Trudno jednoznacznie stwierdzić tak na odległość co się dzieje, może być to kilka zbiegających się defektów, lub jeden permanentny, do sprawdzenia kompresja silnika i jednocześnie próba olejowa aby wykluczyć pierścienie, może jedynie uszczelniacze zaworów, może wypalone gniazdo, jedno jest pewne jeżeli silnik puszcza bąki, to bez rozbiórki i oględzin ciężko stwierdzić jednoznacznie co mu dolega, bo teorii nie ma, są podpowiedzi i sugestie, ale życie pokazuje że różnie z tym bywa.
Co do stanu oleju to wiadomo że ma być taki jak przewiduje producent, jeżeli jest go trochę więcej to nic nie powinno się dziać pytanie ile jest go więcej i czy czasem ci go nie przybywa, następnie czy zapach oleju pojawia się w komorze silnika czy czujesz go z wydechu i przez otwarte okno zaciąga do środka, jak widzisz po tak ogólnikowym pisaniu ciężko ci cokolwiek doradzić, bo gdzieś coś, lecz nie wiadomo co i jak.