Gdzie jak? :P I tak prawie nie płacę za robociznę a częśći mam ze zniżkami :>
Gdzie jak? :P I tak prawie nie płacę za robociznę a częśći mam ze zniżkami :>
Zgadzam sie z wowo , ze napewno pewne pozycje z listy mozna zalatwic taniej. Nie wiem na jakich czesciach bylo to robione i gdzie zakupowane ale np:
-klocki i tarcze ATE power disk to ok 800zl a jakosc porownojac nawet z ORi wypada na +++
-za wymiane plynow place ok 10€
-za sam plastik do bagnety w ASO zaplacilem chyba 8€
-cewki idzie dostac duuuzzzo taniej a wymiana jest banalnie prosta
-reg hamulca recznego 3min z kluczem nr 10 a 5 dych w kieszeni
-wymiane przedniego zawieszenia tez mam za soba ale nie chce mi sie szukac rachonkow, zalezy gdzie kupujemy czesci i co wymieniamy
ogolnie wydaje mi sie, ze z tego 6,17k zl mozna bylo wiele zaoszczedzic ale kto bogatemu zabroni
Ja sie duzo reczy zrobi samemu to naprawde wiele mozna zaoszczedzic i i przyjemnosc jakas daje jak cos sami zrobimy
Ostatnio edytowane przez matikte ; 02-05-2012 o 22:23
Jak dla osoby z ograniczonymi budżetami to tylko 180. Wymiany oleju i drobnych rzeczy w zawieszeniu. Zjada mniej paliwa i można dopieszczać furę wizualnie xD.
225Q wbrew pozorom sporo kasy pociągnie oczywiście tylko wtedy gdy chce się mieć sprawny samochód w dobrej kondycji, a nie jeździć nim do zamęczenia aż silnik wyleci z samochodu.
Kupując okazję typku TT 225 quattro można się wpędzić w SPORE koszty. Bo nie każdy ma znajomych mechaników, wujków lub potrafi sam robić wszystkie rzeczy przy TT.
W mojej starej TT 180 przez 2 lata wyszły koszty 4500zł ale samochód był w perfekcyjnej kondycji (w tym rozrząd zrobiony) z mnóstwem środków do pielęgnacji. Do tej kwoty nie doliczyłem felg i opon, a to daje dodatkowe 3 tys.
Hehe ale felgi i opony zostały mi do obecnej TT więc nie wliczaj tego w ogólny koszt. Opon nówek nawet na felgi nie zdążyłem założyć.
Pozostaje nada te 4500 wydane na TT .
Wymieniałem:
-świece 100zł
-sonda lambda 400zł
-jedna końcówka drążka 50zl
-N75 180zł
-rozrząd 1000zł
-oleje itp 300zł
-termostat 50zł
-drążek stabilizatora z gumami i obejmami (nówka z ASO) 500zł
-Splitter Forge 500zł
-tarcze i klocki 1000zł
Chyba to tyle było.
Dodatkowe bajery które nie były wymagane:
-olej w skrzyni biegów ?? groszowa sprawa
-filtr powietrza od Arttura 200zł
-xenony (hid więc nie koszt naprawy tylko dodatkowy bajer) 550zł
-wskaźnik boost
-blenda na wydech 40zł
-malowanie lamp ??
-lotka na spoiler
-kosmetyki 2 kartony xD
To co zostało mi z TT po wypadku:
-ori dywaniki xD
-tarcze i klocki 1000zł
-felgi z oponami (lato), felgi ori audi z oponami (zima) i jeszcze jeden komplet felg z oponami na lato, rozmiary 17,18 $$$$
-N75 jeszcze nówka 180zł
-xenony (550zł nówki z WellDone)
-splitter Forge 500zł
-filtr powietrza od Arttura 200zł - chyba
-mnóstwo plastików i drobnych pierdółek które wystawię niebawem na forum $$$$
To co wyliczyłem na górze daje jakieś 4700? minus to co odzyskałem minimum 2400 nie licząc felg z oponami 3 kompletów.
Tak ogólnie to TT przy sprzedaży oddałem gołe i wesołe dzięki czemu mam graty do obecnej fury
Ostatnio edytowane przez ICE ; 03-05-2012 o 10:33
u mnie 180 bez Q
oleje (motul), płyny i filtry ok 300pln
elementy zawieszenia przód bez amorków z klockami 1200pln ( z robocizną )
rozrząd kompletny 1100pln ( z robocizną )
felgi 18" ori audi 1500pln
w najbliższym czasie
olej w skrzyni
płyn wspomagania
opony na 18"
W ciągu 10 miesięcy ale 98% poszło na dodatki, które później przed sprzedażą posprzedawałem To było kiedyś moje MK1 http://www.klubtt.pl/nasze-auta/7425...t-180-fwd.html jeździ nim do dzisiaj kolega z forum. Wszystkie części zawsze kupowałem z ASO nie było zmiłuj
Bilans Jerrego jeżeli chodzi o wydatki samej benzyny:
Małe podsumowanko roku 2012:
W 2012 roku (od zakupu 03.07.2012) TTka Jerry'ego przejechała: 7919 km
Spaliła Pb98 (i raz Pb 102 ): 858,09 l
Suma kosztów samego paliwa: 4978,43 PLN
Co daje średnią spalania: 10,83 l/100km
Tak już mam że w każdym swoim aucie prowadzę książkę paliwową zatem łatwo to sobie obliczyć na koniec roku
Nie umieściłem kosztów rejestracji pojazdu w PL, wymiany rozrządu, wymiany amortyzatorów i drobnych modów
Ostatnio edytowane przez miskof ; 11-01-2013 o 15:12 Powód: błędy
Tyle ile TeTunia potrzebuje kupno takiego samochodu i patrzenie na koszty to chyba mija się z celem ?!
Ostatnio edytowane przez Jaqob ; 15-01-2013 o 22:00
I don't have dreams, I have goals.
Hehe, Dominik, ale ja się nie żalę, wręcz przeciwnie....
Ja zupełnie nie patrzę na koszty, jak poleciał mi jeden amortyzator to nie wymieniłem jednego czy dwóch, tylko od razu wszystkie 4
Te Terrere Terrere terererererere …
u mnie doszła sonda bosha 350pln, potencjometr w radiu 100pln i może jeszcze koledzy napisaliby ile ksoztuje naprawa zegarów które często się sypią moje póki co działąją normalnie
Na zakup auta rok temu wydałem 25tys pln 99r FWD 180KM auto ładnie utrzymane ale 4 tysiaki przez rok poszło na eksploatację oleje, filtry, rozrząd, zawiecha, swiece, sonda, hamulce, kosmetyka, poprostu jak się dba tak się ma, można też opierać się na zamiennikach może wyjdzie taniej ale wg mnie nie tędy droga. Do tego zakup felg 18" s-line plus opony i w sumie auto mnie kosztowało ponad 31tys. pln, teraz zmuszony jestem zamienić na większe i problem będzie sprzedać za 23tys ale na każdym aucie się traci chyba że ktoś na handel targa