Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 16 do 25 z 25

Wątek: przekręty związane z rejestracją pojazdu

  1. #16
    Awatar gero3
    Dołączył
    Oct 2012
    Płeć
    Skąd
    Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    179
    Rocznik
    2001
    Kolor
    miętowy
    Posty
    212
    Cytat Zamieszczone przez emy Zobacz posta
    Posluchaj.
    Argumenty 6-cio latka zostaw na boku, a nie probuj udowodnic, ze przekret/matactwo ni ejest niczym zlym

    Powotrze raz jeszcze:
    brak naklejki na tablicy rejestracyjnej , jest rownoznaczne z brakiem waznego przegladu

    Oto mniej wiecej takiej:
    Załącznik 3717

    Zolte/czerwone tablice tez musza miec naklejke (w tym przypadku wydawana przez urzednika, ktory dokonuje zgrubnych ogledzin rejestrowanego samochodu)
    Przyklad:Załącznik 3718


    Do kolegow, ktorzy 'tak robili, robia' i twierdza, ze bez problemow da sie zarejestrowac.
    Nie rozmawiamy o mozliwosci rejestracji w PL.
    Mowa o legalnosci przejazdu/kupna auta w Niemczech od handlarza.
    Jesli ktos/komus udalo sie kupic auto, zaimportowac/przejechac przez Niemcy bez ww. naklejki, to ma szczescie glupiego.
    Daliscie sie po prostu wyciulac handlarzowi.

    Jednakze nieznajomosc przepisow nie zwalnia z odpowiedzialnosci. I to Wy, jako kierowcy bedziecie podciagnieci do odpowiedzialnosci.Co robicie w Polsce i jak to robicie, nie interesuje mnie.

    I uwierzcie mi koledzy. Mieszkam tu i troche przezylem. I umiem powiedziec ciut wiecej niz Polacy przyjezdzajace po auta, mowiacy:
    Ja kupic auto. Unfallfrei? Machen machen.

    pozdrawiam i zycze jak najmniej kupna dwoch przytsankow autobusowych.
    Ej Panowie mówimy o dwóch różnych rzeczach, jeśli kupisz samochód w Niemczech i chcesz nim wracać na kołach to musisz, powtarzam musisz mieć tablice zjazdowe z ważnym przeglądem i nie ma zmiłuj się, choćbyś miał 100km do granicy to i tak Cię niemiecka Polizei chwyci, oni są uczuleni na brak naklejek i wtedy ogromny mandat jest. Natomiast dorabia się "plastykowe" tablice wtedy jak auto przyjeżdża na lawecie, nie wiem czy wiecie ale niemieckim przeglądem w Polsce można sobie tyłek wytrzeć, no chyba że jesteś Niemcem na wakacjach w Polsce,ale jak jesteś polakiem i jedziesz tutaj kupionym samochodem od handlarza, masz umowę kupna lub fakture zakupu to musisz mieć polski przegląd i koniecznie opłaconą akcyzę no i oczywiście OC. A żeby mieć ten polski przegląd to podczas przeglądu musisz mieć tablice i kółko się zamyka (kiedyś na przeglądzie mówiłeś że auto przyjechało na lawecie i było po problemie nie trzeba było mieć tablic). I stąd jest to całe zamieszanie z tablicami, w urzędzie podczas rejestracji oddajesz podrabiane tablice i już to koniec, nikt Ci tego nie podważa że nie są oryginalne. Nie ma na to żadnej ustawy, aby ktoś mógł Ci sprawdzić oryginalność niemieckich tablic.
    Na pewno cała ta sprawa z tablicami jest trochę dziwna,ale nie ma tutaj łamania prawa, żadnego łamania prawa. Czasem jak CIę polski policjant złapie i się cholernie uprze i starszy sądem grodzkim to dla świętego spokoju płacisz 100 lub 200 mandatu, no chyba że masz czas na chodzenie po sądach i jedziesz dalej. Przecież nie jeździsz wiecznie, w końcu przerejestrowujesz samochód.
    Nie ma tutaj żadnego przekrętu za który możesz kiedyś odpowiedzieć przed sądem, co innego np podczas zaniżania wartości faktury zakupu lub akcyzy, to już jest przekręt i podlega karze pozb wolności do lat chyba 5ciu.

  2. #17
    Awatar ksolk
    Dołączył
    Oct 2006
    Płeć
    Skąd
    Olkusz
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    1,837
    Widzę,że rozmawiamy tu o dwóch różnych przypadkach.(kupno w DE auta bez przeglądu a kupno auta w PL)Teraz przynajmniej każdy będzie wiedział o co chodzi z tablicami.Tak dla jasności,nikomu nie proponuje jeździć bez rej. Tłumaczyłem po co to wszystko się robi i robi się to w przypadku handlu autem bo nie sądzę ,że ktokolwiek jest takim kretynem aby z racji 200zł jeździć na "plastikach"

  3. #18
    Awatar emy
    Dołączył
    May 2008
    Płeć
    Skąd
    München
    Pojemność
    brak
    KM
    248
    Rocznik
    2012
    Kolor
    alpinweiß
    Posty
    558
    Panowie.

    W Polsce kazdy handlarz kombinuje jak sie da.
    Wrocmy do tematu kiedy to osoba prywatna kupuje/importuje auto od Niemca.

    Zwrocie uwage prosze na ta cholerna naklejke na tablicach.
    Jesli sa tradycyjne (biale) to naklejek powinno byc 3: 1 z przodu, 2 z tylu. Wtedy sprawdzacie dokument ( zazwyczaj kartka A4 z DEKRY/TüV i po sprawie) Mozna ew. sobie wyczytac sile hamowania, spaliny. Tak zgrubnie, zeby wiedziec, czy auto hamuje w porzadku, etc.

    Przydatne info:

    Zolte tablice: wazne na kilka dni
    ( 5dni zazwyczaj). Nie wymagany jest wazny TüV. Przejazdowe na terenie tylko Republiki Niemiec. Takie w Polsce sa niewazne (teoretycznie a wiadomo, jak kazdy kombinuje). Wykupic zolte tablice moze tylko osoba zameldowana w Niemczech, na ktora to auto bedzie zameldowane.

    Czerwone tablice: waznosc (2tyg, 30dni, 6mcy etc). Wymagany aktualny przeglad TüV. Wykup/rejestracja samochodu na dowolnego mieszkanca EU. Dodatkowy koszt: ubezpieczenie ( w przypadku zoltych takze, ale na krotszy adekwatnie czas)

    Koledzy, to tyle, jesli ktos prywatnie chce auto importowac.
    Wyglada to strasznie, ale w rzeczywistosci idzie bezproblemowo i szybko

    Chcialem tylko Was poinformowac, przed czym sie ustrzec u handlarza oraz co warto wiedziec przed kupnem

    =========
    Vorspung durch Technik

  4. #19
    Awatar henry68
    Dołączył
    Apr 2012
    Płeć
    Skąd
    EU
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    zielony
    Posty
    769
    Cytat Zamieszczone przez emy Zobacz posta
    Panowie.

    W Polsce kazdy handlarz kombinuje jak sie da.
    Wrocmy do tematu kiedy to osoba prywatna kupuje/importuje auto od Niemca.

    Zwrocie uwage prosze na ta cholerna naklejke na tablicach.
    Jesli sa tradycyjne (biale) to naklejek powinno byc 3: 1 z przodu, 2 z tylu. Wtedy sprawdzacie dokument ( zazwyczaj kartka A4 z DEKRY/TüV i po sprawie) Mozna ew. sobie wyczytac sile hamowania, spaliny. Tak zgrubnie, zeby wiedziec, czy auto hamuje w porzadku, etc.

    Przydatne info:

    Zolte tablice: wazne na kilka dni
    ( 5dni zazwyczaj). Nie wymagany jest wazny TüV. Przejazdowe na terenie tylko Republiki Niemiec. Takie w Polsce sa niewazne (teoretycznie a wiadomo, jak kazdy kombinuje). Wykupic zolte tablice moze tylko osoba zameldowana w Niemczech, na ktora to auto bedzie zameldowane.

    Czerwone tablice: waznosc (2tyg, 30dni, 6mcy etc). Wymagany aktualny przeglad TüV. Wykup/rejestracja samochodu na dowolnego mieszkanca EU. Dodatkowy koszt: ubezpieczenie ( w przypadku zoltych takze, ale na krotszy adekwatnie czas)

    Koledzy, to tyle, jesli ktos prywatnie chce auto importowac.
    Wyglada to strasznie, ale w rzeczywistosci idzie bezproblemowo i szybko

    Chcialem tylko Was poinformowac, przed czym sie ustrzec u handlarza oraz co warto wiedziec przed kupnem

    Zolte tablice mozna tez wykupic na polski dowod osobisty(polski adres), a w ubezpieczalni Niemieckiej dodatkowo oplacic zielona karta i mozna legalnie jechac do Polski na tych tablicach.

    pozdrawiam.

  5. #20
    Awatar Jambolek
    Dołączył
    May 2011
    Płeć
    Skąd
    Germany
    Pojemność
    2.0T
    KM
    2xx
    Rocznik
    Kolor
    Posty
    2,567
    Cytat Zamieszczone przez ICE Zobacz posta

    Obecnie żółte tablice zjazdowe są ważne w całej UE i nalepka to chyba miejsce wydania tablic.
    Potwierdzam
    I TT

  6. #21
    Awatar emy
    Dołączył
    May 2008
    Płeć
    Skąd
    München
    Pojemność
    brak
    KM
    248
    Rocznik
    2012
    Kolor
    alpinweiß
    Posty
    558
    Cytat Zamieszczone przez ICE Zobacz posta
    Chyba macie jakieś złe dane co do tablic.

    Obecnie żółte tablice zjazdowe są ważne w całej UE i nalepka to chyba miejsce wydania tablic.
    Cytat Zamieszczone przez Jambolek Zobacz posta
    Potwierdzam
    A ja zapytam, kiedy ktos z Was probowal meldowac auto na siebie w Niemczech..??
    Wiec powtorze po raz kolejny (ten ktory meldowal na siebie samochod koledze 2 tyg temu) - mowicie nieprawde, wprowadzajac innych kolegow w blad!

    Od 1 list. 2012 sytuacja ulega zmianie.
    Autem na zoltych tablicach moze jechac tylko osoba, na ktora to auto jest zameldowane.
    Przekazywanie tych tablic na inne osoby/podmioty gospodarcze jest zabronione

    Czytaj:
    Änderung der Fahrzeug-Zulassungsverordnung §16 (FZV) für Kurzzeitkennzeichen | Fragen und Antworten zur KFZ-Zulassung

    Tym sposobem temat sie wyczerpal.
    pozdr,

    =========
    Vorspung durch Technik

  7. #22
    Awatar Jambolek
    Dołączył
    May 2011
    Płeć
    Skąd
    Germany
    Pojemność
    2.0T
    KM
    2xx
    Rocznik
    Kolor
    Posty
    2,567
    @emy - potwierdzilem to co ICE napisal odnosnie tablic i nalepki!!
    Auto mam zarejestrowane na siebie oczywiscie na tutejszych nr.



    Cytat Zamieszczone przez emy Zobacz posta
    Autem na zoltych tablicach moze jechac tylko osoba, na ktora to auto jest zameldowane.
    Przekazywanie tych tablic na inne osoby/podmioty gospodarcze jest zabronione
    Gdzie Kolega wyczytal w tym tekscie ze moze jechac autem tylko ta osoba na ktora jest ono jest zameldowane ???
    Przekazywac tablic oczywiscie ze nie wolno innym osoba gdyz sa one do konkretnego auta przypisane - w miekim dowodzie (tym różowym) jest napisana marka auta i nr. Vin
    Zmiana jaka wyczytałem jest to - iz wydawane będą w mieście zameldowania co uważam za paranoje. I nie tylko ja doczytałem w komentarzach (ale to juz OT)
    Ostatnio edytowane przez Jambolek ; 12-03-2013 o 09:10
    I TT

  8. #23
    Awatar emy
    Dołączył
    May 2008
    Płeć
    Skąd
    München
    Pojemność
    brak
    KM
    248
    Rocznik
    2012
    Kolor
    alpinweiß
    Posty
    558
    Jambolek

    z ta jazda zgadza sie, pogalopowalem za bardzo z ta jazda.
    Edytowalem.

    Przekazywanie tych tablic na inne osoby/podmioty gospodarcze jest zabronione

    Co do rejestracji tylko w miejscu zameldowania.. hmmm.. troche to uderzy w prywatnych kupcow, ktorzy dla siebie chca sciagnac auto do PL.

    pozdr

    =========
    Vorspung durch Technik

  9. #24

    Dołączył
    Dec 2012
    Płeć
    Skąd
    Kce
    Pojemność
    brak
    Posty
    48
    Odnosząc się do wypowiedzi kolegi ksolk, to wczoraj na TVN Turbo w 'Wypadek, przypadek' zatrzymali kolesia w Mercedesie klasy A na niemieckich tablicach.

    Koleś wyrejestrował auto w DE, wykupił OC w PL i sobie jeździł ponad pół roku - reakcja policjanta była jednoznaczna = mandat 500 plnów i laweta.

    Kierujący próbował się tłumaczyć w podobny sposób jak Ty opisujesz, co policjant skwitował krótko:
    'Auto nie jest zarejestrowane, a co za tym idzie nie jest dopuszczone do ruchu. Co by było w przypadku stłuczki i ucieczki z miejsca zdarzenia? Albo fotoradaru? Jak byśmy Pana znaleźli? To, że ma Pan OC to Pana sprawa, jednak w przypadku kolizji policjant opisze, iż poruszał się Pan autem nie dopuszczonym do ruchu, a ubezpieczyciel na pewno to uwzględni.'

  10. #25
    Awatar ksolk
    Dołączył
    Oct 2006
    Płeć
    Skąd
    Olkusz
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    1,837
    PIotrekkk i to się zgadza,raz będzie mandat 100zł,raz 200zł raz 500zł.Nie będzie mandatu 3000zł za brak OC i o to tu w tym wszystkich chodzi bo takie ubezpieczanie jest normalną sprawą,choćby żeby podjechać na serwis lub jazdę próbną..Co do dopuszczenia do ruchu to auto jest dopuszczone bo robisz przegląd,niedopuszczone bo nie masz tablic czyli rej w PL,(nic dziwnego,że gryzię Policje bo nie ma komu zdjęcia wysłać z foto)co do ubezpieczenia Ubezpieczyciel ma możliwość ubezpieczyć samochód na Niemieckie nr mimo iż auto jest wyrejestrowane w DE.Opcja - samochód wyrejestrowany za granicą,przygotowywany do rej PZU.Jeszcze raz powtarzam ,że nikomu nie proponowałem tak jeździć a wyjaśniałem sprawę tablic przy zakupie auta bo były wątpliwości czy to nie przekręt z autem.Odpowiadam-sprawdzić dokumenty i wszystko jest jasne,a tu się wywiązał całkowicie inny temat ponieważ Paweł zrobił z niego nowy wątek związany z przekrętem,a całość jest moją zasługą bo komuś tam odpowiedziałem w dziale Kupujemy TT o co chodzi z tablicami-plastikami i się wywiązał poważny ot. dot. jazdy na głupa.
    Ostatnio edytowane przez ksolk ; 19-03-2013 o 12:24

Podobne wątki

  1. Bezpłatna ekspertyza pojazdu przed zakupem!
    Przez AdamWalenda w dziale Porady przy kupnie Audi TT
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 26-01-2015, 10:42
  2. Rejestracja samochodu
    Przez RoberTT w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 06-09-2012, 10:11
  3. MAP Sensor i perypetie z nim związane
    Przez wowo w dziale VAG-COM
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 13:30
  4. żarowki nad rejestracja
    Przez patrykus007 w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-05-2011, 11:07
  5. ciekawa rejestracja
    Przez max1236454 w dziale Ogólne
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-11-2007, 23:29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •