-
Dymi na niebiesko
Witam, mam kolejny problem mianowicie od jakiegoś czasu przy deptaniu kopci mi na niebiesko, podejrzewam zawory, ktoś się orientuje ile to może kosztować?
-
Na niebiesko kopci bo pali olej, jesli podczas jazdy to prawdopodobnie puszcza turbo, uzzkodzone uszczelniacze zaworowe tez moga byc ale najczesciej kopci wtedy przy odpaleniu na zimnym np. po nocy. Olej skrapla sie na denkach tlokow i przy pierwszym strzale pojawia sie niebieska „chmurka”. Sprawdz czy w intercoolerze nie masz znacznej ilosci oleju, jesli tak, turbo do naprawy.
W najgorszym przypadku stoja pierscienie zgarniajace i pali olej tamtedy. Tak czy inaczej jezeli posiadasz katalizator to po naprawie koniecznie sprawdz w jakim jest stanie, olej wypalajacy sie w katalizatorze skutecznie go zapycha. Tworza sie wtedy grudy wielkosci kasztanow i jest po kacie.
Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 19-10-2018 o 02:21
-
Nie zawsze niebieski dym oznacza pierścienie na tłokach, które są dość drogie w naprawie. Ja miałem je do robienia w innym aucie, a nie kopciło prawie zupełnie. Zużycie oleju przy silniku 1.6 i 115 koniach wzrosło wtedy o około 270-300 ml więcej, niż maks od producenta na 1000 km. Dla TT te wartości będą zapewne wyższe. Dla pewności sprawdziłbym jaka ilość oleju schodzi podczas jazdy, ale niebieski kolor to w każdym aucie kosztowne sprawy.
-
Ogólnie właśnie zauważyłem dym tylko przy przykreceniu na luzie albo jedynce tak powyżej 4,a tak podczas jazdy normalnej nie zauważam tego
-
To raczej pierscienie. Tak na wszelki zmierz kompresje
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum