... własnie wszytko działa wentylatory się załączają więc jest ok tylko wskaznik od tempertury spada, a razem z nim na klinie spad wiec mysle że to jest ten drugi czujnik - musi gdzies byc od płynu chłodzacego nie od wiatraków...
... własnie wszytko działa wentylatory się załączają więc jest ok tylko wskaznik od tempertury spada, a razem z nim na klinie spad wiec mysle że to jest ten drugi czujnik - musi gdzies byc od płynu chłodzacego nie od wiatraków...
maciektst,
Poszukaj na forum jest ładnie opisane gdzie i jak go wymienić
Znowu TT znowu Cabriolet
Mam podobny problem, z tym, że na postoju po dodaniu gazu (powyżej 2,5tys obr) temperatura wraca do normy. Czy to też może być wina wentylatora czy pompa wody nie daje już rady? Dopiero jutro wymieniam rozrząd z pompą, ale chciałbym jakoś nakierować mechanika gdyby okazało się, że to nie pompa
edit:
klimatronik pokazuje temperature 94-100st a po wyłączeniu silnika 106st, wtedy wskazówka dochodzi prawie do kreski pomiedzy 90 a 130 st. Ktos moze miał podobny problem?
Ostatnio edytowane przez Czarli ; 21-05-2014 o 18:41
jeśli po dodaniu gazu spada temperatura to objawy wskazują na pompę, która nie wydaje na niskich obrotach, jeśli po wymianie rozrządu objawy nie ustąpią wtedy można myśleć co dalej. co do wzrostu temperatury po zgaszeniu motoru to normalna sprawa, silnik jest rozgrzany płyn chłodniczy nie krąży więc nie ma wymiany temperatury przez chłodnicę a ciepło gdzieś musi oddać.
A ja bym stawiał że to objaw nie działającego 1 biegu went. nie zbija temp po wyłączeniu silnika. To samo tyczy wzrostu temp na wolnych obrotach.
Znowu TT znowu Cabriolet
może być i to, nie pomyślałem o tym.
ale co do temperatury silnika po zgaszeniu temp. nie zejdzie do 90 tak czy inaczej, czujnik sterujący wentami jest o ile się nie mylę w chłodnicy więc schłodzi się tylko chłodnica a silnik rozgrzany i tak będzie oddawał ciepło a czujnik od wskazań temp jest w bloku silnika i temperatura będzie wyższa.
jeśli wentylator nie chłodzi silnika na wolnych obrotach to na wyższych też go nie schłodzi, jeśli ewidentnie widać po podniesieniu obrotów spadek temperatury to raczej nie chodzi o wentylator
tak czy inaczej po wymianie rozrządu powinno się wyjaśnić
Ostatnio edytowane przez grzałka ; 22-05-2014 o 13:57
Okazało się, że nie działa pierwszy bieg wentylatora, może do wieczora dowiem się z jakiej przyczyny
edit:
jednak pierwszy bieg działa, po wymianie płynu i pompy jak na razie temperatura ani drgnie, jednak problem uważam za nierozwiązany, chyba, że przez tydzień wszystko będzie w normie
Ostatnio edytowane przez Czarli ; 22-05-2014 o 20:14
Jeżeli działa pierwszy bieg to temp. jest ok i tak powinno być, jak nie działał to były skoki, jeżeli znowu się to pojawi sprawdź czy nadal działa, bo moze być tak że czasem chodzi czasem nie, problem elektryczny, np w puszce bezp. nad aku.
Znowu TT znowu Cabriolet
Co z tym wentylatorem? Działał cały czas czy jednak nie a teraz działa? Ciekawi mnie ten przypadek bo jednak myślę, że winę za Twój problem ponosi jednak pompa a nie wentylator. Oczywiście może mieć wpływ na skoki temperatury ale wówczas skoki odbywały by się niezależnie od obrotów silnika. Po prostu jeśli nie załączy się 1 bieg to temperatura wzrośnie ponad 90 stopni do progu kiedy włączy się 2 bieg i dopiero wtedy następuje chłodzenie. Działo by się to zarówno na niższych jak i na wyższych obrotach.
Proste są dla szybkich aut a zakręty dla szybkich kierowców
https://www.facebook.com/SzefKuchniPodOrlem?ref=hl
Z tego co mówił mechanik wychodzi na to, że najpierw nie działał, a później zaczął działać. Może przy wymianie rozrządu ruszył kablem od went i zaczął działać?! (chociaż mówił, że nic nie ruszał) Może to wina styków. Sam nie wiem, jak znowu będzie się grzał, będzie wiadomo, że problem tkwi w wentylatorze