Witam,
trochę się rozpiszę ale to dlatego żeby nie pominąć czegoś istotnego, także przepraszam za chaos
W listopadzie pękła mi chłodnica oleju wspomagania, przy okazji zarzynając pompę. Jako że nie znalazłem używanego identycznego przewodu, dałem przewód do zarobienia polegający na zastąpieniu odcinka z pęknięciem, gumowym wężem z zakuciem (niby normalka, do wielu aut tak dorabiają). Pompę ze względów $$ kupiłem od skody (znalazłem pod którymś wątkiem na forum że taki konkretny nr pompy też pasuje). Układ zalano zielonym płynem.
Wszystko podziałało tak 4 miesiące i wspomaganie zaczęło słabnąć do tego stopnia że na postoju kręcenie kierownicą było dobrą siłownią (szczególnie odczuwalne po przejechaniu 200km jakby sie przegrzewał olej/pompa?), pompa nie wyła ani nie wydawała podejrzanych dźwięków jak ta zarżnięta przy chłodnicy, oleju też nie ubywało. Wydawało mi się że słabnące wspomaganie poprzedził specyficzny syk/szum (wcześniej tego nie było) jakby z za kierownicy, który ustępował przy każdym lekkim skręceniu kierownicą.
Mechanik stwierdził że miałem pecha i trafiliśmy na wadliwą pompę i trzeba ją reklamować. Tak więc nie tracąc czasu na decyzje reklamacji kupiłem nowa Topran do A3 1.8T pod silnik AJQ. Przy spuszczaniu starego oleju z układu stary był zauważalnie rzadszy. Nowa pompa fabrycznie była zalana czerwonym olejem i takim też zalano cały układ (Mobil ATF). Przez 2 dni było git (przejechane ponad 50km miasto mała trasa). Wczoraj w trasie po ok 150km, zacząłem odczuwać słabnące wspomaganie... i znów moją uwagę zwrócił ten nieszczęsny syk/szum zza kierownicy, aż w końcu praca pompy stała się słyszalna a skręcanie wymagało większej siły. Zjechałem żeby sprawdzić czy przypadkiem nie ubyło oleju ale poziom ani drgnął, za to kolor jakby brązowy i sam olej jakby był rzadszy.Powoli dojechałem w trasie pompy nie było słychać, za to wspomagania na postoju prawie brak.
Nie mam pojęcia o co w tym wszystkim chodzi i co może być przyczyną tak padających pomp i problemów ze wspomaganiem. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę i rade