Zamieszczone przez
humidorek
Tak, jak napisał Arttur - w automacie też są problemy z trakcją. Wydaje mi się nawet, że automat nie ma w tej kwestii nic do rzeczy, a to tylko ASR w razie uślizgu redukuje moc silnika. Co ciekawe - prawe koło bardziej buksuje, miałem to już w poprzednim aucie (Focus 130km), mechanik powiedział, że to dlatego, że kierownica jest niecentralnie, stąd dłuższa prawa część osi jest mniej sztywna. Nie wierzyłem temu, ale teraz w TT jak wspomniałem jest podobnie. Wkurzające zwłaszcza na mokrym asfalcie, gdzie już lekki gaz powoduje buksowanie prawego koła.
Zresztą nawet, gdyby było, jak pisze Żuczek i skrzynia redukowała moc przenoszoną na koła (w sumie efekt taki sam, jak obecna redukcja mocy silnika), to nie po to przecież mam 200km, by to obcinać - chcę, by cała moc mogła być swobodnie przeniesiona na asfalt. To nawet nie kwestia osiągów, a bezpieczeństwa - zerwanie przyczepności to już ryzyko poślizgu.
Być może jednak faktycznie zbyt pochopnie kupiłem auto i powinienem dołożyć od razu do AWD. Cóż, jeszcze się porozglądam, bo przeróbka jednak mnie kusi (zwykle przecieram szlaki, choć mi się wydaje, że już dawno ktoś to zrobił...).