Witam czy jak podniose samochod na podnosniku i wrzuce jedynke dodam gazu itd to powinny sie krecic tez tylne kola jak to jest z dokladnym sprawdzeniem quatro na podnosniku ??
Witam czy jak podniose samochod na podnosniku i wrzuce jedynke dodam gazu itd to powinny sie krecic tez tylne kola jak to jest z dokladnym sprawdzeniem quatro na podnosniku ??
Oczywiście że powinny się kręcić 4 koła
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
na uk forum jest dokladna procedura testu Quattro na podnosniku - m.in. nie zaleca sie tak "jechac" na podnosniku dluzej niz chyba (?) 10 s ? musze sprawdzic, gdzies to mialem sciagniete,
jesli auto na podnosniku nie zapina tylu, mozesz (pisze co pamietam od mechanika jako laik, kto wie dokladniej niech poprawi) w miejsce polaczenia z pompa haldexu podlaczyc lampke, czy tez tester napiecia, jesli lampka swieci na pompe idzie prad = pompa padnieta, jesli, na pompe nie idzie w ogole prad, problem jest w innym miejscu - najprawdopodobniej sterownik haldex'u - jego diagnostyka z kolei jest u nas w dziale "zrob to sam"
"Love Them BOTH" - M.
to jak bys mugl sprawdzic to poszukaj prosze bo bedzie mi to potrzebne
Haldex diagnostics and function testing
First run a VAG-COM diagnostic on the AWD system. A bad controller or connection issue will likely show up here
Mechanical Function-test of the Haldex coupling.
- Rollout in circle
Aim: Check the function of the coupling and the response on the car. Is to be done on level ground.
1. Drive in circle with minimum turning radius at a speed of about 10 km/h.
Disengage the clutch and close the throttle.
Let the car roll to full stop.
2. Drive in circle with minimum turning radius at same speed as in case 1.
Disengage the clutch and run up the engine to 3000 - 4000 rpm.
Let the car roll to full stop.
* If the coupling is working the car will stop in about half the distance in case 2 compared with case 1.
* If there is no difference in the two cases there is a malfunction of the coupling. The problem could be caused by the coupling or by missing signals from the car. A further inspection has to be done to be able to determine the cause of the malfunction.
* If a noise from the HLSC is noticed when turning or driving in circles the oil in the coupling is damaged. The damage can be caused by overheating or by water in the oil.
Ciebie interesuje glownie ten fragment:
- AWD test on car lift. (all wheels free to turn.)
Aim: Check the function and the control of the coupling.
1. Pull the handbrake.
Disengage the clutch.
Start the engine.
Put the gearbox in 2:nd gear.
Let the engine idle.
Engage the clutch.
* Engine is supposed to stop when the clutch is engaged. (HLSC controlled as in handbrake start.) If engine do not stop, disengage the hand brake immediately. Otherwise there is a risk of seriously damage on the HLSC.
2. Disengage the handbrake.
Disengage the clutch and start the engine
Put the gearbox in 2:nd gear.
Let the engine idle.
Engage the clutch. At least one front wheel and one rear wheel is supposed to turn.
Pull the handbrake for 2 seconds.
* Front wheel is supposed to turn while the rear wheels are supposed to stop when the brake is pulled. Engine is supposed to run all the time. (HLSC controlled as in handbrake turn.)
WAZNE! --> Don't exceed the 2 seconds or repeat the test for more than 5 times during a 5-minute period. Otherwise there is a risk of seriously damage on the HLSC.
Trouble shooting on HLSC
- Visual inspection
Aim: Check for leakage and external damage that affects the function on the HLSC. Is to be done with the car on a car lift.
1. Check for oil-leakage from the coupling. If leakage is found, check oil level at the level screw on the left side of the coupling.
2. Check wires and connecting sockets.
T8 - Socket between car and control unit
T8/1, Red = Ign.
T8/2, Black = Gnd.
T8/3, White = BLS
T8/4, Blue = HBLS
T8/5, Brown = K-line
T8/7, Blue/Grey = CAN low
T8/8, Blue/Orange = CAN high
T2 - Socket between control unit and feeder pump
T2/1, Yellow = Pump 1
T2/2, Yellow/Black = Pump 2
- Signals
Aim: The following signals from the car affect the function of the HLSC. If one or more of the signals is missing or false the function of the HLSC will be reduced.
Bremse 1; BLS, BTS, ABS
Bremse 3; VR, VL, HR, HL
"Love Them BOTH" - M.
lekkie tlumacznie by sie przydalo bo nie jestem az tak dobry z angielskiego a tok wogule to dziekas za to info
test quattro na podnosniku /podnosnik ze swobodnym ruchem wszystkich kol/:
cel: sprawdzenie sprzegla haldex
kroki:
zaciagnij hamulec reczny
wcisnij sprzeglo
uruchom silnik
wrzuc 2 bieg
pozostaw silnik na jalowym - bez gazu
pusc sprzeglo
* silnik powinien stanac po wcisnieciu sprzegla. Jesli silnik nie stanie natychmiast zwolnij reczny. W przeciwnym wypadku ryzykujesz uszkodzeniem sprzegla.
2. Zwolnij reczny.
wcisnij sprzeglo i uruchom silnik
wrzuc 2 bieg
pozosdtaw silnik na jalowym - bez gazu
pusc sprzeglo. Przynajmniej jedno przedniej i jedno tylne kolo powinno sie obracac.
zaciagnij reczny na 2 sekundy.
* Po zaciagnieciu hamulca, przednie kolo powinno sie nadal obracac, natomiast oba tylne kola powinny sie zatrzymac. Silnik caly czas powinien chodzic.
WAZNE --> Nie przekraczac zalecanych 2 sekund oraz nie powtarzac testu wiecej niz 5 razy w ciagu 5 minut. Grozi to uszkodzeniem sprzegla haldex.
to tyle w kwestii testu na podnosniku, dodaj do tego sprawdzenie sterownika z dzialu zrob to sam i generalnie jestes blizej niz dalej. Jak masz problemy z napedem na 4 lapy to zazwyczaj jest to albo pompa haldex lub sterownik - kompleksowa diagnoza ulatwia decyzje co padlo
Ostatnio edytowane przez M and V ; 17-08-2011 o 13:18 Powód: poprawiono tlumaczenie za rada kolegi marini ;)
"Love Them BOTH" - M.
tak myslalem ze tak to idzie ale nie bylem na 100% pewny teraz juz dokladnie wiem jak przeprowadzic test na podnosniku wielkie dzieki za tlumaczenie pozdrawiam
Troszkę namieszane jest z tłumaczeniem tam gdzie jest disengage znaczy to żeby wcisnąć sprzegło(sprzęgło nie działa wtedy) a engage puścić sprzęgło czyli żeby działało. Silnik powinien stanąc kiedy puszczasz sprzęgło. Inaczej ta procedura nie ma sensu
pozdrawiam
dzieki za korekte, tym bardziej ze jest istotna
angielski angielskim, mechanika mechanika...
z recznym jest ok, czy tam tez to odwrotnie funkcjonuje ?
"Love Them BOTH" - M.
Dzieki przydalo sie ale najprosciej zeby to sprawdzic strzelic ze sprzegla na szuttrze heh jak wroce to zamieszcze zdjecia z naprawy mojego sprzegla mam zdjecia pompy w czesciach moze komus sie przyda bo da sie to przewinac pozdrawiam
To ja tez mam pytanko, caly czas chodzi mi po glowie ze nie dziala mi quattro :/ Ostatnio poprosilem kumpla zeby rzucil okiem na tylne kola na szutrze i wyszlo ze sie kreca z tylu, wiec niby ok, ale... Wyjechal dzisiaj na przejazdze zeby zobaczyc jak sprawuje sie oslona stozka i ku mojemu zdziwieniu przy wylaczonym esp kola piszcza i to nie chwile, sytuacja powtorzyla sie 2-3 razy dzisiaj :/ Zeby nie bylo, nie byl to krotki pisk, tylko przez 5-10m caly czas. Co dziwne mialem tez wrazenie ze **** rzuca, ale to mogly byc koleiny. A jak u was jest?
Coś masz nie tak jeśli Ci przód piszczy przez 5 -10 m . W pierwszej kolejności przeskanuj auto Vag.com -em ( całe nie tylko silnik ) a dodatkowo możesz też zrobić testy opisane w tym temacie
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
Pytanie do tego: "1. Drive in circle with minimum turning radius at a speed of about 10 km/h.
Disengage the clutch and close the throttle.
Let the car roll to full stop."
Mam jechac na jedynce 10km/h przy jak max skrecie kol z wycisnietym sprzeglem? Czy na luzie i wcisniete sprzeglo?
Ps Wymienie olej i filtr w haldexie, mam nadzieje ze cos pomoze