Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 16 do 26 z 26

Wątek: starter żarnika xenon w TT

  1. #16
    Awatar Artix
    Dołączył
    Apr 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2003
    Kolor
    czarny
    Posty
    148
    Ok, temat znikajacego prawego xenona u mnie zalatwiony.

    1. Najprostszym sposobem zidentyfikowania czy pada wam zarnik czy starter/przetwornica jest zamiana stronami zarnikow jak opisal Zuczek (THX+1 punkcior).
    2. Jak juz dojdziecie do wniosku, ze to zarnik sie konczy (np. wylacza sie po 15stu minutach swiecenia), to wiadomosc jest dobra taka, ze oryginaly sa tanie jak barszcz, a na pewno pozyja dluzej nie zwykla zarowka pseudo "xenon".
    3. Wymieniac tym samym mozna od razu obydwa, cena na dzisiaj za sztuke 139,99 PLN w sklepie:
    Megalamp, W-wa ul. Bartycka 10,
    na allegro sa pod nickiem "ArturSzyty"
    Wazne ! Nie przerazac sie, jak przyjdzie do was zarmik w pudelku jakims "no - name". Goscie sprowadzaja oryginaly hurtowo w plastykowych wytloczkach zawierajacych kilkadziesiat sztuk zarowek (widzialem bedac dzisiaj w sklepie) i przepakowuja je tylko w te pudelka. Zarowno sklep jak i wytloczki wygladaja na porzadne oryginaly, wlasciciel daje faktury, gwarancje 12 mies i bije sie w piersi, ze wszystko jakosc prima sort
    4.Pasuja zarowno D2S Philipsa jak rowniez sorry za wyrazenie OSRAM.
    Podobno wszystko jedno, bo jakosc i trwalosc mniej wiecej ta sama. Ja wzialem Philipsa, bo jeden sprawny tez mi taki zostal.

    Cala robota przy wymianie to 10 min, pomimo, ze pisza w instrukcji TT, zeby samemu sie za to nie brac ze wzgledu na wysokie napiecie. Efekt swiecenia pieknego, bialego, prawdziwego xenona o temperaturze barwowej 4300 natychmiastowy.

    P.S
    Zeby barwa zaczela miec niebieskie refleksy zarniki musza sie troche godzin wysmazyc.
    Pozdro Artix

  2. #17

    Dołączył
    Sep 2009
    Płeć
    Skąd
    warszawa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    190
    Rocznik
    2001
    Kolor
    srebrny
    Posty
    159
    Dlatego odłącza się akumulator, i bez obawy że cie popieści zmieniasz żarnik

  3. #18
    Awatar emy
    Dołączył
    May 2008
    Płeć
    Skąd
    München
    Pojemność
    brak
    KM
    248
    Rocznik
    2012
    Kolor
    alpinweiß
    Posty
    558
    hej,
    moj problem sam sie rozwiazal.

    mialem objawy jak wczesniej opisywane (wygladalo na padniety zarnik.. wylaczal sie po chwili, albo jak auto dostalo >3500RPM

    ale od kilkunastu miesiecy nic takiego nie ma miejsce..)

    Ale dziekiArtix, za informacje.. )))

    =========
    Vorspung durch Technik

  4. #19
    Awatar Darson
    Dołączył
    Feb 2009
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    1,254
    Cytat Zamieszczone przez Artix
    ...
    Zeby barwa zaczela miec niebieskie refleksy zarniki musza sie troche godzin wysmazyc.
    Nie sądzę, żeby tam się coś mogło wysmażyć i z białego zrobią się niebieskie refleksy. Pewnie wystarczy się popatrzeć na nie dłużej, to zacznie się wydawać, że świecą i na fioletowo Jak ktoś chce niebieskawą poświatę, to trzeba brać wyższą temperaturę.

    [ Dodano: |11 Cze 2010|, 2010 21:35 ]
    Cytat Zamieszczone przez Artix
    Darson - cytacik znaleziony na szybko w necie:
    "Ze względu na różne etapy żywotności żarówki ksenonowej polecam wymianę żarówek w obu lampach jednocześnie, ponieważ każda żarówka potrzebuje ok 20 - 40 a nawet i więcej godzin (3-6 miesięcy) na tzw rozświecenie. Dlatego zanim żarówka zacznie świecić niebieskim światłem najpierw świeci na biało. Stąd gdy wymienimy jedną żarówkę barwa (odcień) światła jest inna w stosunku do żarówki używanej. Przy wymianie dwóch żarówek unikniemy takiego efektu."

    Pozostaje mi tylko potwierdzic, ze tak bylo od nowosci w moim drugim aucie ... a TT teraz swieci "na bialo" jakby to nie byl xenon tylko zwykla jasna zarowka. Poza tym nie chodzi o zmiane koloru swiecenia na fastyniarski, chinski niebieski 6000 lub 8000k, tylko o naturalnie bialy z refleksami niebieskimi (jest to np. widoczna na granicy swiatla, jak staniesz autem przy scianie)
    Takie bajki zaczeli pisac sprzedawcy z allegro, ktorzy zaczeli sprzedawac podrobki, ktore zamiast na bialo swiecily pomaranczowo, chociaz ludzie kupowali 4300. Pisali właśnie o takim rozświeceniu xenonu po kilku miesiącach, ze niby zacznie swiecic na bialo. Po tym czasie nic się nie zmianiało, albo żarniki się przepalały, oczywiście nie było już u kogo reklamować.

    Nie wiem, może leciutko coś się zmienić, ale nie znacznie. Jak zauważysz zmianę, napisz
    Chociaż po dłuższym czasie temperatura maleje - robi się bardziej pomarańczowy kolor. To najpierw by niby rosła temp, a później malała? Specjalistą nie jestem, więc nie wiem jak to dokładnie działa.

  5. #20

    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Wałbrzych
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Niebieski
    Posty
    54
    http://allegro.pl/item109...on_audi_tt.html

    Takie mogą być czy lepiej nie kupować zamienników?

  6. #21
    Awatar wowo
    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Łomża
    Pojemność
    1.8T
    KM
    4xx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czerwony
    Posty
    1,251
    Nie kupuj żarników na allegro po w pudełkach np philipsa, dostaniesz Philips by china. większośc to tanie podróbki. Idz do sklepu i kup normalne markowe zarniki.
    Co do zmiany barwy i rozświecenia to prawda. W e46 miałem żarniki, które dawały ładne światło i poświata niebieskiego koloru. Przy końcu zywota świciły juz na rózne kolory, po czym jeden padł zupełnie. Wymieniłem oba. świało było bialutkie jak na dobrej markowej "zwykłej" zarówce. Teraz po kilku miesiącach świeca juz ładnie, z poświata niebieskiego.
    NAPRAWY, PRZEGLĄDY, TUNING grupy VAG i BMW. ZAPRASZAM !!!


  7. #22
    Awatar Artix
    Dołączył
    Apr 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2003
    Kolor
    czarny
    Posty
    148
    L&G
    Mialem zameldowac po kilkudziesieciu godzinach jak z tym "rozswiecaniem na niebiesko", wiec niniejszym potwierdzam:
    - zarowki na poczatku swiecily na bialo, jak dobra 100W zarowka wloknowa
    - po jakichs 20-25 godzinach wyraznie swieca z poswiata niebieska
    Pozdro Artix

  8. #23

    Dołączył
    Jun 2010
    Skąd
    Siedlce
    Pojemność
    1.8T
    KM
    255
    Rocznik
    2001
    Posty
    1
    Witam. A ja mam pytanko myślę że w temacie Szukałem na forum ale nic nie znalazłem w związku z moim problemem A mianowicie:
    Jak wyjąć żarnik z klosza?! Próbowałem dziś go wyjąć ponieważ przestał świecić [pokazało błąd żarówki na FIS] i chce sprawdzić czy to wina żarnika czy też może starter padł. Próbowałem ale nie chce w żaden sposób wyjść, nie chcę też go wyrwać na siłę odkręca, przekręca się go czy jak?POMÓżCIE!
    Pozdrawiam serdecznie.

  9. #24
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    jest taki fajny dział witamy się warto skorzystać z niego

  10. #25
    Awatar barTT
    Dołączył
    Apr 2013
    Płeć
    Skąd
    WROCŁAW
    Pojemność
    2.0T
    KM
    200
    Rocznik
    2007
    Kolor
    szary
    Posty
    174
    Jeżeli raz zapala ksenon, a raz nie to na pewno starter? Czy próbować jeszcze z wymianą żarnika? Prawa lampa, patrząc ze środka samochodu...
    >> ORYGINALNE, TANIE KOSMETYKI SAMOCHODOWE BMW <<

  11. #26
    Awatar Lv23
    Dołączył
    Dec 2014
    Płeć
    Skąd
    Warszawa/Suwałki
    Pojemność
    2.0T
    KM
    272
    Rocznik
    2008
    Kolor
    Czarny
    Posty
    38
    Wittam, odgrzewam.. Czy znacie może kogoś w Wawie kto to szybko i tanio ogarnie?

    Problem znany: xenon raz pali, raz nie.. Wymieniłem: xenony - 2 szt, przełącznik świateł, próbowałem czyścić przetwornicę ( u elektryka) - problem pozostał. HELP !!

    Na Fisie wywala żarówkę, kiedy kilka razy wyłączę i włączę wtedy zaskakuje i palą wszystkie.

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Starter/Zapłonnik w lampie xenon
    Przez wielgi w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-04-2016, 11:47
  2. [Pytanie] Gasnące światło mijania - wymiana żarnika.
    Przez Witku w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-01-2015, 17:58
  3. Mocowanie żarnika
    Przez jjaarreekk w dziale Kupię
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 09:55
  4. Elektryczny starter w TT
    Przez onedeep69 w dziale Tuning i gadżety
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 14:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •