Niestety
Niestety
Znowu TT znowu Cabriolet
Tia... ten pacjent to moje auto, na razie po 500 km wszystko hula i oleju nie ubywa - miejmy nadzieję, że tak będzie dalej. Paweł stwierdził, że stracił trochę nerw... hie hie ja teżżżż. Finał jest jednak taki, że zamierzony cel osiągnięty, wprawdzie droga do niego była baaaardzo długa i wyboista - ale auto jeździ bardzo dobrze, usterka póki co wyeliminowana. W zasadzie nie było wyjścia aby w rozsądnych pieniądzach naprawić ten silnik gdzie indziej niż u Pawła. Producent zadbał o to, żeby tanio nie było. Naprawa w serwisie ASO grubo ponad 10 000 pln. W 2011 roku zmodyfikowali tłoki dając już właściwe pierścienie (koszt 1 szt. tłoka 1054 pln brutto) jednak, żeby było zabawniej nowe tłoki nie pasują do starych korb (koszt nowych dodatkowe 3000 pln). Dlatego padła decyzja aby zmodyfikować stare tłoki pod pierścienie od 2.0TFSI. W silnikach TFSI po 2011 problemu z braniem oleju nie ma (lub jest bardzo zminimalizowany). Wierzyłem w umiejętności Pawła od początku i wiedziałem gdzie rozwiązać mój problem. Wprawdzie gdyby było więcej doświadczenia koszty były by niższe i dla mnie i dla Pawła, ale tragedii nie ma jak silnik przelata jeszcze z 80 - 100 kkm, to zamortyzuje się koszt naprawy - mimo wszystko szkoda bo wolałbym te pieniądze wydać na mody mojej TT. Może jednak co się odwlecze to nie uciecze i tego się trzymajmy . Na szczęście mam czym jeździć oprócz tego auta, więc mogłem się obyć bez niego przez dłuższy czas. Paweł, to co? Podsyłać Ci kolejne ofiary niedoróbek koncernu VW na naprawę 1.8, 2.0 TFSI? .
dawno nic nie wrzucałem ale to nie znaczy ,że nic ciekawego się nie dzieje. Tak na szybko powstał taki wydech do TT mk2.
Dp 80mm->76. 3 cale katalizator MF potem przelotowa duża puszka MF. Dalej Ypipe na 2x 2.5 cala. Jedna strona idzie do seryjnej odświeżonej puchy z TTS. Druga rura idzie do przepustnicy za którą kolejny Ypipe i prosto do końcówek.
Dp przed owinięciem :
foto spawów:
końcowa plątanina:
fotka na aucie
wydech na zamkniętej przepustnicy działa tylko deczko głośniej niż seryjny ale za to po otwarciu jest całkiem ciekawie Jak dla mnie dźwięk tego TTs jest bardzo przyjemny i efekt warty zachodu. Myślę ,że na otwartym taki wydech spokojnie obsłuży 600km bo przepływy ma zacne
Także sezon na mkII na wydechy uważam za otwarty
Mam jeszcze zaległe auta do opisania i niebawem pewnie to uczynię
Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 25-01-2016 o 04:09
Ja pier@#$le. Swietnie operujesz Tigiem Pawel Twoja robota wyglada pieknie!! Acropovic nie pytala sie jeszcze o Ciebie??
Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 25-01-2016 o 04:24
Coraz lepiej wyglądają te spawy. Ale jeszcze sporo praktyki potrzebujesz. Nie chce być złośliwy, raczej motywujący musisz bardziej rozciągać spoiwo. Tak z ciekawości, jaką elektrodą spawasz taki wydech? I jakiej średnicy drut używasz? Wydechy spawasz w osłonie grani ? Dobrze widzę że używasz soczewkę gazową typu jambo? tak czy inaczej jest dobrze. Wszyscy wiemy że spawanie tigiem to nie bułka z masłem, najważniejsza jest praktyka. Dlatego dużo praktyki życzę.
a już myślałem że to mój...
jakiś tam filmik jaki udało się nagrać tak na szybko:
tutaj jakoś różnicy nie słychać ale na żywo na zewnątrz i w środku różnica jest na prawdę spora. Wydech nie jest uciążliwy, na zamkniętym gada i w trasie nie męczy. Na otwartym jest przyjemnie ale nie drze się na maksa także też spokojnie da się go użytkować na co dzień. Myślę ,że po programie auto jeszcze bardziej się odezwie.
Jakby komuś była mała różnica to mam już złożone mk1 z wydechem gdzie jest przyjemna delikatnie głośniejsza seria albo ogień po bandzie. Auto czeka na nowy soft także jak będzie wystrojone to będzie opis i filmiki
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
przyjdzie kolej i na Twój bo tak jak mówiłem biorę się za nią po weekendzie czyli wynika ,że już teraz jakoś
Ładnie wygląda i takie coś będę miał u siebie.
Ostatnio edytowane przez matimati ; 25-01-2016 o 13:20
Bardzo dobra robota Podoba mi się
tak jak rzuciłem hasło w innym temacie będzie budowa silnika 2.1T na bazie 1.9 tdi więc o to i on:
wał po przeróbkach z 1.9 tdi , krótsze kute korby .
Tłoki z 2.0 tfsi po modyfikacji
Potem zostały one wyważone oczywiście
tak się to kręci:
"Kustomowa" uszczelka:
po założeniu czapki :
Stopień sprężania policzony na 9.5 do 1 i taki udało się uzyskać
Turbina w silniku to zaledwie k04 także auto będzie jechać jak diesel bo taka mała turbinka na pewno góry nie utrzyma ale elastyczność jest mega. Na 6 biegu auto jedzie od 2 tys i na prawdę jest kolosalna rożnica we wstawaniu takiej malutkiej turbinki. Turbo szybciej wstaje , i przy danym boost silnik generuje więcej momentu gdyż siła na tłok jest większa a z racji wału z TDI przekłada się to na większy moment.
Test braku trakcji na pierwszych 4 biegach. Opona zimowa temperatura na + nawierzchnia lekko wilgotna:
na 4 biegu też zerwało lecz odpuściłem . Niebawem się okaże ile NM się pojawi w tym aucie i jak szybko Na cudowne moce się nie nastawiam z racji iż turbo bardzo szybko się zapcha lecz kto powiedział ,że nie można wrzucić tam czegoś większego
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
tak w ramach ciekawostki wrzucę co można zrobić z takiej turbiny jak k03:
Potencjał tego turbo myśle ze jest na około 300km ale nie będzie wykorzystany. To będzie raczej test długodystansowy i auto ma robić ponad 100 tys rocznie
Także zobaczymy ile pożyje napędzając cały zestaw lawetowy
Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 04-02-2016 o 06:10
tak w ramach ciekawostki wrzucę co można zrobić z takiej turbiny jak k03:
Potencjał tego turbo myśle ze jest na około 300km ale nie będzie wykorzystany. To będzie raczej test długodystansowy i auto ma robić ponad 100 tys rocznie
Także zobaczymy ile pożyje napędzając cały zestaw lawetowy [/QUOTE]
Pawel dobrze zrozumialem ze na K03 mozna znalezc sie w okolicy 300km ??
Można ale to taka sztuka dla sztuki, turbina mało ma wspólnego z seryjną.
Znowu TT znowu Cabriolet
A jaki koszt takiej turbinki ? Chodzi mi w kontekście czy nie lepiej będzie się opłacało jakieś BT. ?
Ostatnio edytowane przez molendez ; 05-02-2016 o 11:19
Coś znajomo mi ta turbina wygląda, jaki rozmiar inducer 48,5?