak nie, myslalem ze to kolegi Swistak ale ta ma czerwone slupki przednie w kazdym razie wydech zarabisty!!
Tez mogę powiedzieć że wydech zajebisty.
Jak dla mnie super patent z przepustnicą
Ja chcę taki wydech!!!!
W trosce o to aby wydechy dluzej wygladaly jak na foto od dzis wszystkie bedą spawane z najlepszego gatunku kwasowki "316". Dodatkowo nowa większa soczewka dla lepszej osłonki. Teraz spawy dłużej powinny być ładne
Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 12-03-2016 o 12:06
napisz prosze cos wiecej o tym wydechu. to jest jakis bypass jak to dziala? dolacza sie od jakis obrotow czy sterowany przez kierowce?
Generalnie teraz można zrobić wszystko w sumie. Sterowanie jest przepustnicą. Są fotki gdzieś wczesniej jak ona wyglada. Cała z kwasówki i sterowane ciśnieniem/podciśnieniem ( w zależności od opcji jaka wybierzemy) . Zasilanie gazu biorę sobie z silnika. Odpowiednie zaworki kierunkowe, akumulatory powietrza itp. Sterowanie tego za pomocą zaworku elektrycznego i w kabinie przycisk. Można zrobić aby wydech stawał się głośniejszy podczas ostrego przyspieszania albo na przycisk.
Ten kawałek wydechu to kolejny wydech na przepustnicy. DP 3 cale , 3 calowy kat.
Na końcu końcowa pucha 2.5 cala z opcją omijania jej lub nie za pomocą przepustnicy
Efekt jest taki ze po zamknięciu pracuje jak typowy wydech do k04 na 2.5 cala a po otwarciu jest głośniej ale też nie ma pierdzenia. Myślę ,że katalizator dał ten efekt bo 3 cale na przelocie powinno brzmieć mało komfortowo a tutaj jest bardzo miło.
Potencjał takiego wydechu to spokojnie 500+ km a może brzmieć całkiem cicho
Fotek za wiele nie zrobiłem bo się mocno spieszyłem ale już kolejny czeka na wydech i tym bardziej będzie znowu inaczej. Aż jestem ciekawy efektu ponieważ to kolejne inne rozwiązanie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Fotki na pewno bedą ponieważ to znowu coś nowego a nie powielenie poprzednich rozwiązań.
Tak dla zachęcenia powiem tylko ,że wydech ma pracować tym razem w 3 trybach sterowanych z kabiny które obmyśliłem tylko dla mojej TT ale skoro dobry kolega taki chciał to czemu mam Mu nie zrobić zanim mój powstanie
Czekam jak na szpilkach bo już wiem komu powierzę wydech do zrobienia.