Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 45 z 63

Wątek: Dioda i MBC

  1. #31
    Awatar gregor10
    Dołączył
    Jun 2011
    Płeć
    Skąd
    Jasło
    Pojemność
    2.0T
    KM
    3xx
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Lava
    Posty
    1,265
    Stealth 316 - Injector Duty Cycle Calculation jakby ktoś miał wątpliwości na temat zapętlenia.
    proszę wklepać w pierwsze okno "IPW (ms) " 21ms rzeczone przez moderatora Pawła i spojrzeć ile wynosi IDC (injector duty cycle - czyli % wykorzystania wtryskiwacza) wszystko od 100% w górę to zapętlenie. Zapętlenie = brak kontroli nad paliwem.
    No ale ja się nie znam, tak że luz.

  2. #32
    ZBANOWANY!
    Dołączył
    Nov 2012
    Płeć
    Skąd
    DW
    Pojemność
    1.8T
    KM
    2XX
    Rocznik
    2001
    Kolor
    -
    Posty
    615
    Pawel powiedzial 20 ms! To jest roznica

  3. #33
    Awatar olo
    Dołączył
    Aug 2011
    Płeć
    Skąd
    Mazury
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    533
    Panowie, trochę luzu

    Przy booście, żądana docelowa wartość lambda jest mniejsza niż 1, wtedy ME7 z sondą wąską (np APX,AJQ) przestaje używać sygnału z tejże sondy i do sterowania paliwem (AFR) używa tylko sygnału z MAF (włącza się open loop). I gregor w tym sensie ma rację, że dołożenie diody kompletnie fałszuje obliczenia ECU, to że jakoś to działa to tylko zasługa inżynierów Boscha.
    No i niestety czasy otwarcia wtrysków na poziomie 20ms powyżej 5500rpm to na 110% jest zapętlenie, again jakoś będzie to działać. Tyle w temacie

  4. #34
    Awatar M and V
    Dołączył
    Jun 2010
    Płeć
    Skąd
    Bydgoszcz
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    silver
    Posty
    2,266
    czy ja wiem czy tu jest spamowanie,
    ja tam rozumiem z tego mniej niz polowe, ale brzmi to jak merytoryczna sprzeczka, a nie spam,
    spam to sie zrobil w watku cubanito o wykresach ze 180tek tutaj balaganu nie widac

    "Love Them BOTH" - M.

  5. #35
    Awatar doktorsr
    Dołączył
    Jul 2012
    Płeć
    Skąd
    Łódź
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Czarny
    Posty
    481
    Zuczek spokojnie ... czy ja napisalem ze nie mam zegara ... czemu wszyscy na forum próbują z kazdego zrobić głupka, albo myślą ze ktoś jest glupi i nie ma zielonego pojęcia co robi, niewiedząc z kim mają do czynienia, moze uspokoję Cię tym ze jestem elektro-mechanikiem i doskonale wiem swoje, ale lubie na forach się nie wychylać, i mieć pompe z tych co sie mondrują i próbują mi wcisnąć różne rzeczy i zrobic ze mnie baraniego łba... zegar lezy w bagażniku, i czeka na testy ... co do awarii, to racja mam padniętą gruchę, która powodowała ze przy nowym N75 (na starym tak samo) pompowało mi 1.6bara przy nieszczelnej instalacji, więc samo turbo pewnie pchało 2 bary ... teraz mam zluzowane cięgno i max co dmucha na szczelnej instalacji to 1.1 / 1.2 bara ... więc bedzie dobrze ... chce tylko z czystej ciekawości przetestować ten mod z diodą, czy to naprawde dziala, i komp nie bedzie mi domykał przepustnicy ... pozdro 4 all , i bez ciśnień ;]

    EDIT:

    a takie tematy są wlasnie bardzo dobre gdy rozwiązuje się obszerna dyskusja, bo nie raz nie dwa można się dowiedzieć ciekawych rzeczy, albo wpaść na ciekawy pomysl, gdy wszyscy mają burze myśli i probują się wykazać ... wiec przypadkiem nie zamykajcie kolejnego tematu, i niestraszcie nikogo banami bo się nie zgadza z tym co mowi admin, bo to wtedy dopiero będzie żenujące (tak nawiązujac do innych tematów nie raz kończących sie w sposob wspomniany wyzej) ... pisać, ale nie drapać się dziewczyny
    Ostatnio edytowane przez doktorsr ; 20-03-2013 o 21:26
    Drr

  6. #36
    Awatar gregor10
    Dołączył
    Jun 2011
    Płeć
    Skąd
    Jasło
    Pojemność
    2.0T
    KM
    3xx
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Lava
    Posty
    1,265
    Aby czas nie przekroczył 20ms -opcja jest jedna. Sprowadza się do tzw korekty programu sterujacego silnikiem.
    Mianowicie nalezy tak dobrać mieszankę i doładowanie aby nie nastąpiło zapętlenie wtrysków. Mieszankę koryguje się do setupu auta, do turbiny, do doladowania, do tego czy w aucie jest seryjny fmic , czy mamy zrobiony wydech itp. Czynnikow jest duzo.

    Wszystko rozchodzi się o to Aby AFR bylo na rozsądnym poziomie. Rozsądny poziom AFR dla 1.8T zawiera się w granicach 12.2-11.8 dla seryjnych turbin podczas pelnego obciazenia i wysokich obrotów.
    Pewnym jest że tak ustawiony AFR przy tymże samym doladowaniu na którym jeździł nasz moderator Paweł używając mbc i diody , spowoduje mniejsze wysterowanie wtryskiwaczy PB a co za tym idzie spadnie czas wtrysku z rzeczonych 20-21ms, do ok 19ms , co pozwoli nie dopuścić do zapętlenia w odpowiednich warunkach.

    Drugą opcja jest założenie wiekszych wtrysków i korekta programu pod Duże wtryski. W tym przypadku wydatek wtryskiwaczy również się zwiekszy, dlatego pozostajac przy tym samym doladowaniu i chcac wysterowac paliwo na ten sam poziom AFR co wczesniej mamy duży zapas na wtryskach przez co czas wtrysku skróci się do powiedzmy 14ms przy zastowaniu wtryskow np 440cc boscha.

    Na seryjnym programie nie ma możliwości skorygowania AFR gdyż jest on na stałe wpisany w mape paliwa do komputera. A z racji tego że powyżej seryjnego boostu paliwo w fabryce ustawili baardzo bogato , powoduje to natychmiastowe zapetlenie.

    Zapętlenie jest to 100% otwarcie wtryskiwaczy , 100% otwarcie wtryskow powoduje że paliwo leje się ciurkiem na tloki, co może spowodować wypalenie tloków (w skrajnych przypadkach) a w klasycznym przypadku turbo popeka bardzo szybko z powodu kosmicznego wzrostu EGT.

    Jesli cos nie jest jasne proszę pytać, chetnie wytlumaczę w wolnej chwili.

  7. #37
    Awatar olo
    Dołączył
    Aug 2011
    Płeć
    Skąd
    Mazury
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    533
    Gregor, co dokładnie masz na myśli pisząc "mapa paliwa" ?

  8. #38
    Awatar gregor10
    Dołączył
    Jun 2011
    Płeć
    Skąd
    Jasło
    Pojemność
    2.0T
    KM
    3xx
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Lava
    Posty
    1,265
    olo - mam na myśli mapy określające dokładny wydatek paliwa dla danych obrotow i obciążenia silnika. Chciałbyś coś dodać od siebie w tej kwestii ?

  9. #39
    Awatar ZUCZEK
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    700
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Stalowy
    Posty
    10,796
    Zawsze sądziłem że przyczyną wypalenia tłoków i wysokiego EGT jest ubogi stan paliwa, a nie zalewające Pb wtryski chmm? bardzo bogata mieszanka może spowodować utratę mocy, za niski AFR, paliwo w oleju, no ale że by EGT rosło to ciekawostka.
    Znowu TT znowu Cabriolet

  10. #40
    Awatar gregor10
    Dołączył
    Jun 2011
    Płeć
    Skąd
    Jasło
    Pojemność
    2.0T
    KM
    3xx
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Lava
    Posty
    1,265
    Żuczek - Diabeł tkwi w szczegółach. Tak się dzieje przy zejściu w bardzo niskie afr. Z takim przypadkiem mamy wlasnie doczynienia przy zapetleniu wtryskiwaczy.
    Do pewnego stopnia mamy schładzanie , po przekroczeniu pewnego progu , sytuacja sie odwraca diametralnie. A turbo po przejażdżce mieni sie na pomarańczowo.

  11. #41
    Awatar ksolk
    Dołączył
    Oct 2006
    Płeć
    Skąd
    Olkusz
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    1,837
    Cytat Zamieszczone przez kisseM Zobacz posta
    Pawel powiedzial 20 ms! To jest roznica
    gdybyś poświęcił 15 sek. i wpisał 20 w rubryce to i tak wychodzi 16% ponad 100.Różnica jest taka że pasuje napisać post nie na chop siup

  12. #42
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,783
    no widzisz gregor robiłeś wielkie halo a według Twojego mądrego kalkulatora wychodzi że nie było powodów do paniki. Ja rzuciłem hasło tylko że pokazało się 20ms ale nie podałem przy jakich obrotach ( a to sprawa kluczowa czy wtryski są zapętlone czy nie) zostało mi zarzucone że nie mam pojęcia i wtryski mi się skończyły więc o to wycinek loga :
    2600 42,9 4,51
    2600 69,9 6,15
    2720 91 7,79
    2880 122,6 10,66
    3080 140,6 13,53
    3240 118,8 11,07
    3400 79,7 7,38
    3480 60,9 5,33
    3520 60,2 5,74
    3680 159,4 15,58
    3920 175,2 17,63
    4240 173,7 17,63
    4480 176,7 18,04
    4720 178,2 18,04
    4960 181,2 19,27
    5240 183,5 19,68
    5440 180,5 20,09
    5680 176,7 19,68
    5920 172,9 19,68
    6160 170,7 19,68
    6360 164,7 19,27
    6520 160,2 18,45
    Powyższy log przestawia czasy wtrysków przy danych obrotach na moim drut programie AFR podczas loga na zegarze był idealny
    Chcesz zobaczyć czasy wtrysków na "strojeniu" kreator mocy? wyglądały dużo gorzej dlatego jakoś nadal mnie nie przekonałeś że u mnie był taki wielki problem z paliwem na drut programie . W programie krematora tak i dlatego bardzo szybko wgrali mi serie bo bałem się na tym programie jeździć.
    A kalkulatorek bardzo fajny, obadam sobie jaki mam teraz zapas z paliwem :P
    Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 21-03-2013 o 01:20

  13. #43
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,861
    Cytat Zamieszczone przez gregor10 Zobacz posta
    ............
    Do pewnego stopnia mamy schładzanie , po przekroczeniu pewnego progu , sytuacja sie odwraca diametralnie. A turbo po przejażdżce mieni sie na pomarańczowo.

    Zgadza się tylko że do tego potrzebne jest jeszcze '' sprzyjający '' kąt wyprzedzenia zapłonu .


    Cytat Zamieszczone przez M and V Zobacz posta
    czy ja wiem czy tu jest spamowanie,
    ja tam rozumiem z tego mniej niz polowe, ale brzmi to jak merytoryczna sprzeczka, a nie spam,
    spam to sie zrobil w watku cubanito o wykresach ze 180tek tutaj balaganu nie widac
    Masz rację , jedynie prośba do wszystkich aby sprzeczać się merytorycznie bez wycieczek osobistych i najeżdżania na siebie


    Cytat Zamieszczone przez gregor10 Zobacz posta

    Na seryjnym programie nie ma możliwości skorygowania AFR gdyż jest on na stałe wpisany w mape paliwa do komputera. A z racji tego że powyżej seryjnego boostu paliwo w fabryce ustawili baardzo bogato , powoduje to natychmiastowe zapetlenie.

    Zapętlenie jest to 100% otwarcie wtryskiwaczy , 100% otwarcie wtryskow powoduje że paliwo leje się ciurkiem na tloki, co może spowodować wypalenie tloków (w skrajnych przypadkach) a w klasycznym przypadku turbo popeka bardzo szybko z powodu kosmicznego wzrostu EGT.

    Jesli cos nie jest jasne proszę pytać, chetnie wytlumaczę w wolnej chwili.
    Całe zamieszanie wynika z tego że jednak widać że w wielu przypadkach AFR jest ustawianyy idealnie na wiekszym doładowaniu , seryjnym programie i wąskiej sądzie ( nie wnikając już nawet jak ECU to robi ) .
    Wszystko potwierdzone wskaźnikiem na sondzie szerokopasmowej .
    Oczywiście że ta sonda szerokopasmowa nie ma nic do rzeczy , jest to tylko niezależne narzędzie pomiarowe .
    Nie wiem dla czego padło stwierdzenie że mogło by być inaczej .
    Tak czy inaczej AFR w granicach 11,5 - 12 przy pełnym bucie i 1,2 - 1,3 Bara to bardzo przyzwoity wynik i nie ma tutaj mowy o zalewaniu .
    Pytałem właśnie czy testowałeś to na innych silnikach nie po to żeby się czepiać tylko z ciekawości czy miałeś podobne problemy jak z AJQ .
    Tak jak też pisałem wcześniej jest to mod dla '' świadomych '' czyli sprawdzenie Vagiem czasu wtrysków przed ustawieniem finalnego doładowania uważam za sprawę oczywistą






    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  14. #44
    Awatar olo
    Dołączył
    Aug 2011
    Płeć
    Skąd
    Mazury
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    533
    Cytat Zamieszczone przez gregor10 Zobacz posta
    olo - mam na myśli mapy określające dokładny wydatek paliwa dla danych obrotow i obciążenia silnika. Chciałbyś coś dodać od siebie w tej kwestii ?
    imho, takie mapy nie istnieją, czas otwarcia wtryskiwaczy jest wyliczany, a nie pobierany z jakiejś tabeli.

  15. #45
    Awatar KubaTT
    Dołączył
    May 2010
    Płeć
    Skąd
    Lublin / Zamość
    Pojemność
    2.0T
    KM
    -
    Rocznik
    -
    Kolor
    -
    Posty
    1,063
    Tak czytam, czytam... Ale ja jestem tępy

    Sorry za OT

Podobne wątki

  1. Czerwona dioda w drzwiach
    Przez przymuł w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-07-2017, 20:22

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •