Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 31 do 34 z 34

Wątek: Gumy na lato - Toyo czy Federal?

  1. #31
    Awatar miskof
    Dołączył
    Jun 2012
    Płeć
    Skąd
    Stolyca
    Pojemność
    1.8T
    KM
    25Q
    Rocznik
    1999
    Kolor
    silver
    Posty
    812
    sory, temat do wyczyszczenia!

  2. #32
    Awatar kiTTy
    Dołączył
    Jan 2014
    Płeć
    Skąd
    Łódź
    Pojemność
    1.8T
    KM
    272
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Szary
    Posty
    189
    Cytat Zamieszczone przez kuba_oponeo Zobacz posta
    Hej, osobiście zrobiłem już dość dużo kilometrów na r888, głównie na torze, choć zdarzało mi się czasem jeździć na nich normalnie po ulicy.
    Ich krótka charakterystyka:
    - bardzo dobra przyczepność bez większej potrzeby dogrzewanie, opony na osi napędowej kleją w około 80% swoich możliwości już od samego startu w moim przypadku (mały samochód z bardzo lekkim tyłem) aby dogrzać opony z tyło potrzeba jednego kółka po torze kartingowym w Bydgoszczy i kleją wtedy równie dobrze jak przody.
    - są wykonane z miękkiej mieszanki (treadwear 100) przez co dość szybko się zużyją przy jeździe na co dzień, jeden z moich klientów jeżdżąc tylko po drogach publicznych zużył komplet w ciągu 5 tys. km.
    - mają bardzo twarde ścianki boczne jak na semi-slicka dzięki czemu nawet przy rozmiarze 185/60/14 nie kładą się na boki i wyczucie samochodu w zakręcie cały czas pozostaje idealne
    - są dosyć głośne - to prawda ale hmm kto by się tym przejmował w przypadku semi-slicka
    - jeździłem parę razy na tych oponach w deszczu i dopóki na torze/drodze nie ma kałuż to opony mają optymalną przyczepność, w kałużach/koleinach robi się kiepsko hehe
    - jeździłem na nich nawet przy temperaturze w okolicach 0C i też dużego dramatu nie było...
    - przy wysokich temperaturach toyo przegrzeje się szybciej niż federal

    Teraz krótko o federalu 595 RS-R którego zużyliśmy w firmie już "kilka" kompletów.
    - zdecydowanie twardsza mieszanka niż r888 co niesie za sobą dwie konsekwencje:
    - trudniej je dogrzać, przy temperaturze jaką mamy obecnie oś nienapędzana będzie wymagała kilku kółek aby opony osiągnęły optymalną temperaturę
    - starczają na zdecydowanie dłużej niż r888, nie mam potwierdzonych danych ale przebiegi rzędu 10-15 tys. km nie powinny być problemem
    - na deszczu federal ma troszkę lepsze właściwości ale do uniroyala to mu nadal wiele brakuje...
    - może to nie dla wszystkich ważne ale federal jest dosyć ciężką oponą, ale dzięki temu jest dużo wytrzymalszy od toyo

    Podsumowując jeśli jeździsz 80% track-day 20%ulica to polecam r888 jeśli 20% track-day 80% ulica to polecam Federala Przy temperaturach w granicach 10-30C lepszy czas zrobisz na toyo przy temp powyżej 30C na federalu
    odgrzewam temat semi-slick :
    fajny test:
    http://www.kumhomotorsport.pl/prasa/AutoBild_0205.pdf
    oraz alternatywa
    http://www.atu.de/shop/Felgen-Raeder...ign=psm/kelkoo
    Quattro forever

  3. #33
    Awatar numberOne
    Dołączył
    Feb 2014
    Płeć
    Skąd
    ...
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2004
    Kolor
    black
    Posty
    159
    Ja polecam continentale. Kupilem go na pirelli pzero i przy koleinach tak spychalo, ze ciezko bylo kierownice utrzymac. Czytalem na roznych forach i podobno kazda opona o szerokosci 225 tak ma, a tymczasem kupilem continentale sport cos (nie pamietam modelu) i zapomnialem o koleinach, nic nie czuc, prowadzi sie swietnie i bardzo precyzyjnie, wiec polecam

  4. #34
    Awatar marini
    Dołączył
    Jul 2010
    Płeć
    Skąd
    Wisła
    Pojemność
    1.8T
    KM
    260
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    643
    Ja mogę wypowiedzieć się o Federalach 959 rs-r. Na suchym bardzo dobra przyczepność. Opony na torze dogrzewają się bardzo szybko i zaczynają lepiej kleić. Na mokrym trzeba jednak bardzo uważać i nie polecę ich jak ktoś ma zamiar używać do codziennej jazdy. W porównaniu do michelina pilot sporta na mokrym mocno odstają. Ogólnie mocna opona, wpadłem bokiem w ziemie/piach i nic. Kolega wypadł dokładnie w tym samym miejscu inną oponą to zeszło mu powietrze. Co do hałasu są bardziej głośne od opon drogowych ale dramatu nie ma, słychać lekkim szum ale nic nie gwiżdże Na autostradzie przyjemnie 180 można lecieć.
    pozdrawiam

Podobne wątki

  1. MK2 [8J] Felgi TTS 8J 19" 9J z oponami Toyo Proxes 255/35/19
    Przez KpRacing w dziale Sprzedam - części
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-02-2017, 15:30
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-06-2009, 15:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •