Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 16 do 21 z 21

Wątek: regeneracja turbiny wroclaw

  1. #16
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Cytat Zamieszczone przez Arttur Zobacz posta
    Ja z zasady stosuję się do ''manuali'' jeśli nie mam możliwości sprzętowych, chęci czy czasu aby w sposób naukowy i z niezbitymi dowodami dowieść że coś jest kompletną bzdurą i nie ma żadnego uzasadnienia

    Paweł, w zasadzie głównym powodem dla którego rozwinąłem ten temat było Twoje stwierdzenie że ta procedura jet ''przerostem formy nad treścią''. Jesteś w błędzie jeśli dalej tak twierdzisz choć z drugiej strony sam przyznajesz że zawsze tak robisz w pewnych okolicznościach.
    Następna sprawa jest taka że nie przeczytałeś chyba uważnie.
    Oczywistą sprawą jest że turbiny nie przychodzą suche, ze jest tam olej, że są smarowane przy wyważaniu, że są zatyczki itd...
    Tutaj chodzi o to aby był to olej pod ciśnieniem co jest konieczne dla prawidłowej pracy łożyska ślizgowego i bardzo znaczące dla kulkowego. Zanieczyszczenia to dodatkowa sprawa , lepiej chyba zastosować zasadę ograniczonego zaufania niż ślepo ufać że na pewno wszystko jest czyściutkie...
    Przy prędkościach obrotowych osi turbiny ( nawet na biegu jałowym ) nawet sekunda opóźnienia może mieć niekorzystny wpływ...


    Dalej... Ta sytuacja ( pierwsze uruchomienie ) to zupełnie nie to samo co kolejne odpalenia.
    Linie olejowe są puste , łożysko ślizgowe tylko nasmarowane , przy kolejnych odpaleniach nie jest tak samo.
    Zmierz przy następnej okazji ile oleju wydostanie się po odkręceniu spływu zaraz przy turbinie, ile dodatkowo wypłynie z tego samego miejsca po odkręceniu linii zasilającej i ile z samej linii zasilającej.

    Oczywiście nie stosowanie się do tej procedury pewnie nie spowoduje( choć może przy niesprzyjających okolicznościach ) od razu jakiejś awarii czego przykładem są Twoje doświadczenia tyle że nie istnieją żadne przeciwwskazania czy też ryzyko związane z jej stosowaniem a wręcz przeciwnie, są same korzyści.
    5 minut na to poświęcone jest jak już wspomniałem kroplą w morzu porównując do całej operacji wymiany turbiny.

    Tak więc osobiście polecałem, polecam i będę polecał tą procedurę w każdym przypadku pierwszego uruchomienia silnika z nowo zamontowaną turbiną, regenerowaną czy też nówką...




    Co racja to racja, jest sporo firm które robią to po łebkach, na kiepskich częściach i w brudnych warsztatach
    Z tego powodu jeśli nie znamy firmy i jej reputacji, regeneracja turbiny jest loterią ...








    Pozdrawiam
    Celowo wrzuciłem fotkę z wyważania gdzie widać linie olejową gdzie olej jest "pod ciśnieniem" i takie turbo jest już prawidłowo nasmarowane.
    Napisałem ,że jeśli silnik jest nowy z pustym filtrem to polecam bo zanim napełni filtr , linie to minie chwilę ( zresztą nowy silnik kręce bez świec aby go wstępnie docierać i napełnić olejem a przy okazji turbo ). Ale gdy mamy używany silnik to nic nie jest "puste" i wkładamy zregenerowaną turbosprężarkę która była wyważana ( także smarowana jak na fotce ) to rozruch jest taki sam jak auto by stało tydzień i nagle je odpalimy. Olej z niej sobie także spłynie przez spływ i zostaną go minimalne ilości w takim samym stopniu jak po wyważaniu i wysłaniu. To chyba tyle chciałem przekazać bo jeszcze ktoś pomyśli ,że przy "niesprzyjających warunkach" popsuł sobie z tego powodu turbo, a powód był zapewne zupełnie inny. Jeśli ktoś nie bardzo rozumie co chciałem przekazać to niech zobaczy sobie ten filmik:

    Widać jaki piękny czyściutki olej przepływa przez turbinę tak samo jak w silniku. Dlatego myślę ,że te mity o opiłkach wbijających się w łożyska itp zostały obalone bo jeśli coś miało się wbić to zrobiło się to podczas wyważania
    Myślę ,że tą dyskusję na temat prawidłowego rozruchu turbo mamy już za sobą bo temat się wyczerpał , dalsza polemika niema już większego sensu skoro i tak nie mam racji, ale przy okazji zostanie coś dla potomnych.
    Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 08-09-2015 o 11:31

  2. #17
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Cytat Zamieszczone przez Pawel-2005 Zobacz posta
    Celowo wrzuciłem fotkę z wyważania gdzie widać linie olejową gdzie olej jest "pod ciśnieniem"
    Cytat Zamieszczone przez Pawel-2005 Zobacz posta
    Jeśli ktoś nie bardzo rozumie co chciałem przekazać to niech zobaczy sobie ten filmik:
    Cytat Zamieszczone przez Pawel-2005 Zobacz posta
    Myślę ,że tą dyskusję ................ mamy już za sobą bo temat się wyczerpał , dalsza polemika niema już większego sensu......
    A ja myślę kolego że zapominasz z kim rozmawiasz, doskonale wiem jak przebiega proces wywarzania turbiny i jeśli o ścisłość chodzi to był mi on znajomy w czasach kiedy Ty pytałeś na forum o podstawowe mody.

    Celem tej dyskutowanej procedury jest to aby ten olej pod ciśnieniem był w turbinie w możliwie jak najkrótszym czasie po odpaleniu silnika. Nie o to aby w nie sprecyzowanej przeszłości przed odpaleniem było tam ciśnienie.
    Dla łożysk niezależnie od typu optymalna jest natychmiastowa praca pod odpowiednim ciśnieniem oleju ( a zwłaszcza dla ślizgowych). Nawet nie wspomniałem o tej oczywistości w pierwszej wypowiedzi bo doszedłem do wniosku że nie rozmawiam z idiotą i przesadne podstawowe wykładanie sprawy może zabrzmieć lekceważąco.
    Brud (te ponoć mity) do osobna kwestia i mniej oczywista dla wielu ale do tego jeszcze wrócę.

    W turbinie z podłączonym i szczelnym układem smarowania zostaje dużo więcej oleju niż się potocznie wydaje.
    Dlatego właśnie zaproponowałem żebyś sobie to sprawdził w opisany sposób przy jakiejś okazji..

    Całą tą dyskusją można porównać do polemiki po co wlewać olej do nowego filtra podczas wymiany oleju.
    Można by stwierdzić że silnik jest i tak nasmarowany bo był tam olej pod ciśnieniem a jak przez chwilkę po odpaleniu nie będzie ciśnienia to w żadnym stopniu nie szkodzi to silnikowi.
    Oczywiście są i tacy co tak robią i silnik im się nie rozwala ale nie jest to dla mnie powód aby polecać taki sposób.
    A wlanie oleju do filtra to 2 minuty roboty ....

    Cytat Zamieszczone przez Pawel-2005 Zobacz posta
    Widać jaki piękny czyściutki olej przepływa przez turbinę tak samo jak w silniku. Dlatego myślę ,że te mity o opiłkach wbijających się w łożyska itp zostały obalone bo jeśli coś miało się wbić to zrobiło się to podczas wyważania
    Mity w tym temacie nie istnieją moim zdaniem, istnieje za to mniejsze lub większe prawdopodobieństwo.
    Jeśli fizycznie nie jesteś obecny przy tym procesie to nie masz żadnego najmniejszego, bladego, minimalnego , pieprzonego pojęcia co dzieje się się z turbiną od czasu zdjęcia z wyważarki do czasu założenie koreczków a często nawet i te koreczki nie są zakładane.
    W międzyczasie stado szympansów może przelecieć po turbinie LOL

    Kończąc tym lekko humorystycznym akcentem uważam że możemy się z szacunkiem zgodzić że się nie zgadzamy w tym temacie i każdy myślący czytelnik wyciągnie sobie własne wnioski.

    Teraz też mogę się zgodzić że ''temat się wyczerpał i dalsza polemika niema już większego sensu''







    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  3. #18
    Awatar 4mario
    Dołączył
    Dec 2013
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    264
    Na wszelki wypadek to zakonnica zakłada prezerwatywę na świeczkę. Są pewne zasady i zdrowy rozsądek.... Znajomość jednych nie wyklucza drugiego. Więc... Zdecydowana większość forumowiczów nigdy osobiście nie dotknie turbiny, a o jej wymianie tylko usłyszy od mechanika. Dzięki Waszej dyspucie będą wspaniałymi i doinformowanymi klientami warsztatów. Mechanicy to kochają . I tak warsztat ponosi odpowiedzialność za montaż i w razie problemów w 90% przypadków to nie będzie ich wina . korzystać z warsztatu u Mietka za stodołą.... czy ze sprawdzonych, polecanych na TYM forum miejsc...

    A tak się rozpisałem...

  4. #19
    ZBANOWANY!
    Dołączył
    Apr 2014
    Płeć
    Skąd
    xxxxx
    Pojemność
    brak
    KM
    3XX
    Rocznik
    xxxx
    Kolor
    xxxxx
    Posty
    770
    A ja powiem tak , zalozyli mi turbo bylo ok pozniej
    wydmychało uszczelke kolo kolektora do wydechu,
    dalem na poprawke i zamontowali i jest o wiele lepiej
    az pieknie turbo chodzi i tyle w temacie.
    Ale wiem jak jest z gwarancja zawsze wina klijenta...

  5. #20
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Cytat Zamieszczone przez matimati Zobacz posta
    A ja powiem tak , zalozyli mi turbo bylo ok pozniej
    wydmychało uszczelke kolo kolektora do wydechu,
    dalem na poprawke i zamontowali i jest o wiele lepiej
    az pieknie turbo chodzi i tyle w temacie.
    Ale wiem jak jest z gwarancja zawsze wina klijenta...
    a co ma wydmuchana uszczelka do procesu rozruchu nowej turbiny? bo tak nie bardzo rozumiem. Była jedna TT w której co chwile wydmuchiwało uszczelkę. Mechanicy robili i ****. Ja ogarnołem i auto jeździ do tej pory :P Ale to nijak się ma do tematu który tutaj został poruszony :P

  6. #21
    ZBANOWANY!
    Dołączył
    Apr 2014
    Płeć
    Skąd
    xxxxx
    Pojemność
    brak
    KM
    3XX
    Rocznik
    xxxx
    Kolor
    xxxxx
    Posty
    770
    Chodzi mi o to ze dalem do zamontowania turbo i potem uszczelka poszla
    ale teraz jest super.

    - - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -

    A po drugie kilku kolegow mi powiedzialo kto robi dobrze auta,
    zreszta ja nawet potrafie dojechac do innego miasta jak np.
    intercooler robilem w czechach/jest gitara.
    Ostatnio edytowane przez matimati ; 09-09-2015 o 21:31

Podobne wątki

  1. Regeneracja turbiny
    Przez _kris w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-07-2016, 11:06
  2. Turbo - regeneracja
    Przez mathellfire w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-10-2015, 13:41
  3. SPOT WROCLAW MAGNOLIA PARK
    Przez game23 w dziale Fanklub-Zloty-Zawody-Imprezy
    Odpowiedzi: 108
    Ostatni post / autor: 30-10-2012, 17:21
  4. TT Wroclaw
    Przez Messik w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 06-01-2012, 23:14
  5. Quatro-WROCLAW-
    Przez nahay w dziale Tutaj się WITAMY!
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-10-2010, 14:03

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •