Odezwę się napewno kolo Maja .
tak na szybko . Pewna TT sobie przyjechała i planowo była moc około 350km. Dlatego padło na taki setup.
Silnik:
-kuta korba
-wzmocinione nowe zawory wydechowe
-zakołkowany rozrząd
-pełna obróbka góry i dołu silnika
Dolot:
-kustomowy aluminiowy TIP 3 cale
-alu orurowanie i fmic 600x300x75mm
Wydech:
-żeliwny kolektor t25 z symetryczynymi runnerami nakierowanymi na flansze
-turbo gt2871 na wirniku CNC i łożyskach ślizgowych, nie garrett ale nie jest to taki "zwykły" chińczyk
-dp 3 cale w kwasu , dalej wydech 2x 2.5 cala ze sterowaniem przepustnicą z trybami cicho lub bardzo głośno
DO tej układanki poszły wtryski 550ccm , nowe sprzegło z tarcza kewlarowa , wzmocnione wszystkie łapy silnika ( nawet ich wogóle nie czuć w aucie ).
Dodatkowo został wzmocniony układ hamulcowy , przód z r32 na tarczy 334 a tył kustomowy mojego autorstwa na tarczy 288mm.
Fotki auta wrzuce potem a tak na szybko umieszczam kreski jakie auto wygenerowało:
Turbo nie wstaje jakoś super szybko ale niestety sprężarki na łożyskach ślizgowych wolniej wstają od tych na kulkach. Przy 3400obr jest 1 barZaletą jest ich cena która wynosi 40% tego co ori garrett, a w razie czego wszystko pasuje plug&play pod oryginalne gt2871r.
Strojeniem też należało do mojej kwestii i dodatkowo została wgrana i przetestowana procedura "flat shift". W tym wypadku bardzo pomaga gdy turbo wstanie auto idzie non stop ciągiem bez żadnej zmułki. Doładowanie to 1.5 bar spadające na 1.4 przy odcince i podczas zmiany biegów boost nic nie spada.
Auto jedzie na tyle co ma i przy kreceniu do 7200 obr z FS jest wyraźnie szybsze od mojej a3 ( było testowane ) i myślę ,że przy zastowaniu innych wałków przekroczylibyśmy barierę 350km co nie jest chyba złe jak na tak budżetowe turbo. Co do odczuć to może nasz kolega z forum się pochwali jak wrażenia po przejściu z 212km na 340![]()
Niebawem wrzucę jakieś fotki z prac lecz filmiku z działania wydechu i FS niestety nie nagralem bo po prostu zapomniałem lecz mam nadzieje ,że niebawem będą podobne projekty![]()
Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 06-03-2016 o 19:16
Wygląda całkiem przyjemnie!
No to jak moja następna w kolejce do roboty?
Ostatnio edytowane przez Świstak ; 06-03-2016 o 23:22
Fajny projekt, taki dla mnie przyziemny, sam sie grzeje na taki ulepniestety ciagle mi cos wypada... :/
Paweł, jak myślisz, gdyby był tam garrett 2871r ile by to szybciej wstalo i jaka mogła by być moc końcowa ?
Kolejne 300+ BRAWO![]()
tak jak obiecałem wrzucam troszkę fotek z projektu:
3 calowy aluminiowy dolot:
pomimo znacznej ilości spawów w środku jest gładki gdyż został dokładnie spasowany a potem przeszlifowany:
dp :
dalsza część wydechu na przepustnicy:
turbo na silniku;
Jakoś tak mi umkneło zrobienia fotek całego auta i hebli ale komora silnika wygląda praktycznie jak seria i jedynie jest sporo elementów pomalowane na czarno.
Kolejne projekty w drodze także za jakiś czas czymś się pochwalę pewnie![]()
Czyzby TTQS mk1??
- - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -
A nie jednak nie, myslalem ze to kolegi Swistak ale ta ma czerwone slupki przedniew kazdym razie wydech zarabisty!!
Tez mogę powiedzieć że wydech zajebisty.
Jak dla mnie super patent z przepustnicą![]()
Ja chcę taki wydech!!!!
W trosce o to aby wydechy dluzej wygladaly jak na foto od dzis wszystkie bedą spawane z najlepszego gatunku kwasowki "316". Dodatkowo nowa większa soczewka dla lepszej osłonki. Teraz spawy dłużej powinny być ładne![]()
Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 12-03-2016 o 12:06
napisz prosze cos wiecej o tym wydechu. to jest jakis bypass jak to dziala? dolacza sie od jakis obrotow czy sterowany przez kierowce?
Generalnie teraz można zrobić wszystko w sumie. Sterowanie jest przepustnicą. Są fotki gdzieś wczesniej jak ona wyglada. Cała z kwasówki i sterowane ciśnieniem/podciśnieniem ( w zależności od opcji jaka wybierzemy) . Zasilanie gazu biorę sobie z silnika. Odpowiednie zaworki kierunkowe, akumulatory powietrza itp. Sterowanie tego za pomocą zaworku elektrycznego i w kabinie przycisk. Można zrobić aby wydech stawał się głośniejszy podczas ostrego przyspieszania albo na przycisk.
Ten kawałek wydechu to kolejny wydech na przepustnicy. DP 3 cale , 3 calowy kat.
Na końcu końcowa pucha 2.5 cala z opcją omijania jej lub nie za pomocą przepustnicy![]()
Efekt jest taki ze po zamknięciu pracuje jak typowy wydech do k04 na 2.5 cala a po otwarciu jest głośniej ale też nie ma pierdzenia. Myślę ,że katalizator dał ten efekt bo 3 cale na przelocie powinno brzmieć mało komfortowo a tutaj jest bardzo miło.
Potencjał takiego wydechu to spokojnie 500+ km a może brzmieć całkiem cicho
Fotek za wiele nie zrobiłem bo się mocno spieszyłem ale już kolejny czeka na wydech i tym bardziej będzie znowu inaczej. Aż jestem ciekawy efektu ponieważ to kolejne inne rozwiązanie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Fotki na pewno bedą ponieważ to znowu coś nowego a nie powielenie poprzednich rozwiązań.
Tak dla zachęcenia powiem tylko ,że wydech ma pracować tym razem w 3 trybach sterowanych z kabiny które obmyśliłem tylko dla mojej TT ale skoro dobry kolega taki chciał to czemu mam Mu nie zrobić zanim mój powstanie![]()
Czekam jak na szpilkach bo już wiem komu powierzę wydech do zrobienia.![]()