Napisz dokładnie jaki błąd pokazuje komp...
Napisz dokładnie jaki błąd pokazuje komp...
Może na początek taki banał jak sprawdzenie przewodów od wtyczki pompy do sterownika .
Jak nie pomoże to trzeba po '' magikach '' zweryfikować sprawność sterownika .
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
chłopaki słabo czytacie posty:P
Wcześniej pisałem że był błąd:
01155 - Clutch
Nie dało się go skasować i gdy próbowałem go skasować to się nie dało i wyskakiwał komunikat w nowym oknie:
"Brak Błędów!
albo Kody Błędów nie Wspierane przez Sterownik
bo Błąd w komunikacji ze Sterownikiem"
ale błąd dalej pozostawał.
Dało mi to dużą sugestię że sterownik coś nie bangla prawidłowo więc go wymontowałem i wysłałem do magików którzy ogarniają temat. Brat cioteczny pracuje w zakładzie samochodowym i mówi że odsyłają im wszystko, zepsute ecu sterowniki czujniki i podobno zawsze ogarniają dlatego nie zastanawiałem się długo . Od magika też dowiedziałem się że sterowniki haldexa też naprawiają :P . Po 2 tygodniach dalej nic nie wymodzili, stwierdził że już sprawdzał wszystko co wie i nie widzi w nim nic zepsutego i sterownik badał jeszcze ktoś i dalej nic. Sterownik został odesłany do mnie kurierem i nie pozostało mi twierdzić że jest ok i nic mu nie dolega. Zacząłem się bawić dalej i natrafiłem na tą pompę nieszczesną. Podpiąłem 6v i nic cisza. No to tak jak wcześniej pisałem udało się ją naprawić i poskładać co chwila sprawdzając czy działa. Znowu musiałem rozgrzać auto do wlaściwej tem, krótki teścik i niestety kiepskie info bo haldex dalej nie działa.
Po przejażdżce ponownie ściągnałem wtyczkę od pompki , podpiąłem 6v i zasuwała aż miło :P
Dziś vagiem sprawdzam bląd udało się skasować czyli jest jakiś postęp, ale koło biedronki znalazłem deczko śniegu wjeżdżam i s3 dalej jest fwd;/ Po powrocie patrze na błędy i jest czysto. Zrobiem ten test pompki na kanale 03 ( gdy wejdę już w haldex ) i klikam start, nic się nie dzieje, klikałem ze 4-5 razy ( były jakies napisy ale na vagu pokazuje mi komunikaty typu " @#%$&#" więc nie wiem co tam było napisane ) ale efektów dźwiękowych i innych zero. Test się zakończył ale nic się nie wydarzyło. Po chwili gdy klikam ponownie ten test to po wciśnieciu start mogę już tylko zakończyć bez klikania przycisku dalej ;/ . Po jakimś czasie ten test mogę ponownie przeprowadzić ale nic się nie dzieje, tak samo na włączonym silniku i na samym zapłonie. Nie mam porównania co się powinno wydarzyć ale mam sztukę ze sprawnym haldexem dlatego zaraz gdy laptopa podładuje to idę sprawdzić jak powinno się to zachować w aucie w którym działa haldex:P
Na moje odczucie to jest albo błąd w komunikacji pomiędzy ECU a sterownikiem haldex albo usterka mechaniczna.
Kable pomiędzy pompą haldexa a wtyczką sprawdzałem sam i są ok, sama wtyczka też jest ok a kable przy sterowniku haldex przecież też można wykluczyć bo skoro sterownik z tymi kablami był wysyłany to "fachury" powinni szybko to znaleźć skoro ogarniają :P Czytałem w innym temacie iż można sprawdzić napięcia na wtyczce tej która łączy się od ecu do haldexa , badał to już ktoś u siebie? bo to jest kolejna rzecz która trzeba odrzucić aby nie rozbierać haldexa na czynniki pierwsze być moze bez powodu....
Mądre głowy w kabelkologii proszeni o pomoc hehe
Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 15-02-2013 o 11:24
Stawiam na uszkodzone sprzęgło mechanicznie.
Znowu TT znowu Cabriolet
Sprawdziłem w aucie w którym normalnie działa napęd i nie ma problemów z napędem to po wejściu w haldex i zrobienie testu ( przycisk 03) dzieje się identycznie tak jak w s3 czyli nic nie słyszę ( albo głuchy jestem albo coś źle robię ) , gdy chce ponownie wykonać ten test to też nie chce. Rozumiem że poprawnie wykonuje ten tes OUTPUT , bo ja mam po polsku i nie wiem czy dobrze robię :P
Bezpieczniki chwilę temu przetrzepałem, wszystkie dobre , w środku i nad aku :P
Zostaje chyba pomierzyć napięcia na wtyczce zasilającej tak jak opisane jest w :
http://www.klubtt.pl/warsztat-zralb-sam/7161.htm
( robił to ktoś aby było deczko jaśniej?)
a jeżeli tutaj dalej nic nie znajde to chyba została jedynie wymiana haldexa:P?
EDYCJA ---------- Post dodany 14:45 19:48 ---------- EDYCJA
sprawdziłem jeszcze kostkę, ma ona 7 pinów i wszystkie miały zwarcie do masy , większą lub mniejszą rezystancję, dla pewności sprawdziłem inny sprzęt( z działającym haldex) i tylko 3 albo 4 piny miały kontakt z masą. Więc tutaj problem występuje chyba gdzies na kabelkologii :P
Pompka którą naprawiłem już znowu daje dużą rezystancję i nie działa czyli muszą się dziać niezłe "jaja" bo początkowo silniczek wyglądał jak spalony w środku a teraz po ogarnięciu szybko znowu coś z nim się skopało ale to raczej było skutkiem awarii a nie przyczyną;/
Paweł , fakty są takie że jak pompa polegnie / nawali podczas output test to sterownik wywali 01155 - Clutch mechanical
00-04 - Intermittent ( no chyba że masz 00-00 - Failure )
No i widzisz , ''magicy'' sprawdzali i miało być dobrze a Ty znalazłeś zwarcia na przewodach do sterownika , kolejna wątpliwość .
Podmień sterownik na taki który na pewno jest dobry , napraw / wymień tą pompkę i wtedy sprawdź .
Nie wiem jaki budżet ma właściciel tego Seata ale gdyby się okazało że jednak sterownik nie domaga to można pomyśleć i o niebieskim
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
Pawle specjalnie dla Ciebie output test halexa Co do tych problemów co opisałeś proponuję żebyś sprawdził podczas output testu czy pojawia się napięcie zasilające pompkę.
pozdrawiam
halex output test - YouTube
hmm dzięki za zainteresowanie:P
Test robiłem poprawnie tylko po prostu mam zupełnie inną nazwę a potem podczas klikania znaki typu" ^&*^$" ale mniejsza o to. Podczas testu tylko na 1 kliknięciu słyszałem jakieś cyknięcie a potem dalej nic się nie działo.
Odnośnie tych przebić do masy to sprawdzałem wtyczkę która idzie przez przestrzeń bagażową ( pod zapasem) do sterownika. Magicy sprawdzali sam sterownik czyli kable po drugiej stronie wtyczki. Hmm niestety pompkę bedę musiał jeszcze raz wyjąć , zapewnę już zmienie szczotki, przetoczę komutator jak będzie jeszcze z czego zebrać i poskładam ponownie :P
Odnośnie tej wtyczki to rozumiem że na 100% nie powinno być takiej sytuacji że wszystkie 7 pinów ( jeden jest nieczynny) ma mniejszą lub większą rezystancję do masy? na mój gust zdecydowanie nie i porównywałem to z innym autem i tam tak nie było:P
To co pisał Arttur że podczas niesprawnej pomki jest błąd sprzęgła. No ok ale po jej naprawie błąd się skasował i haldex dalej nie zapinał ;/ Teraz nie wiem czy ponownie wyskoczył gdy pompce znowu coś dolega ale wiem że w obecnej sytuacji to na 100% nie tylko pompka jest winą braku haldexa:P
czy podczas zrobienia testu output mogę wypiąć kostkę od pompki i zmierzyć napięcie? bo być może nie dociera tam nic :P
Co do pomiarów wtyczki idącej do instalacji samochodowej:
T8 - Socket between car and control unit
T8/1, Red = Ign.
T8/2, Black = Gnd.
T8/3, White = BLS (brake light switch)
T8/4, Blue = HBLS (hand brake light switch)
T8/5, Brown = K-line (diagnostics)
T8/7, Blue/Grey = CAN low
T8/8, Blue/Orange = CAN high
Tylko pin2 jest masą. Pin1 to będzie 12V jak załączysz zapłon. Piny3,4 będzie 12V jak zaciągniesz ręczny/nozny. Piny 7,8 niskie wartości oporności 500ohm względem masy. Pomiary rezystancji na lini can robisz z odpiętymi klemami z aku. Pin 5, K diagnostik to komunikacja z vagiem. Więc jeśli miałeś zwarcie do masy na większości z nich to na pewno jest coś nie tak.
Co do pomiarów napięcia dla pompki to jeśli chcesz wiedzieć dlaczego nie działa to musisz się wpiąć równolegle w tą wtyczkę z podłączoną pompą. Ewentualnie przebij izolacje igłą i podłącz sondy z miernikia. (Ja tak robiłem na sondzie z silnika jak mierzyłem ją oscyloskopem więc, jest to metoda mało inwazyjna). Jeśli nie będzie żadnego napięcia to możesz zamiast pompki użyć żarówki samochodej(będzie to taka symulacja pompki).
Na pewno dasz sobie z tym radę. Jak modzisz silniki to ja mętlik w głowie więc to nie będzie trudne
pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez marini ; 17-02-2013 o 23:37
Paweł-2005 na czym polegała ta naprawa pompki? Wiesz że może być tak, że jak jest już wydarty komutator w silniku elektrycznym pompki to raz będzie działać a raz nie (raz łączy a raz nie) u mnie np okazało się dopiero jak ją wyjąłem i podłączyłem pod aku pruszałęm troche ośką wirnika i ruszyła dwa dni był spokój ale później silnik zaczął nie równo pracować bo popękały niektóre sekcje. Te silniki śmiało podłaczać można pod 12V nic im się nie stanie silniki tego rodzaju mają pewien zakres pracy i napewno go nie spalicie jak podłączycie go pod 12V
Pewnie że możesz? Ale ja obstawiam że pompka już się skończyłaczy podczas zrobienia testu output mogę wypiąć kostkę od pompki i zmierzyć napięcie? bo być może nie dociera tam nic
Ostatnio edytowane przez nosuss3 ; 19-02-2013 o 00:08
przecież pisałem że pomimo naprawienia pompki haldex dalej nie działał;/ Może moje posty są przydługie i nie chce Wam się ich czytać ale kilkukrotnie pisałem że początkowo pompka NIE DZIAŁAŁA rozebrałem zaczęła chodzić a haldex dalej NIE DZIAŁAŁ po jeździe ponownie sprawdziłem pompkę i DZAŁAŁA. Czyli przyczyną nie jest tylko pompka ale także bajzel na kablach które idą do stetownika haldexa.
Jak robisz test to jak jest sprawna pompka będzie ją słychać jak nic nie słyszysz to nie pracuje. sprawdź czy zasilanie dochodzi do pompyPodczas testu tylko na 1 kliknięciu słyszałem jakieś cyknięcie a potem dalej nic się nie działo.
O jeny spoko luz chyba nic się nie stałoAle Paweł pisał, że jest właśnie w trakcie ogarniania wiązek przewodów.
dobra to czekamy aż paweł napisze co tam znalazł za usterkę
Jak bym miał drugą sprawną sztukę to nie dało by mi to spokoju i pod mienił bym pompkę i sterownik i sprawa była by jasna,nie mógł bym spać jak bym nie sprawdził jak to sprawa honorowa