to czemu u mnie zbierała się woda w catch tanku a podłączone miałem w tym miejscu co ty zaslepiłes a na rurze ,a zaslepione miałem na trójniku pokrywy zaworów czy to ma znaczenie ? moim zdaniem nie
to czemu u mnie zbierała się woda w catch tanku a podłączone miałem w tym miejscu co ty zaslepiłes a na rurze ,a zaslepione miałem na trójniku pokrywy zaworów czy to ma znaczenie ? moim zdaniem nie
waldek1 Opisałeś to trochę niejasno używając nieprawidłowych nazw i może dla tego nieporozumienie .
Jak już kolega napisał TIP ( Turbo Inlet Pipe ) to rura idąca od przepływki do turbiny .
Chodzi o to żeby do wejścia Catch Tanka szły węże od skrzyni korbowej i pokrywy zaworów (osobno jeśli tank ma 2 wejścia lub przy pomocy trójnika ) a wyjście z tanka idzie spowrotem do TIP w miejsce tego czarnego zaworu w kształcie krążka .
Najlepiej zamieść foty jak to zrobiłeś .
Poza wszystkim , może po prostu mieszkasz w miejscu gdzie jest wybitnie wilgotny klimat
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
no wlasnie u mnie nie ma zadnej wody, po 500km nie widac czegokolwiek na miarce catch tanka, fakt ze jest ona delikatnie ponad spodem zbiornika.
no bo jak wszystko jest ok to po 500km nie będzie jeszcze nic widać
faktycznie zle zinterpretowałem tip, myślałem że to zawór regulacji ciśnienia [czarny krążek] z przewodem ,człowiek uczy się całe życie dzięki za uświadomienie ,co do podłączenia to zrobiłem to tak jak opisał to Maras , czyli z trójnika komory zaworów do catch tanku a od niego do zaworu regulacji ciśnienia [czarny krążek ,ja go ponownie zamontowałem]. Zastanawiam sie nad tym dlaczego skrapla się tam woda , może mam zły catch tank skoro wszystko jest podłączone prawidłowo. Czy ktoś ma przekrój lub schemat jak prawidłowo powinien wyglądac catch tank....
Dzięki koledze ICE założyłem catch tank i teraz wszystko jest ok , teraz przy przyspieszaniu faktycznie autko ciągnie od samego dołu gdy były nieszczelności Tetka wkręcała się dopiero gdzieś około 4 tyś obrotów , jeszcze raz dzięki ICE i zachęcam wszytkich do pozbycia się zbędnych gumowców .
Pzdr .
Damians
No to teraz pytanie. Kiedy robimy logi?
nawiazujac do wywalania systemu PCV i kluczowego dla mojego rozumowania slowa "osprzet niepotrzebny"...
generalnie nie bede Was zameczal moimi prywatnymi dylematami,
nie mniej jednak dla naszkicowania sytuacji powiem, ze V zabrania mi usuwania owych "niepotrzebnych" systemow argumentujac po "kobiecemu",
ze konstruktorzy naszej TT nie sa/byli glupimi ludzmi, i kazdy element pod maska naszego samochodu do czegos jest potrzebny, a moja filozofia, ze sa systemy zbedne i niepotrzebne jest idiotyczna (tu cytat "nerke sobie usun tez jest Ci niepotrzebna...")
tym samym usuwanie Usuwanie N249 i N112 dla TT 180KM w moim wypadku poki co odpada - poczytalismy o skutkach zabiegu - i niestety nie mam zgody
chce natomiast zamienic (slowo klucz) system PCV na uklad z catch tank'iem,
argumenty na plus znamy, np. czystosc dolotu/przepustnicy, i co wazne, nie jest to usuniecie systemu, lecz wymiana na system alternatywny, ktorego plusem jest latwiejsze utrzymanie szczelnosci
nasze pytanie:
jakie sa obiektywnie (JAKIEKOLWIEK) minusy przejscia z seryjnego ukladu pcv na system ze zbiorniczkiem odmy zakladajac, ze zbiornik zostanie dobrze dobrany, a nowy system prawidlowo zainstalowany ?
pytam, gdyz o ew. utratach funkcjonalnych przy tych wywalaniach "gratow" czesto sie nie pisze, a chcemy znac 2 strony medalu przed jakimkolwiek ruchem pod maska
dlaczego np. wowo pisal w watku ze wrocil do ori systemu, a jego zbiorniczek zalega gdzies w garazu?
Ostatnio edytowane przez M and V ; 19-08-2011 o 18:58
"Love Them BOTH" - M.
hmm widzę że V ma swój charakterek....hmm ale pokaż że jesteś facet i wytnij sobie tą nerkę...a potem z powodzeniem wywal cały układ w aucie...a kończąc OT
to jedyna wada systemu ze zbiorniczkiem jest taka że czytałem na innym forum OCP że mieli przypadki zamarznięcia zawartości zbiorniczka(ale to w dieslach)...natomoast ja śmigałem już w zimę a ta była ostra i nie zauważyłem takich problemów
odnośnie wywalenia n249 i n112 to ja widzę tylko same zalety...praktycznie brak opcji nieszczelności bo został tylko jeden wężyk który jest nowy i nie ma prawa być nieszczelny
Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 19-08-2011 o 20:25
Konstruktorzy nie byli idiotami , wiele niepotrzebnego osprzętu jest po to aby auto spełniało określone normy ekologiczne i miało szereg zabezpieczeń na zabezpieczeniach które będą w stanie ochronić auto przed totalnie nieświadomym użytkownikiem i jego zaniedbaniach w serwisowaniu i eksploatacji .
Tak więc z punktu widzenia świadomych użytkowników są one zbędne , komplikują i niepotrzebnie układ i zwiększają ilość części które mogą ulegać awarii
W przypadku systemu PCV jedynym minusem przerobienia układu jest fakt że przestaje on być bezobsługowy .
Trzeba co jakiś czas sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku i go opróżniać .
Seryjny układ jest całkowicie bezobsługowy i kierowca może nawet nie wiedzieć o istnieniu systemu w aucie , ewentualnie dowiaduje się o nim jak trzeba jechać do serwisu aby wymieniać nieszczelne części
Nie wiem czemu wowo zrobił tak czy inaczej , trzeba się jego zapytać
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
Ostatnio czytałem czytałem o catch can'ie w systemie pcv i trochę mi się mętlik w głowie zrobił.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy dobrze rozumiem podłączenie tych wszystkich rur?
1 - system wspomagania serwa hamulcowego
2 - rurka idąca do filtra oleju
3 - rurka do pokrywy zaworów
4 - rurka do tip'a
5 - rurka do kolektora dolotowego (po której otwór zaślepiamy, jeśli robimy catch can'a i usunięcie tego całego układu)
A gdzie jest podłączenie odpowietrzenia skrzyni korbowej? Czy w takim razie skrzynia korbowa jest w jakiś inny sposób połączona z pokrywą zaworów?
3 i 4 źle rozumiesz ...
3 tu tylko blaszka z otworem na śrubę , rurka ta jest przykręcana do bloku .
Natomiast 4 idzie zarówno do pokrywy zaworów jak i do TIP-a za pośrednictwem gómowago trójnika który jest zamontowany na wyjściu z pokrywy zaworów .
Odpowietrzenie skrzyni korbowej to właśnie to wyście nad filtrem oleju ...
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
O kurcze, teraz, jak się przyjrzałem to faktycznie 3 to blaszka
Dzięki
EDIT:
Jestem teraz na etapie n249 i znów przydałoby mi się oświecenie w temacie Czy poniższy schemat odpowiada silnikowi 1.8t bam? Jest na nim zaznaczony bowiem n249, ale nie ma n112, czyli SAI.
Schemat
Czy ominięcie n249 wg powyższego schematu (połączenie niebieskich punktów wężem) będzie wykonane prawidłowo? Należy zaślepiać te dwa węże co zostaną odłączone i prowadzą do n249?
Co z SAI i n112, czy to oddzielny układ, czy po prostu nie został zaznaczony na schemacie?
Ostatnio edytowane przez kamil1.8 ; 27-08-2011 o 20:12
Audi 80 Klub Polska :: [R4 20vt] Rezanie Oil Catch Tank`u słuchajcie znalazłem coś takiego dotyczącego separatora czy tak samo mam zrobić u siebie ??
---------- Post dodany o 14:53 ---------- Poprzedni post z 14:46 ----------
a drugie to otwór znajdujący się pod kolektorem należy zaślepić??
Przeniosłem post do bardziej odpowiedniego tematu ...
Nie rób tak jak w tym linku , jest tam źle podłączone ..
Na pierwszej stronie tego wątku masz rysunek o co chodzi
Musisz po prostu puścić wąż od tego kolanka które wychodzi z nad filtra oleju i połączyć go za pomocą trójnika ( najlepiej Y ) z wężem który puścisz z pokrywy zaworów .
Następnie wolny koniec trójnika idzie do wejścia Catch Tanka .
Jeśli masz zbiorniczek z dwoma wejściami i jednym wyjściem to wtedy puszczasz osobno wąż z kolanka nad filtrem do jednego wejścia i wąż z pokrywy zaworów do drugiego .
Wyjście natomiast w obydwu przypadkach podłączamy do TIP a za pomocą tego czarnego zaworka który tam siedzi seryjnie .
Króciec w kolektorze oczywiście trzeba zaślepić ..
Jaśniej już się opisać nie da , poczytaj jeszcze cały temat jak coś jest niejasne
Pozdrawiam
---------- Post dodany 08-29-2011 o 13:12 ---------- Poprzedni post 08-27-2011 z 15:21 ----------
Tak , połączenie niebieskich punktów wężykiem to ominięcie N249 , nie mniej jednak do kolektora trzeba się podłączyć tam gdzie podłączony jest N249 i odlączyć od niego wężyk wywalając jednocześnie zbiorniczek na podciśnienie ....
Na tym schemacie jest jednak pominięty układ SAI w praktyce jest tak że jeśli odłączysz od podciśnienia zawór N249 to odłączasz też N112 więc nie będzie sterowania podciśnieniem na Combi Valve i w efekcie nie będzie działać SAI
Możesz albo usunąć ten system albo do tego wężyka podpiąć trójnik i poprowadzić zasilanie podciśnieniem do n112 .
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden