Cytat Zamieszczone przez asikson Zobacz posta
Coś tam zasłaniać zasłaniają. ale wpływ na widoczność ma to taki jak wiosenny liśc za wycieraczką. Jest to moje 3-cie autko z 3-way'owymi słupkami i jakos nie zauwazylem zeby to przeskadzalo w codziennej jezdzie. Kwestia przezwyczajenia
Jeśli ktos nie ma wyobrazenia,tak to bedzie wyglądac - np. w moim poprzednim aucie:



a tak MNIEJ WIECEj bedzie to wygladac niebawem w TT(sredniak bedzie nieco wiekszy i pierscienie beda stozkowe i szersze(nawiazanie do nawiewow)




Hmm, ile powodów tyle odpowiedzi
To ze miejsca jest mało i trza by było "pruć" całą deche to jedno, a akustyka to drugie...
Zamysł tego projektu jest taki ze Robert,czyli człowiek który bedzie stroił ten system chce mnie wystawić na mistrzostwa europy w klasie MAXI(Do 5k EUR) ale zobaczymy najpierw co pokaza eliminacje polski przed sezonem Konkurencja jest spora i naprawde trzeba sie mocno napocić aby szarpnąć sie na jakieś sesnsowne miejsce. Ale wracając do miejsca montażu:
Montaż tweeterów np w podszybiu(gra z odbicia) czy gdzieś koło klamek(np passat) przy poważnych systemach nie ma sensu ze wzgledu na fakt iż głosniki wysokotonowe są są mocno kierunkowe, co oznacza ze każdy stopien odchylenia od ucha to utrata szczegółow. Nie mówiać juz o niechcianych odbiciach na które w autach nie mamy wpływu.
Do tego my zdecydowalismy sie na 3-waya- czyli sysytem 3 drozny(woofer-sredniak-tweeter) oparty na klasycznym glosniku sredniotonowym(nie kopułka jak mialo to miejsce na powyższych fotkach) .Kopułka ma to do siebie ze sama ma w sobie juz komore i nie trzeba nic dorabiać,wystarczy tylko zamocować głosnik i gra, natomiast przetworniki które będa u mnie potrzebuja komory min 0,5/0,6litra, dlatego wyszły takie Kulfony




Mysle ze na spocie bedzie bedzie mozliwosc odsłuchania auta o ile będzie kolega bo ja na 99% tak. Pole widzenie zostało naprawde minimalnie zmniejszone.



dobrze kombinujesz ale ja ,jak juz wszesniej napisałem -zrezygnowałem z systemu 2-way czyli woofer+tweeter w słupku na rzecz 3 waya czyli syystemu powiekszonego o tzw. mida czyli średniaka. Dzieki temu uzyskujemy głebszą scene(wokal na masce) kosztem weższej sceny.

Arttur, NAJLEPSZE efekty akustyczne uzyskuje sie wtedy gdy osoba która ukierunkowywuje przetworniki(w słupkach) ma o tym pojecie i dobre ucho co i tak prawie zawsze oznacza montaż na wysokości ucha słuchacza ustawiane na tzw. 3 głowe - czyli przeciecie nad dzwignią recznego..


Generalnie z tego co widze to temat CAR AUDIO na forum jest martwy i nic prawie sie nie dzieje, a szkoda, bo to fantastyczna pasja (jak dla mnie lepsze niż mechaniczne modyfikacje jednostek).
Jesli kogos temat interesuje i planuje coś porobić w aucie, zapraszam na forum strefacaraudio.pl (mam nadzeje ze za kryptoreklame bana nie dostane )

Zeby zrobić fajne granie w aucie, nie trzeba na poczatek tysiecy, uwierzcie. Moj pierwszy system audio w moim pierwszym aucie(graty kolekcjonowałem gdy jeszcze nie miałem auta) kosztował mniej niż tysiac zloty(prawie wszystko uzywki i samodzielny montaż) a moge się założyć ze zagrał lepiej niz bose w TT mk1/2. WIedza, czytać czytać i jeszcze raz czytać...



Jutro slupki idą to tapicera. Dzis nie zdazylem bo brakło szpachli i musiałem jechac do ciastoramy...

W przyszlym tygodniu jak znajdzie sie czas zabieramy sie za montaż jednostki z prockiem w schowku...

PS.

Kolega mi dzis wytoczyl piekne pierscienie na CNC. trzeba tylko przepolerowac

http://imageshack.us/a/img841/962/6xle.jpg

asikson - pare pytań odnosnie setupu audio

jaka jednostka ? planujesz pozostać przy seryjnej , bo rozumiem ze niekoniecznie ?
Jesli nieseryjna to wpada jakis oldskul z dsp? , jakie wzmacniacze , pasywka czy aktywka ?
Pozdr!

ps w foce miales 9812, pasywka czy aktywka byla ?