Witajcie drodzy, dziękuje wam wszystkim za odpowiedzi, trochę szperałem w tym czasie i nie było mnie na forum, zaraz odpowiem każdemu z osobna.

Cytat Zamieszczone przez Dave Zobacz posta
Audi mam od miesiąca i nie jestem pewien czy silniczki tak samo jak w Hondach mają tylko dwa przewody. Jeśli tak to zasada działania będzie taka jak na amatorskim rysunku, który swoją drogą zrobiłem po 0,5L więc wybaczcie fachowość.

(+) do przewodu A w siłowniku i (-) do przewodu B w siłowniku- szyba się opuszcza

(+) do przewodu B w siłowniku i (-) do przewodu A w siłowniku- szyba się podnosi.
Pomyślałem o tym, tylko problem w tym, że silniczek w naszych Audi nie ma 3 przewodów, żeby ot tak podłączyć go na krótko. We wtyczce znajduje się 9 pinów i miałem problem ze znalezieniem schematu wtyczki do TTki co za co odpowiada, wtyk jest zalany wiec na drucikach tez nie posprawdzam, a rozcinać izolacje każdego z przewodów, po to żeby je pozwierać i popróbować uznałem za bezsensowne niszczenie oryginalnej wiązki. Natomiast zrobiłem tak jak napisał Przemkat niżej, a o dalszych odkryciach napisze w odpowiedzi na następne posty.

Cytat Zamieszczone przez Przemkat Zobacz posta
1. Odkreć silniczek odepnij od mechanizmu i wtedy sprawdz czy działa, jęzeli działa to szyba stawia opór i może jest kwestia wyreulowania szyby badz nasmarowania prowadnicy jeżeli nie będzie działać spróbuj na krótko 12 do silniczka przyłoyć czy działa. Jezeli nie to silniczek kaput.

2. jak już sie uporasz z pkt 1 to trzeba sprawdzić czy mikrostyki w drzwiach regują jezeli jest komunikat na fisie lub zapala sie swiatło po otwarciu drzwi to mikrostyki sa ok, kwestia adaptacji i tu mnie zastanawia pkt 3 bo adaptacje robi poprzez otwieranie szyb z pilota a nastpnie zamkniecie szyb z pilota, jezeli u Ciebie to działa na odwrót to może sie nie udać.
1. Silniczek sprawny, odpiąłem od mechanizmu sterowania szybą i sam w sobie bez problemu działa w obie strony sterowany przełącznikiem. Suma summarum wyszło, że poprzedni właściciel grzebał przy tym, mechanizm był już wymieniany, bo przez przypadek zauważyłem, że śrubki mocujące ten mechanizm są poluzowane, niedokręcone. W trakcie demontażu silniczka wypadł mi ślimak (teraz już wiem, że to element mechanizmu szyby i nie powinien mi wypaść z silnikiem, kiedy rozbierałem takiej wiedzy jeszcze nie miałem), który okazało się, że ma powyłamywane rowki, a po ponownym zamocowaniu linki spadały, bądź jedna z nich wiecznie miała luz. Teraz nie wiem jak działa ten silnik, czy potrzebuje jakiś opór czy jak, bo po ponownym założeniu owego ślimaka, w jedna strone bez problemu ciągnął natomiast w druga już miał problemy, jakby miał za duży luz i przez brak oporu silnik nie chciał ciągnąć. Zamówiłem już drugi mechanizm podnoszenia szyby, nie będę się babrał z tym i próbował tego zregenerować o ile wg. jest to możliwe, wystarczy że straciłem 5godz i masę nerwów próbując go ponownie zamontować.

2. Mikrostyki w drzwiach hasają, sprawdziłem je. Jeśli chodzi o komunikat z otwieraniem drzwi, czy światełka to wszystko jest ok, komputer widzi otwieranie - zamykanie drzwi. W trakcie grzebania przyszła mi do głowy myśl czy aby fachowiec nie zamontował do lewych drzwi prawego silniczka, wtedy wszystko byłoby jasne. Jeśli się mylę to proszę naprostujcie mnie, ale z tego co patrzyłem po aukcjach to silniczek do drzwi lewych i prawych nie jest taki sam, są to odbicia lustrzane dlatego nie będą pasowały zamiennie. Stąd zacząłem się zastanawiać, że jeśli jest tak właśnie to wszystko by tłumaczyło - w momencie kiedy chce zamknąć okno to auto je otwiera i odwrotnie, o ile w TTkach (bo tego jeszcze nie wiem) silniczek rozłącza się poprzez odczucie oporu na jednym z kanałów, bo jeśli w TTce są czujki położenia szyby to komplikowałoby sytuację.

Cytat Zamieszczone przez Dave Zobacz posta
A czy oby na pewno mikrostyk ma coś wspólnego z nie działającymi szybami? Przy otwieraniu drzwi nie będą się opuszczać ale w momencie gdy chcemy z przełącznika lub pilotem opuścić to pójdą. Przynajmniej u mnie tak jest a mikrostyki raz działają raz nie.
Mikrostyki nie powinny mieć wpływu na działanie otwierania/zamykania z pilota, ponieważ pilot działa bezpośrednio na silnik, czyli to tak jakbyśmy mieli 2 przełączniki od jednej szyby, jeśli jeden jest popsuty drugi i tak będzie działał.

Cytat Zamieszczone przez Tomek69N Zobacz posta
U mnie podobne problemy powstają po ponownym podłączeniu klem akumulatora. Parkuję dość często i na długo pod lotniskami i aby uniknąć rozładowania baterii odłączam ją. Problem znika czasem po domykaniu szyb kluczykiem, wyłącznikiem wewnątrz a ostatnio pomogło dopiero posmarowanie/spreyowanie wkładki zamka kierowcy (nieużywana wkładka też fiksuje). Reasumując, zanim rozbierzesz pół auta zacznij od podstawowych czynności, bezinwazyjnych. Powodzenia
Spokojnie, od takich podstawowych pierdółek zacząłem, ale niestety już prawie całe wnętrze rozebrane. To nie jedyna perełka elektroniczna jaka mam do poprawienia, ale taka, z która potrzebowałem porady osób innych, mających więcej doświadczenia z działaniem TTki i jej elektroniki. Jak dla mnie fenomenem jest w tej TTce, że ktoś miał fazę żeby wymienić przewody głośnikowe w kostce do radyjka na takie typowe kozackie przewody głośnikowe w przeźroczystej izolacji fifarafa, tak to zrobił, że lewa strona nie gra tylko prawa. Myślałem, że może na łączeniu coś pomylił, niestety nie. Pan fachowiec pociągnął wszystkie 8 żył w prawą stronę, na dniach będę rozbierał i podłączał instalacje głośnikową do lewej strony + dodatkowo przy okazji pociągnę przewody na tubę.

Tak więc reasumując czekam na mechanizm sterowania szybką i tak sobie pomyślałem czy nie nagrać filmiku dla forum z wymiany tego mechanizmu, być może kiedyś się komuś przyda.
Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, tematu jeszcze nie uważam za zamkniętego, ponieważ nie wiem czy jeszcze jakieś cuda nie wyjdą. W razie czego będę informował .

Pozdrawiam, miłego dnia koledzy!