A kompresorem tez nie przynosi efektow?
A kompresorem tez nie przynosi efektow?
Amsoil nie zaleca stosowania żadnych płynnych środków czyszczących .
Rekomendowany sposób to przedmuchanie filtra sprężonym powietrzem od strony czystej pod kątem 45* do płaszczyzny filtrującej z odległości ok 10 cm i ciśnieniem 20PSI
Najlepiej używać taką końcówkę
Drugi rekomendowany sposób to podciśnienie od strony brudnej czyli odkurzacz i odpowiednia wąska na końcu ssawka .
Ja czyszcząc swój najpierw '' dmucham '' a potem odkurzam
Nie mniej jednak jeśli chodzi o efekt wizualny to niestety filtra nie da się doczyścić aby wyglądał tak jak nowy .
Ani odkurzanie ani przedmuchiwanie nie przywróci już tego jasno niebieskiego koloru i filtr zostanie lekko przyciemniony .
W zasadzie jest to co widać to jest ten najmniejszy kurz który osadza się na samych włóknach i nie psuje to przepływu ani filtrowania .
Po prostu ten typ tak ma i nic nie można na to poradzić
Można ewentualnie dokupić '' skarpetę '' czyli tzw przed filtr , ma on dość duże otwory tak więc nie popsuje za bardzo przepływu a nie brudzi się , nie widać po nim i łatwo się czyści . Chyba kupię to dla siebie i przetestuje czy będzie jakakolwiek różnica na przepływie ( oczywiście jak już zakończę budowę auta ) .
Pozdrawiam
Zamieszczone przez John Dryden
Panowie..
A czy przy zmianie filtra seryjnego na stożkowy nie są wymagane żadne poprawki? tzn chodzi mi o to czy jak zaloze stożek to czy nie bedzie czasem dostawal za dużo powietrza? Czy moge bezproblemowo wkładać i cieszyć sie filterkiem?
Nie ma czegos takiego, jak "za dużo powietrza". Każdy filtr ogranicza dopływ, choc te najlepsze ograniczają minimalnie.
czyli nic nie trzeba modyfikowac? zakładam i jeżdze..?
Pod kątem tego, by "nie pogorszyć" to wystarczy założyć (a więc jakieś modyfikacje są potrzebne), ale zakładając stożek warto poczynić tez takie modyfikacje, które dadzą silnikowi jak najwięcej chłodnego powietrza. Stąd montuje się zamienne doloty, puszki oddzielające szczelnie stożek od komory silnika itd...
no właśnie chodzi mi o to czy jak go założe, to czy sie nie pogorszy.. + oczywiscie izolacja od ciepłego powietrza
z stożkami i innymi zabiegami związanymi z powietrzem wstrzymaj się aż będziesz miał ogarnięty dolot na 100 procent bo później sam nie będziesz wiedział gdzie w końcu szukać tych nieszczelności.
wiem, wiem.. pytam poprostu na przyszłośc
heja,
i jak sprawa stoi z chętnymi na filtry?? Bo ja jestem zainteresowany dwiema sztukami, jeden mniejszy ( 3x5cali) i jeden większy (3x9cali). Jak opisane jest w pierwszym poście mniejszy starcza do ok 300KM? Czy do 400KM starczy mniejszy czy lepiej przy inwestować w większy?? Może ktoś coś powiedzieć na ten temat??
Gdyby nie było chętnych a zamawiałbym dwie sztuki to wysyłka do Polski jest na poziomie 35$?
Pzdr.
Seryjna puszka powietrza wystarcza na 400Km , co CompSport udowodnił dawno temu. No ale każdy robi jak chce.
Najmocniejsze S5 3.0TFSI w PL 550KM/770NM & RS5 5F 550KM/770NM
TTRS 2.5TFSI DAZA Multimap Switching, 3 Power levels.
Dodam tylko, że owszem seryjna, ale od TTS (wypowiadam się o MK2, być może seryjne w MK1 były świetne już w mniejszych silnikach).
Obudowa jest kilka razy większa, więc i filtr pewnie też. Poza tym dolot jest odsunięty od silnika.
stożek miałby być zamontowany w a4 b5. Głównie to chodzi mi o miejsce. Silnik jest wzdłużnie. Miedzy puszką a silnikiem jest niewiele miejsca i nie wiem czy uda się upchać TD05.