juz przy prawidłowym czujniku spróbuj tak
kalibracja wyglada tak:
- wyprostuj kola
- uruchom samochod
- skrec kiere 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
- przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
- zatrzymaj samochod z kolami na wprost
- nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM:

[03 - Brake Electronics] lub [44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] lub [Security Access - 16]
kod 40168 [Do it!]

[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
jesli wszystko zrobiles dobrze powinno wyskoczyc OK w drugim polu
[Done, Go Back]

zeby sie upewnic ze wszystko ok:
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
w polu 1 wartosc powinna byc miedzy -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

w tym momencie powinien zgasnac blad ESP (jesli masz) ale wspomagania nadal brak. (moze sie roznic w zaleznosci od rocznika)

po tym trzeba jeszcze zaprogramowac polozenie krancowe kiery
- wysprostuj kola/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
- skrec na maxa w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- skrec na maxa w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- wysprostuj kola/kierownice
- wylacz silnik / wyjmij kluczyk
- odpal silnik i odczekaj 5s
- jesli lampka wspomagania nie zgasnie to przejedz sie kawalek jezdzac w kolko (kiera na max w lewo a pozniej w prawo) - powinno pomoc (sprawdzalem na 2 roznych golfach)

wazne jest zeby sie nie poddawac. czasem sprawa jest zalatwiona po 10min a czasem po 2 godzinach.. w zaleznosci od rocznika roznie to samochody przyjmuja.