-
Niskie odczyty MAF, sprawdzone "prawie" wszystko
Cześć,
Jakiś czas temu wymieniłem w swojej TT ECU, ponieważ ktoś do mojego APP 180KM włożył ECU z AUQ, które jest sparowane z sondą szerokopasmową, wymieniłem je na ECU z AJQ i teraz sonda działa i zniknęło wiele innych błędów. Po tej zmianie zauważyłem bardzo niskie odczyty na przepływomierzu sięgające maksymalnie 90 g/s przy 6000 rpm. Robiłem kilkukrotnie logi na kanałach 001, 002, 003, 031, 032, 033, 115 i po ich analizie mogę powiedzieć tyle, że:
- ciśnienie doładowania absolutne dochodzi do szczytowych wartości w okolicach 1700mbar, ciśnienie zadane pokrywa się z uzyskanym z niewielkimi odchyłkami, więc turbina podaje raczej dobrze
- sprawdziłem układ pod ciśnieniem od razu za przepływomierzem i oprócz niewielkiego uchodzenie powietrza spod bagnetu nie ma innych ujść, ciśnienie 1 bara pozostawało w układzie więc lewego powietrze tutaj raczej nie ma
- sprawdziłem przepustnicę, działa jak należy
- w aucie mam LPG, nie ma żadnych różnic pomiędzy tymi paliwami w jeździe ani we wskazaniach przepływomierza, więc raczej to nie problem z paliwem, dodatkowo potwierdzają to korekty z kanału 033, które przy obciążeniu są równe 0, mówimy oczywiście o logach robionych na PB
- nie wypadają żadne zapłony
- żaden czujnik nie daje żadnego błędu
- w VCDS wszystkie testy przechodzą z wynikiem pozytywnym
- silnik AJQ ma tylko jedną sondę przed katalizatorem, podczas obciążenia mieszanka trochę za uboga, wskazania w okolicach 0,75V
- kodowanie ECU jest poprawne, ale nie wiem jak z mapą, byłem zapewniany, że stockowa
- robiłem próbną jazdę bez airboxa, z samym przepływomierzem i odrobinę tylko zwiększyły się jego wskazanie
- podmieniałem przepływomierz z mojego drugiego TT z silnikiem AJQ, wskazania były praktycznie takie same (dlatego wątpię, że to sam przepływomierz), a druga TT dużo lepiej się rozpędza
- czyściłem przepływomierz, ale nie dało to efektu
- próbowałem również jazdy z odłączonym przepływomierzem, brak różnic
- na biegu jałowym obroty bardzo ładnie utrzymują okolice 850 rpm, przepływomierz wskazuje normalne 2,5 - 4,5 g/s, problem zaczyna dopiero się pod obciążeniem
- przy logach, parametr engine load rzadko kiedy osiąga 100%, nie mówiąc o wyższych wartościach
- samo auto przyspiesza dość płynnie, tylko dość słabo w porównaniu z drugim, praktycznie takim samym
- ostatnio wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, więc sprawdzałem świece, były ok, łańcuch rozrządu również ok, tak jak wspomniałem wcześniej nie wypadają zapłony, nie ma spalania stukowego
- kiedy jeszcze miałem włożone ECU z AUQ to zrobiłem tam logi i wskazania na przepływomierzu potrafiły osiągać maksymalnie 120 g/s, ale to i tak za mało, a auto na tym i na tym ECU jedzie tak samo, jeśli znalazłby się ewentualnie ktoś kto mógłby to sprawdzić, to mogę zgrać mapę bo mam odpowiedni kabel
- wymieniałem również DV, więc jest sprawne na pewno
- wymieniłem też kolanko od odmy, cała odma jest w porządku raczej
- sprawdzałem na trzech różnych N75, których oporność była w zakresie 25-35 Ohm, bez różnicy
- sprawdzałem też system EVAP, ale nie widziałem tam żadnych problemów
- do szybkiego podglądu parametrów używam aplikacji Torque Pro i tam jest trochę dziwna sytuacja, bo wskazuje on na bardzo niski boost (0,08bar) oraz bardzo duży vacuum (0,8bar), ale nie wiem czy to na pewno dobry odczyt
Chyba wymieniłem wszystko, co udało mi się sprawdzić, może ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł, co może być z tym autem nie tak?
Z góry dziękuje wszystkim
Ostatnio edytowane przez wacked ; 28-03-2025 o 16:18
Tagi dla tego wątku
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum