Moim zdaniem sonda wąskopasmowa nie jest tutaj głównym problemem i sprawcą zamieszania .
Oczywiście zdaję sobie sprawę z jej limitacji nie mniej jednak ECU korzystając z map paliwowych oraz wskazań z sondy i przepływki potrafi bardzo ładnie regulować AFR pod obciążeniem .

W praktyce tak właśnie było u Pawła ( APX wąskopasmowa sonda ) i u mojego kumpla ( AMU sonda wąskopasmowa ) , z tego co kojarzę to jeszcze Bart227 miał MBC w APX-ie i operacja zakończyła się sukcesem .

Poza tym ja też mam AMU na wąskopasmowej i oczywiście program pod BT ale jeździłem z MBC bo bardziej podobał mi się przebieg doładowania i oczywiście zwiększone doładowanie do którego ECU idealnie dobierało AFR

Oczywiście znam temat '' Narrowband to Wideband '' i tak jak napisałeś jest to popularne w USA ale głownie robi się to w autach BT o planowanych mocach powyżej 450HP bo praktycznie uzyskanie większej mocy na wąskiej sądzie jest zdecydowanie utrudnione .


Cytat Zamieszczone przez gregor10 Zobacz posta

Otóż seryjna mapa paliwa w AJQ jest napisana tak że dla obciązeń wiekszych niż seryjne 0,6-0,7bara paliwo leje się jak z wiadra. Biorąc pod uwagę wtryskiwacze 320cc jakie wystepuja w AJQ nie mamy zbyt wielkiego zapasu , toteż następuje ich momentalne zapętlenie. I w tym momencie wszystko legnie w gruzach , teoretycznie dolanie paliwa powoduje obniżenie egt.. jednak w przypadku przesadzenia , a tak się dzieje w przypadku zwiększenia doladowania ponad serie w AJQ , paliwo zostanie dolane, w takiej ilosci ze nie powoduje ono obnizenie EGT , lecz wprost przeciwnie, EGT rosnie w zastraszającym tempie. Skutki każdy powienien sobie wyobrazic.
Myślę że tutaj może być cały problem .
Jeśli mam by szczery to nie wiedziałem że tak to wygląda w AJQ , ciekawi mnie czy testowałeś to też na innych silnikach i czy dotyczy to tylko AJQ bo jednak nie wszystkie wąskopasmowe tak się zachowują .
Było by świetnie jak by się dało stworzyć ''czarną listę dla diody ''

Tak czy inaczej jak już wspomniałem nie jestem wielkim zwolennikiem tej modyfikacji ale też nie jestem przeciwnikiem .
Oczywiście nigdy nie polecałbym nikomu robienia tego bez wspomnianych wskaźników w aucie bo tylko wtedy jest jakaś kontrola co się dzieje i w razie jakiejkolwiek awarii od razu widać że coś jest nie tak .

Jest to jakaś alternatywa dla tych którzy z jakichkolwiek powodów nie chcą robić programu a jednocześnie ogarniają i rozumieją więcej niż podstawy i lubią bawić się autem i samodzielnie eksperymentować .

Zdecydowanie jednak nie można polecać tego '' nieświadomym '' jako alternatywę dla prawdziwego programu .


Cytat Zamieszczone przez doktorsr Zobacz posta
to ja poprosze o info gdzie zapodać diode w APXie, bo mi przeładowuje, i komp odcina doładowanie domykając przepustnice , więc bym sprawdzil czy to działa
Ja bym proponował najpierw naprawić auto ( dla czego przeładowuje ? ) potem doposażyć w zegary i dopiero bawić się diodą po wcześniejszym dokładnym zgłębieniu tematu







Pozdrawiam