No faktycznie trochę OT ale w temacie doładowania więc odpowiem

Wielkość turbiny to rozmiar wirnika kompresora i wirnika turbiny , obydwa wirniki mają zasadniczy wpływ na charakterystykę pracy .
Mniejszy wirnik kompresora ( części zimnej ) umożliwia szybsze wstawanie turbiny jednak w miarę podnoszenia ciśnienia coraz bardziej rozgrzewa sprężane powietrze ze względu właśnie na swoje rozmiary . To co duży wirnik '' załatwi '' jednym obrotem mniejszemu musi zając odpowiednio większą liczbę obrotów .
Dla tego też powyżej pewnej wartości ciśnienia K04 staje się mniej wydajne bo powietrze jest bardzo gorące i nawet FMIC może nie podołać . To wszystko przy założeniu że wirnik turbiny się wyrabia i tu właśnie przechodzimy do następnego problemu ..
Mniejszy wirnik turbiny ( cześć gorąca )może się szybciej rozpędzić mniejszą ilością gazów przepływających z mniejszą prędkością .
Jeśli prędkość i ilość gazów wzrasta powyżej pewnego poziomu to mały wirnik staje się restrykcją i powoduje turbulencje oraz zakłócenia w przepływie . Od tego momentu drastycznie spada efektywność rozpędzania wirnika .

MBC podniesiesz doładowanie nawet do takiego stopnia jak w BT jednak nie zmienisz wydajności turbosprężarki .
2 bary pompowane przez słomkę w czasie minuty to na wyjściu zupełnie inna ilość powietrza niż 2 pary pompowane przez minutę ale np. przez calową rurę ..












Pozdrawiam