Hej, osobiście zrobiłem już dość dużo kilometrów na r888, głównie na torze, choć zdarzało mi się czasem jeździć na nich normalnie po ulicy.
Ich krótka charakterystyka:
- bardzo dobra przyczepność bez większej potrzeby dogrzewanie, opony na osi napędowej kleją w około 80% swoich możliwości już od samego startu w moim przypadku (mały samochód z bardzo lekkim tyłem) aby dogrzać opony z tyło potrzeba jednego kółka po torze kartingowym w Bydgoszczy i kleją wtedy równie dobrze jak przody.
- są wykonane z miękkiej mieszanki (treadwear 100) przez co dość szybko się zużyją przy jeździe na co dzień, jeden z moich klientów jeżdżąc tylko po drogach publicznych zużył komplet w ciągu 5 tys. km.
- mają bardzo twarde ścianki boczne jak na semi-slicka dzięki czemu nawet przy rozmiarze 185/60/14 nie kładą się na boki i wyczucie samochodu w zakręcie cały czas pozostaje idealne
- są dosyć głośne - to prawda ale hmm kto by się tym przejmował w przypadku semi-slicka
- jeździłem parę razy na tych oponach w deszczu i dopóki na torze/drodze nie ma kałuż to opony mają optymalną przyczepność, w kałużach/koleinach robi się kiepsko hehe
- jeździłem na nich nawet przy temperaturze w okolicach 0C i też dużego dramatu nie było...
- przy wysokich temperaturach toyo przegrzeje się szybciej niż federal
Teraz krótko o federalu 595 RS-R którego zużyliśmy w firmie już "kilka" kompletów.
- zdecydowanie twardsza mieszanka niż r888 co niesie za sobą dwie konsekwencje:
- trudniej je dogrzać, przy temperaturze jaką mamy obecnie oś nienapędzana będzie wymagała kilku kółek aby opony osiągnęły optymalną temperaturę
- starczają na zdecydowanie dłużej niż r888, nie mam potwierdzonych danych ale przebiegi rzędu 10-15 tys. km nie powinny być problemem
- na deszczu federal ma troszkę lepsze właściwości ale do uniroyala to mu nadal wiele brakuje...
- może to nie dla wszystkich ważne ale federal jest dosyć ciężką oponą, ale dzięki temu jest dużo wytrzymalszy od toyo
Podsumowując jeśli jeździsz 80% track-day 20%ulica to polecam r888 jeśli 20% track-day 80% ulica to polecam Federala
Przy temperaturach w granicach 10-30C lepszy czas zrobisz na toyo przy temp powyżej 30C na federalu