Strona 32 z 34 PierwszyPierwszy ... 223031323334 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 466 do 480 z 507

Wątek: [ Arttur ] Black TT quattro 225

  1. #466
    Awatar AcidTT
    Dołączył
    May 2015
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    Xxx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    LZ5W
    Posty
    4,222
    Hej Arttur, przecztalem Twoj watek kilka razy od dechy do dechy, wspaniale auTTo stworzyles! Swietna robota, gratuluje Ci samozaparcia w dazeniu do celu. Jako ze sam jestem mechanikiem naprawde doceniam Twoj wklad w auto oraz to ze doprowadziles prace do konca. Doskonale wiem ze nie jest to latwe zadanie, graty nie rosna na drzewach, a i robota tez sama sie nie robi i czasem trzeba pomoczyc pokaleczone palce w jodynie hehe Fakt, brakuje troche wisienki na torcie w postaci ostatecznego strojenia i pliku z kreskami, nawet dla zaspokojenia ciekawosci ile diabelkow tam drzemie ale nie to jest najwazniejsze. Lektura tego typu jest dla mnie sposobem na relaks. Za to dzieki! Jeszcze raz gratuluje i zycze Ci wielu mil nakreconych na kola z bananem na twarzy. Pozdrawiam, AcidTT.

  2. #467
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Dzięki serdeczne za dobre słowo
    Uśmiech na twarzy mi się pojawił bo faktycznie krew się polała czasami ale widzę że wiesz jak to jest, nie tylko w tym kontekście
    Jeśli chodzi o strojenie to jeszcze przezimuje w tej konfiguracji i od wiosny zabieram się ostro za ten temat, być może będzie to pewna ciekawostka bo będzie trochę inaczej niż się zwykle widzi .. Ale o tym jak już przyjdzie pora ..

    Pisałem wcześniej że być może uda mi się zainstalować chłodnicę oleju i o ile czas się znalazł to nie zainstalowałem bo po wstępnych przymiarkach wyszło na to że muszę dokupić połączenie z ciaśniejszym zakrętem na 90*
    Chłodnicę chcę zainstalować w miejscu seryjnego SMIC-a po stronie kierowcy więc miejsca nie ma za wiele .
    Tak się prezentuje ''uzbrojona'' do montażu..




    Poza przymiarką chłodnicy oleju oraz wymianą oleju i filtra, wymieniłem seryjny czujnik ciśnienia oleju. Pojawił mi się ostatnio objaw że przy cieplejszym oleju zapalała mi się na FIS-ie kontrolka ciśnienia oleju mimo że wskaźnik pokazywał że ciśnienie jest dobre .
    Po wymianie objaw ustąpił.




    Zainstalowałem też zaślepkę DV przy turbinie, dźwięk upuszczanego powietrza jest teraz dużo przyjemniejszy dla ucha




    Tutaj ujęcie przed rozpoczęciem dłubania



    I zbliżenie pokazujące korki od Porsche






    Zamówiłem jeszcze kilka drobiazgów, jak wszystko dojdzie to się pochwalę







    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  3. #468
    Awatar AcidTT
    Dołączył
    May 2015
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    Xxx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    LZ5W
    Posty
    4,222
    Co tam Arttur?? Na forum cos Cie nie widac ostatnio, ciezko pracujesz nad TT?? Mam nadzieje ze projekt nie stygnie i czyms nas jak zwykle zaskoczysz!
    Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 11-02-2016 o 09:24

  4. #469
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Tak ''zarobiony'' jestem ale niestety nie przy TT

    Jeśli chodzi o TT to jak na razie rośnie kupka z częściami do zainstalowania.
    Chcę przerobić układ PCV na złączki skręcane bez użycia opasek zaciskowych i zmienić lekko konfigurację aby uzyskać większe podciśnienie w układzie na biegu jałowym.
    Dodatkowo ma to być zmiana kosmetyczna dzięki której ten układ będzie wyglądał schludniej.
    Wszystkie części do tej operacji już są i czekają...

    Króciec do pokrywy zaworów, złączka do odpowietrzenia bloku i oczywiście trójnik do połączenia bloku z pokrywą zaworów.


    Wąż i złączki..


    Metalowy zawór który zastąpi seryjny ''grzybek'' podłączony do TIP-a


    Oraz dawno temu zakupiona metalowa wersja seryjnego zaworu PCV. Tyle że nowy zawór działa na zasadzie kulka/sprężyna.


    Wszystko to będzie podłączone w mniej więcej w taki sposób.


    Mam już nową złączkę do chłodnicy oleju o której wspominałem wcześniej.


    Zainstalowane na chłodnicy, porównaniu z drugą złączką widać jaki ciasny zakręt da się zastosować




    Zmieniam też wskaźnik AFR na cyfrowy.
    Od zawsze twierdziłem że jest to najlepsza droga ale równocześnie podobał mi się koncept ze wskazówką.
    Wskazówkowy prezentuje się świetnie a co do funkcjonalności miałem nadzieję że się przyzwyczaję, dałem tej konfiguracji wystarczająco dużo czasu i jednak wracam do cyfrowego .
    Miałem taki wskaźnik parę lat temu, ten jest o tyle lepszy że pracuje już z nową sondą Bosch LSU 4.9 która jest jeszcze szybsza i dokładniejsza od poprzedniej wersji.



    To na razie tyle z nowości






    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  5. #470
    Awatar ZUCZEK
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    700
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Stalowy
    Posty
    10,798
    Powiedz coś Artur na temat tego zaworu którym zastepujesz ori grzybek, działa to jakoś lepiej, szukam czegoś takiego do siebie.
    Znowu TT znowu Cabriolet

  6. #471
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    W zasadzie to duży zawór jednokierunkowy z wejściem / wyjściem na 19 mm i o stałym stopniu restrykcyjności przepływu czyli działa inaczej niż seryjny ''grzybek''.
    Zawór ten był stosowany w układach PCV 6 litrowych V8 i jest dość solidnie zbudowany, jak to mieli w zwyczaju dawniej robić
    Napisałem ''był'' bo nie jest już produkowany ale można jeszcze dostać nówkę ze starych zapasów.

    Zdecydowałem się na niego z powodu nowej konfiguracji czyli podłączenia dodatkowego podciśnienia z kolektora dolotowego na wyjściu z '' tanka '' więc potrzebowałem jednokierunkowy zawór aby mocniejsze podciśnienie z kolektora nie ''wysysało'' mi powietrza z TIP gdzie jak się domyślam jest mniejsze podciśnienie.
    Mój tank ma otwór na bagnet do sprawdzania poziomu więc podłącze tam prowizorycznie wskaźnik doładowania i sprawdzę poprawność tej teorii mierząc podciśnienie przy różnych konfiguracjach.

    Jeśli chciałbyś zastosować ten zawór zamiast seryjnego ''grzybka'' to nie widzę potrzeby wpinania tam jednokierunkowego zaworu. Ma to sens przy setupie który wyżej opisałem i narysowałem.
    Jak przetestuję i pomierzę to dam znać czy jest to warte zachodu







    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  7. #472
    Awatar AcidTT
    Dołączył
    May 2015
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    Xxx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    LZ5W
    Posty
    4,222
    Super, widze ze graty jak zawsze ciesza oko, az szkoda montowac gdzies gdzie nie bedzie widac. Na polce trzymac male pytanie z mojej strony. W jakim celu chcesz uzyskac mocniejsze podcisnienie? Czemu to ma sluzyc, jakie sa tego plusy, ewentualnie kiedy minusy?

  8. #473
    ZBANOWANY!
    Dołączył
    Apr 2014
    Płeć
    Skąd
    xxxxx
    Pojemność
    brak
    KM
    3XX
    Rocznik
    xxxx
    Kolor
    xxxxx
    Posty
    770
    Artur mamy ten sam motor AMU ,mam pytanko o ile sonda twoja jest lepsza od tamtej?

  9. #474
    Awatar GracjanTT
    Dołączył
    Dec 2015
    Płeć
    Skąd
    Ruda Śląska
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    2001
    Kolor
    czarny
    Posty
    69
    Przejrzałem cały temat, robi wrażenie
    Ostatnio edytowane przez GracjanTT ; 15-02-2016 o 19:14

  10. #475
    Awatar ZUCZEK
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    700
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Stalowy
    Posty
    10,798
    Cytat Zamieszczone przez Arttur Zobacz posta
    W zasadzie to duży zawór jednokierunkowy z wejściem / wyjściem na 19 mm i o stałym stopniu restrykcyjności przepływu czyli działa inaczej niż seryjny ''grzybek''.
    Zawór ten był stosowany w układach PCV 6 litrowych V8 i jest dość solidnie zbudowany, jak to mieli w zwyczaju dawniej robić
    Napisałem ''był'' bo nie jest już produkowany ale można jeszcze dostać nówkę ze starych zapasów.

    Zdecydowałem się na niego z powodu nowej konfiguracji czyli podłączenia dodatkowego podciśnienia z kolektora dolotowego na wyjściu z '' tanka '' więc potrzebowałem jednokierunkowy zawór aby mocniejsze podciśnienie z kolektora nie ''wysysało'' mi powietrza z TIP gdzie jak się domyślam jest mniejsze podciśnienie.
    Mój tank ma otwór na bagnet do sprawdzania poziomu więc podłącze tam prowizorycznie wskaźnik doładowania i sprawdzę poprawność tej teorii mierząc podciśnienie przy różnych konfiguracjach.

    Jeśli chciałbyś zastosować ten zawór zamiast seryjnego ''grzybka'' to nie widzę potrzeby wpinania tam jednokierunkowego zaworu. Ma to sens przy setupie który wyżej opisałem i narysowałem.
    Jak przetestuję i pomierzę to dam znać czy jest to warte zachodu







    Pozdrawiam
    Rozumiem, w taki razie poeksperymentuje z fabrycznym grzybkiem od 1.8T albo może znasz jakieś lepsze zamienniki z innych aut warte zachodu.

    - - - - - - - - DODANO - - - - - - - - -

    Cytat Zamieszczone przez matimati Zobacz posta
    Artur mamy ten sam motor AMU ,mam pytanko o ile sonda twoja jest lepsza od tamtej?
    O tyle ze jest szerokopasmowa, jeżeli pytasz o ori.
    Znowu TT znowu Cabriolet

  11. #476
    ZBANOWANY!
    Dołączył
    Apr 2014
    Płeć
    Skąd
    xxxxx
    Pojemność
    brak
    KM
    3XX
    Rocznik
    xxxx
    Kolor
    xxxxx
    Posty
    770
    Dzięki ale jest bardziej dużo wydajna?I w jakich rocznikach była montowana?
    Ostatnio edytowane przez matimati ; 15-02-2016 o 22:54

  12. #477
    Awatar bzykss
    Dołączył
    Oct 2010
    Płeć
    Skąd
    Ełk
    Pojemność
    2.0T
    KM
    314
    Rocznik
    2009
    Kolor
    czarny
    Posty
    89
    Cytat Zamieszczone przez matimati Zobacz posta
    Dzięki ale jest bardziej dużo wydajna?I w jakich rocznikach była montowana?
    Nie ten temat!!!

  13. #478
    Awatar ZUCZEK
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    700
    Rocznik
    2007
    Kolor
    Stalowy
    Posty
    10,798
    Cytat Zamieszczone przez matimati Zobacz posta
    Dzięki ale jest bardziej dużo wydajna?I w jakich rocznikach była montowana?
    Tak z pamięci opisu Artura to chyba od 2015r
    Znowu TT znowu Cabriolet

  14. #479
    Awatar Arttur
    Dołączył
    Nov 2006
    Płeć
    Skąd
    Schaumburg USA
    Pojemność
    2.0T
    KM
    4XX
    Rocznik
    ////
    Kolor
    czarny
    Posty
    8,863
    Cytat Zamieszczone przez AcidTT Zobacz posta
    Super, widze ze graty jak zawsze ciesza oko, az szkoda montowac gdzies gdzie nie bedzie widac. Na polce trzymac male pytanie z mojej strony. W jakim celu chcesz uzyskac mocniejsze podcisnienie? Czemu to ma sluzyc, jakie sa tego plusy, ewentualnie kiedy minusy?
    Dzięki
    Mocniejsze podciśnienie przydałoby się żeby lepiej odpowietrzyć skrzynie korbową na biegu jałowym i mieć tam ( w skrzyni korbowej ) podciśnienie.
    W zasadzie czy to seryjny silnik czy też Big Turbo to na biegu jałowym zasysają podobne ilości powietrza tyle że w przypadku BT TIP ma znacznie większą średnice przez co prędkość przepływu jest mniejsza a to skutkuje mniejszym podciśnieniem w TIP-ie
    Domyślam się że potrzebuje więcej podciśnienia po tym jak wygląda ciecz która zbiera się w ''tanku''. Jest więcej wody niż oleju i napełnia się jakby szybciej co może świadczyć o wolniejszym niż trzeba przepływie przez zbiorniczek.
    Tyle teorii Pomierzę to wszystko i dam Wam znać jak to wygląda w praktyce .

    Cytat Zamieszczone przez GracjanTT Zobacz posta
    Przejrzałem cały temat, robi wrażenie
    Dziękuję


    Cytat Zamieszczone przez bzykss Zobacz posta
    Nie ten temat!!!
    I tak i nie, poniżej wyjaśnię


    Cytat Zamieszczone przez matimati Zobacz posta
    Artur mamy ten sam motor AMU ,mam pytanko o ile sonda twoja jest lepsza od tamtej?
    Cytat Zamieszczone przez ZUCZEK Zobacz posta
    O tyle ze jest szerokopasmowa, jeżeli pytasz o ori.
    Cytat Zamieszczone przez matimati Zobacz posta
    Dzięki ale jest bardziej dużo wydajna?I w jakich rocznikach była montowana?
    Cytat Zamieszczone przez ZUCZEK Zobacz posta
    Tak z pamięci opisu Artura to chyba od 2015r
    Nie mam jasności odnośnie pytania.. Jeśli chodzi o sondę obsługującą ECU, jej zalety, różnice między wąskopasmową i roczniki aut które były na takiej czy innej sondzie to faktycznie nie jest to dyskusja do prowadzenia w tym temacie

    Jeśli chodzi natomiast o sondę którą widać w poprzednim poście to jest to sonda przeznaczona tylko i wyłącznie do obsługi zegara AFR. Dla ECU będę miał osobną sondę.
    Ta nowa sonda Bosch 4.9 LSU jest lepsza od poprzedniej Bosch4.2 LSU w kontekście szybkości reakcji i dokładności pomiaru.
    Zestawy z nową sondą weszły w sierpniu 2014 i nr części nowego zegara z nową sondą to 30-4110 podczas gdy stary zestaw ma nr 30-4100

    Cytat Zamieszczone przez ZUCZEK Zobacz posta
    Rozumiem, w taki razie poeksperymentuje z fabrycznym grzybkiem od 1.8T albo może znasz jakieś lepsze zamienniki z innych aut warte zachodu.
    Nie wiem jak masz dokładnie skonfigurowany system PVC, jeśli standardowo to spróbuj z nowszą wersją grzybka do 1.8T, ma średnice wejścia do TIP-a 25 mm nr części 06A129101F. Powinien mieć lepszy przepływ jeśli tego Ci brakuje.


    Często ludzie pytają na PW o numery korków Porsche.
    Korek do wlewu oleju 99110747501, korek do zbiorniczka wyrównawczego 99110645701
    Wszystko pasuje P&P leży jak na fotce i nie wymaga przeróbek jak w przypadku korka oleju od R8





    Pozdrawiam


    Cytat Zamieszczone przez John Dryden
    Beware the Fury of a Patient Man

  15. #480
    Awatar TTomiA3
    Dołączył
    Jun 2011
    Płeć
    Skąd
    Jugów
    Pojemność
    1.8T
    KM
    150
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Granat
    Posty
    56
    W końcu dobrnąłem do "końca" tego tematu! Do umownego końca bo tylko czekać na kolejne opisy Arttura... Tym razem to ja odswieżam wątek, ale nie o tym chciałem... W sumie to nie wiem co mam napisać.. daaaaawno nie czytałem nic tak przyjemnego i pięknego.. Robota, którą wykonałeś Arttur, to czysta poezja, arcydzieło, cudo, w galeriach sztuki zamiast tych mazideł Picassa powinny wisieć zdjęcia, które tu wrzuciłeś w tym opisie. Swoją drogą byłaby z tego niezła książka, do której wracałbym nonstop. Podsumowując... Arttur? MASAKRA !!! BRAAAWO !!!!! Chciałbym zobaczyć jak to jeździ i pewnie nie tylko ja, więc... czekam(y)
    POZDRAWIAM!

Podobne wątki

  1. Black TT by Dominik
    Przez nebeu w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 07-04-2019, 10:18
  2. MK1 - Crystal Black TT // N°27
    Przez No27 w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 15-06-2017, 13:42
  3. [SebasTTian] Black TT, FWD, 180 ps
    Przez SebasTTian w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-10-2015, 20:46
  4. TT 225 Quattro '99 Black Yoda
    Przez Quarter w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 01-10-2015, 19:34
  5. wrapping black mat
    Przez marcinb444 w dziale MK1 (1998-2006)
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 09-01-2013, 14:12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •