Lepiej wyjaśnić tego to już chyba się nie da
Lepiej wyjaśnić tego to już chyba się nie da
Znowu TT znowu Cabriolet
sruby mocujace łape można dopieprzyć kluczem do oporu i nic nie ma prawa bardziej przenosić drgań bo mocująca wkladke jest na tulejce, a mocujące do budy łacza metal z metalem , wiec moment dokrecenia nie ma nic do telepania i drgan.
no jak nic nie ma, po to są te wkładki aby tłumiły drgania a nie tylko ta gumka przy skrzyni. Skoro tam te 2 wkładki nie mają nic do tłumienia to najlepiej całkiem zaspawać i też będzie "super"
Jeśli chodzi o śruby mocujące łapę to masz rację jeśli chodzi o przenoszenie drgań natomiast nie masz racji w kwestii dopieprzania kluczem do oporu ponieważ Śruby się rozciągają i łatwo jest o zerwanie gwintu w aluminium ..
Natomiast śruby mocujące i dociskające same wkładki poliuretanowe czy też gumowe musxzą być dokręcane z właściwym momentem i ma on duży wpływ na późniejsze drgania .
To że było wspomniane o właściwym dokręcaniu wszystkich śrub wynikło z faktu aby przy okazji podać prawidłowy sposób wykonania tej operacji a nie koniecznie w kontekście walki z drganiami .. Myślałem że jest to oczywiste
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
wskaż gdzie napisałem że wkładki służą do czegoś innego jak do tłumienia drgań ?
EDYCJA ---------- Post dodany 09:26 09-07-2012 ---------- EDYCJA
Śruba dociskająca wkładkę poliuretanową jest na tulejce i nic nie zmienia czy dokrecisz ja na moment czy dowalisz ile sił
Oczywiście że śruby się rozciągają i nie polecam tego nikomu. To oczywiste , odnośnie dowalania kluczem pisałem w kwesti przenoszenia drgań bo skrecenie śruby mocującej na moment czy o wiele wiele mocniej nie zmienia stopnia ściśniecia wkładki, śruba mocująca wkładke ma tylko za zadanie utrzymać ją na właściwym miejscu, nic pozatym.
Ostatnio edytowane przez gregor10 ; 09-07-2012 o 08:27
Zamieszczone przez John Dryden
Arttur - i o to właśnie chodziło. Bo co do dokręcania to oczywiście trzeba na moment skręcać aby śrub nie po naciagać.
Może naiwna podpowiedź, ale czy mechanicy czasem nie zapominają dokładnie rozwiercić ten otwór, jak nakazuje instrukcja? http://www.powerflex.co.uk/i/product...3-85-505FI.pdf
Rozmowa dotyczyła tych wkładek po drugiej stronie łapy
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
Tak czytam ten temat i jakoś nie che mi się wierzyć żeby przeż śruby coś złego się działo. Opowiem wam moją historie
Pewnego razu rozwaliłem przy strzale ze sprzęgła tą łapę od skrzyni u dołu o której jest w tym temacie mowa. Dokładnie zerwał się gwint w skrzyni w mejscu gdzie się przykręca łapę chodzi o ten pierwszy otwór miejsce gdzie w łapie jest ta gumowa tuleja, więc byłem zmuszony do rozwiercenia otworu w skrzyni w celu nagwintowania i też musiałem rozwiercić tą gumotuleje w łapie bo śruba którą dałem się nie mieściła, przy okazji wymieniłem tą wkładkę w łapie na czerwonego powerflexa. wszystko poskręcałem na maksa żadnych momentów nie brałem pod uwagę i jest git nic mi nie wibruje po prostu jest o wiele lepiej niż fabryka jeżdżę pół roku i wszystko jest oka a biegi wchodzą dużo lżej niż przedtem ale to zasługa wkładki z powerflexa. Dodam że też przerobiłem swoim sposobem górne łąpy silnika tak aby były sztywne trochę pomogło ale to jest tymczasowe bo w tamtym roku pisałęm do STRONGFLEXA w sprawie poliuretanowych górnych łap do eski i dostałęm odpowiedź że mają to w planach to produkować ostatnio kolega GRABEK z forum a3/s3 też pisał do nich w tej sprawie i dostał tą samą odpowiedź co ja rok temu. niedługo znowu się upomnę bo te fabryczne łapy do niczego się nie nadają
Ja mam Patent na modyfikacje wszystkich łap silnika Efekt jest dużo lepszy niż te wszystkie poliuretany bo jest dużo sztywniej nie ma wibracji (pod warunkiem że nie ma luzów w zawieszeniu) i Patent jest raczej długowieczny W swojej TT mam ponad rok Taką łapę , auto ma 500+NM , procedurę startową i wszystko to spokojnie sobie znosi W dodatku aut z łapami mojej produkcji jest coraz więcej także wszyscy testują i mam nadzieję że nikt nie będzie narzekał
Cena jest dużo niższa w porównaniu do łap strong flex czy innych poliuretanowych :P
tu też na forum jestem nosus
teraz mam założone od zwykej a3 łapy i są dużo mocniejsze niż moje stare, ale chętnie zmieniłbym na coś lepszego
Pawel-2005 jaka cena i jak to mniej więcej wyglada?przerabiasz ori łapę?
Na pewno nie ma wibracji?
ooo Grabek . Dostałem wiadomość od Pawła-2005 i właśnie chciałem dać Ci info w sprawie tych poduszek ale już wiesz o co chodzi. Ja będę brał poduchy tylko nie teraz może na wiosnę zamówię sobie
Odnośnie wkładów strong- flex twardość 80 czerwone:
Telepało mi na wolnych obrotach autem, głównie kierownicą więc postawiłem albo na dwumas albo właśnie łapę skrzyni.
Zacząłem od łapy. Została wymontowana, stare gumy wyciągnięte, środek wyczyszczony. Do środka wleciał wkład strongflexa, który został CAŁY NASMAROWANY dołączonym smarem, następnie wszystko skręcone odpowiednim momentem który podał Artur:
Po montażu efekt ogromnie na plus, kierownicą jeszcze minimalnie telepie ale bez porównania z tym co było (nie wiem jak mój dwumas), auto zbiera się jakoś lepiej, bardziej czuć "kopa" Wydaje się być bardziej zwarte przy przyspieszaniu. Jak będzie dalej zobaczymy. Ogólnie mod na duuuży plus.
Wydaje mi się że opisywane w tym temacie problemy z telepaniem auta mogą być spowodowane złym montażem. Nie mam auta w mega idealnym stanie a efekt jest znaczący. Zobaczę jutro rano w niższej temperaturze.
Tak chciałem ubrać te 5 stron w całość bo miałem dużo obaw...
Pozdrawiam.
Jakim momentem powinno sie przykrecic wkladke lapy dolnej powerflex przykrecilem dzis weglug instrukcji na obrazku powyzej i straszne wibracje sa. Dodam ze inne defekty ktore mialem tzn uderzenie downpipe o oslone maglownicy i stuki przy zmianie biegow ustapily ale te wibracje sa okropne wkladki sa koloru zoltego
Using Tapatalk