Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 19

Wątek: Xenon umarł?

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2019
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Błękitny
    Posty
    51

    Xenon umarł?

    Czołem!

    Pytanie dotyczące Xenonów.
    8n 99' na nierównościach typu studzienka, dołek czy zjazd z chodnika zaczął mi przerywać prawy Xenon. Co jest możliwym tego powodem? Prawa strona od dłuższego czasu świeci na żółto w porównaniu do białej lewej. Przez chwilę prawa strona padła całkiem na dłuższy czas ale w końcu się włączyła.

    Czy jest jakaś możliwość montażu LED?

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Kłodzko
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    1999
    Kolor
    niebieski
    Posty
    1,506
    Witam,
    Wymień xenon, a najlepiej dwa (skoro jedna świeci na żółto)
    Po prostu xenon kończy swą powinność.

    O LED-ach nawet nawet nie myśl. (wymiana całych lamp, a światła mijania słabe)

    Pozdrawiam

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2019
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Błękitny
    Posty
    51
    Jesteś w stanie polecić jakiś dobry Xenon?

  4. #4
    Awatar kaba
    Dołączył
    Jan 2015
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    brak
    KM
    265
    Rocznik
    2009
    Kolor
    Basalt
    Posty
    363
    Kup xenon renomowanej firmy typu Osram czy Philips, do 8N to będzie typ D2S. Jedynie zwróć uwagę na temp. barwową, jeśli chcesz bardziej biały kolor to powinny to być okolice 5000-6000K.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2019
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Błękitny
    Posty
    51
    Oki, to szukam coś i zamawiam. Jak wygląda wymiana owy żarówek? Pytam bo to moje pierwsze auto na xenonach i nie bardzo mam pojęcie co i jak

    Edit.

    A co do barwy czy 6000K jest nadal zgodne z prawem że tak powiem? Gdzieś mi się o uszy obiło że do 5000K jest ok

    Edit. 2

    Jaka jest różnica miedzy żarnikiem za 80zl a 250zl?
    Ostatnio edytowane przez Bikeyyy ; 09-09-2019 o 16:13

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Kłodzko
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    1999
    Kolor
    niebieski
    Posty
    1,506
    Witam,

    Wymiana jest trochę kłopotliwa, ze względu na mało miejsca, ale dasz radę bez ściągania zderzaka i wyciągania lamp. Tak dla info. xenony są nakrętką zakręcane.
    A jaka różnica w cenie, a no taka, że te za 80zł też będą świecić (kupiłem ze 4 lata temu coś za około 150 PLN cztery sztuki) też myślałem że to jakaś lipa, ale jakoś do dzisiaj nie spaliła się żadna) Mam jeszcze w rezerwie dwie szt.
    Zaś te drogie typu Osram czy Philip hm... po co przepłacać. Ważne, abyś miał dobre odbłyśniki (nie wypalone) bo w tedy żadne xenony nie pomogą, aby mieć dobre światła.
    Kupuj 6000k.

    Pozdrawiam.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2019
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Błękitny
    Posty
    51
    D2S OSRAM COOL BLUE INTENSE KSENON 6000K to się nada?

  8. #8

    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Kłodzko
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    1999
    Kolor
    niebieski
    Posty
    1,506
    Cytat Zamieszczone przez Bikeyyy Zobacz posta
    D2S OSRAM COOL BLUE INTENSE KSENON 6000K to się nada?
    Tak, nada się.

  9. #9
    Awatar piottrekk
    Dołączył
    May 2008
    Płeć
    Skąd
    PL
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    69
    Wczoraj mi padły dwa xenony i zastanawiam się od czego. Na desce miałem ikonę żarówki kolor żółty. Temperatura minus -10 mogła się do tego przyczynić myślicie ? Wymontowałem jedną żarówkę i na środku ma lekko brązową plamę. Trzeba wydać aż trzy stówki na dwie żarówki ? (Nigdy nie miałem wcześniej xenonów)
    Załączone obrazki Załączone obrazki  
    Ostatnio edytowane przez piottrekk ; 19-01-2021 o 17:14

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Kłodzko
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    1999
    Kolor
    niebieski
    Posty
    1,506
    Witam,
    Kupiłem do A6 z linku po niżej x2 (są takie same do Twojej TT)

    https://allegro.pl/oferta/zarnik-zar...w5w-9822882996

    Świecą jak należy, oczywiście odbłyśniki mam wymienione.
    Pozdrawiam.

  11. #11
    Awatar Lars
    Dołączył
    Oct 2019
    Płeć
    Skąd
    Dąbrówka
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Czarny
    Posty
    215
    Cytat Zamieszczone przez gigo Zobacz posta
    Witam,
    Wymień xenon, a najlepiej dwa (skoro jedna świeci na żółto)
    Po prostu xenon kończy swą powinność.

    O LED-ach nawet nawet nie myśl. (wymiana całych lamp, a światła mijania słabe) za kilkaset złotych zrobię stare reflektory, które zgaszą każdy fabryczny ksenon z nowymi żarnikami. "Specjalista" powinien do czegoś zobowiązywać a Ty napisałeś aby naprawił starą plazmę a nie kupował LCD smart... a wydatek na żarnik prawdopodobnie nie rozwiąże problemu wyłączania się reflektora, na pewno będą miały jednakową barwę. żarniki powinno wymieniać się parami, gdyż jako przestarzała technologia. z każdą godziną traci on swoją sprawność. Kolejną ich wadą to temperatura pracy która powoduje przyśpieszoną degradację odbłyśników. Gdy dołączymy do tego soczewkę która jest soczewką tylko z nazwy mamy sumaryczną słabych świateł w TT

    Pozdrawiam
    Wybacz, ale aby udzielać rad trzeba mieć pojęcie o tym o czym się pisze...

    - - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -

    Cytat Zamieszczone przez piottrekk Zobacz posta
    Wczoraj mi padły dwa xenony i zastanawiam się od czego. Na desce miałem ikonę żarówki kolor żółty. Temperatura minus -10 mogła się do tego przyczynić myślicie ? Wymontowałem jedną żarówkę i na środku ma lekko brązową plamę. Trzeba wydać aż trzy stówki na dwie żarówki ? (Nigdy nie miałem wcześniej xenonów)
    Za 600 możesz mieć trak świecący komplet reflektorów reflektorów


    Za 800:

  12. #12
    Awatar kaba
    Dołączył
    Jan 2015
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    brak
    KM
    265
    Rocznik
    2009
    Kolor
    Basalt
    Posty
    363
    Lars, masz wiedzę bawisz się w ledy, ale czy te lampy, które robisz mają homologację? Jeśli nie to przy kontroli lub w trakcie badania okresowego będzie mandat lub po dowodzie, dlatego uważam, że oryginalny xenon to pewniejsze rozwiązanie. Generalnie wolę auta z fabrycznym wyposażeniem, czy to radio czy światła.

  13. #13
    Awatar Lars
    Dołączył
    Oct 2019
    Płeć
    Skąd
    Dąbrówka
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    Czarny
    Posty
    215
    Oczywiście o gustach się nie dyskutuje. Jeden woli oryginalny stan, inny dobrą widoczność, jeden woli archaiczne radio inny wygodę odtwarzania playlisty czy odpowiednie dla niego brzmienie. Co do homologacji... Przy kontroli jak i na przeglądzie nikt nie sprawdza homologacji tylko ustawienie świateł.. Policja i diagności czepiają się w 99,9% samochodów gdzie w tradycyjne lustro wkłada się nietypowe źródło światła. Problemem z żarówkami led które nigdy nie uzyskają homologacji nigdzie na świecie jest to, że mają różną budowę, przez co należy je odpowiednio umieścić w reflektorze.... przykład... z naszymi TT

    Tak w większości przypadków świeci żarówka led w odbłyśniku drogowych gdy zamontujecie ją sami



    Zobaczcie co widać wtedy na odbłyśniku.



    Gdy jednak robi to ktoś kto ma o tym pojęcie potrafi wyliczyć jak ją umieścić aby spełniała swoją rolę...

    oto spesjalny dystans wykonany pod konkretny model żarówki





    Po jego zastosowaniu żarówka wygląda tak ( nie zwracajcie uwagi na uwalony odbłyśnik gdyż jest to moja rzecz do testów)



    a świeci tak:



    podobnie jest z montażem tej samej żarówki w soczewce



    Mógłbym zdobyć bez problemu homologację do każdej żarówki led czy dowolnej soczewki zastosowanej w reflektorze TT8n tylko ze względu na zasobność portfeli ich właścicieli się to po prostu nie opłaca.

    Jedno badanie w akredytowanym labie kosztuje 6tyś
    jeśli badanie będzie negatywne to każde kolejne 6tyś. plus po zaliczniu ok 24tyś pozostała papierologia

    Mając stały dostęp do labu bez akredytacji byłbym wstanie przygotować reflektor w sposób który przeszedł by bezwarunkowo badanie przy pierwszym podejściu ale i tak koszt homologacji oscylował by w okolicy 30 tyś które musiałbym doliczyć do ceny samej żarówki ...

    Mając świadomość, że dla 90% użytkowników podstawowym kryterium jest cena poniesiony nakład by się nie zwrócił ...

    Przy wymianie soczewki na nowej generacji co jest zgodne z przepisami i włożeniu tam żarówek led które dają nam o 130% światła więcej od fabrycznego ksenonu lepsze jego skupienie oraz odcięcie otrzymujemy bardzo dobre światła w cenie 2 kpl Żarników. Jeśli światła będą prawidłowo ustawione to mogę iść z każdym o zakład,że z ich powodu nigdy ich nikt nie zatrzyma, a w przypadku kontroli czy przeglądu i jakiś wyjątkowo czepialskich służbistów wymieniacie na poczekaniu 2 żarówki i przechodzi się przegląd i nie płaci się mandatu gdyż usterka została usunięta na miejscu.

    Ja poszedłem dalej i mam matrixy... przy fabrycznym ustawieniu dopiero widać różnicę w samym szkle soczewki gdyż było widać gołym okiem że nie wykorzystuję ich pełnych możliwości ... dlatego w miejscu prawidłowego ustawienia świateł przykleiłem na odcięciu taśmę, następnie potencjometrem opuściłem je na max w dół i regulacją reflektora podkręciłem do taśmy... następnie potencjometr podkręciłem potencjometr na samą górę i tak jeżdżę od prawie 2 miesięcy i tak ustawiam każde TT które trafia do mojego warsztatu. Gdy ktoś samodzielnie je wymienia także zalecam takie ustawienie
    . Nigdy nikt nie zgłosił mi że choćby jeden samochód jadący z naprzeciwka dał mi czy komukolwiek innemu sygnał o oślepianiu, a trochę tych reflektorów zrobiłem i mam do zrobienia.. W kolejce czeka kilkanaście kompletów krajowych i kilkanaście z USA, UK Węgier itp.

    A tak to świeci .. i zwróćcie uwagę czy stojące ok 50m przed samochodem auto ma choć odrobinę oświetloną szybę co by sugerowało oślepianie kierowcy
    Znajdziecie też testy reflektorów w różnych warunkach pogodowych... starsze filmy także z żarówkami led

    https://youtu.be/bFD1K0WKU2I
    Ostatnio edytowane przez Lars ; 21-01-2021 o 02:38

  14. #14
    Awatar henry68
    Dołączył
    Apr 2012
    Płeć
    Skąd
    EU
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    zielony
    Posty
    769
    myślę ze tu w tym temacie nie ma co już więcej pisać.

    Do xenona 8N pasuje i tylko na dzień dzisiejszy ma homologacje żarnik D2s.

    Lars jak masz ochotę podzielić się swoimi projektami, to załóż osobny temat.Bo jest to ciekawe, ale bez homologacji możemy to tylko wykorzystać na torach i niepublicznych drogach.

  15. #15
    Awatar piottrekk
    Dołączył
    May 2008
    Płeć
    Skąd
    PL
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    1999
    Kolor
    srebrny
    Posty
    69
    Dzisiaj wymieniłem na te D2S polecane przez Gigo i mi dalej nie świecą. Co to może znaczyć ?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •