Gratuluję aut w znakomitej kondycji.
"Tak się zachowuje skrzynia w nienagannym stanie?". Właśnie tak. To urządzenie mechaniczne. Z kołami zębatymi w środku. Zbyt gęsty olej ( na przykład z powodu niskiej temperatury) może powodować niepożądane obroty kół zębatych biegów nieaktywnych, utrudniając zmianę przełożenia. Czasem jest to niewielki opór przy zmianie przełożenia a czasem, gdy prędkości obrotowe kół są większe, lekki zgrzyt. Jeśli problem po rozgrzaniu nie ustępuje najprawdopodobniej z użyte są synchronizatory, odpowiadające za zatrzymanie koła. A zgrzyty na każdym biegu i przy każdej prędkości można spowodować niecałkowitym wysprzęgleniem. Możesz przeprowadzić próbę. Spróbuj włączyć pierwszy bieg bez wciskania sprzęgła. Na pewno zazgrzyta, ale nie będzie to świadczyło, że ze skrzynią biegów jest coś nie tak. I o tym właśnie wcześniej napisałem. Niestaranne wciśnięcie sprzęgła spowodowało zgrzyt i tyle.
Jaśniej nie umiem.
"I chyba 99% forumowiczów z taką skrzynią na ten sam ,,problem" co ja miałem, bo im raczej też nic nie zgrzyta.[/QUOTE]"
Słowo RACZEJ jest tu kluczowe a 99% to śmiała teza i może niech każdy opowie o swoich doświadczeniach bez adwokata
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
Dzięki za merytoryczne porady. Na pewno skorzystam