Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 34

Wątek: Pierwsza TT'ka do 18 Tyś - Co i jak

  1. #1
    Awatar Wachu
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Katowice
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Niebieski
    Posty
    199

    Pierwsza TT'ka do 18 Tyś - Co i jak

    Witajcie

    Stoję przed wyborem samochodu. Mam ogromny dylemat pomiędzy A3 8P 1.6MPI/2.0FSI a Audi TT 1.8T.

    Budżet na sam samochód to 18 tysięcy (nie wliczam w to kosztów rejestracji, pierwszego serwisu itd.)

    Za A3 przemawia do mnie to, że, tej cenie można już często znaleźć rocznik 2004/2005, dzięki czemu jest te kilka lat młodsza od TT w tej cenie. Jest też ładne, ale nie tak jak TT.

    Za TT przemawia do mnie praktycznie wszystko, ale najbardziej wygląd wewnętrzny. Poza tym fakt, że w tej cenie można znaleźć silnik 1.8/1.8T, gdzie przy A3 jest to niemożliwe, a ponoć A3 1.6 to straszny muł (nie oczekuję od auta żeby było wyścigówką, bo kierowcą jestem spokojnym, ale nie chciałbym po tygodniu jazdy poczuć, że to był zły wybór). Jedyne czego się boje to tego, że jest to auto starsze od A3, oraz z powodu jego sportowego przeznaczenia może być ciężko ze znalezieniem dobrego egzemplarza.


    Moje pytanie brzmi: Czy w podanym przeze mnie budżecie da radę znaleźć dobrą TT'kę? (dobra oznacza dla mnie tyle, żeby nie miała więcej szpachli niż metalu i żeby jeździła)

    Czy raczej olać to i skupić się na szukaniu A3 1.6MPI?

    Drugą przeszkodą zaraz po budżecie jest fakt, że samochód chciałbym znaleźć jeszcze w tym roku, a najlepiej to jak najszybciej (choć wiadomo, że nie ma się co śpieszyć, napalony nie jestem). Nie mam raczej czasu na roczne/dwuletnie szukanie. Zima się zbliża, a ja muszę czymś jeździć do pracy.


    Ps. Wiem, że opinie o 2.0FSI są różne, bo nagar, rozrząd itd. Nie tego dotyczy ten temat dlatego proszę tego nie komentować, w miarę możliwości :P


    Wersja skrócona:

    Audi TT 180 bez quattro w dobrym stanie blacharskim do 18 tyś - Da radę?

  2. #2
    Awatar hubi_pl
    Dołączył
    Sep 2012
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    3.2 V6
    KM
    250
    Rocznik
    2004
    Kolor
    Czerwony
    Posty
    7,037
    Oczywiście, ale musisz się uzbroić w cierpliwość.

  3. #3
    Awatar ramborior
    Dołączył
    Dec 2016
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    niebieski
    Posty
    28
    Cytat Zamieszczone przez Wachu Zobacz posta
    Witajcie

    Stoję przed wyborem samochodu. Mam ogromny dylemat pomiędzy A3 8P 1.6MPI/2.0FSI a Audi TT 1.8T.

    Budżet na sam samochód to 18 tysięcy (nie wliczam w to kosztów rejestracji, pierwszego serwisu itd.)

    Za A3 przemawia do mnie to, że, tej cenie można już często znaleźć rocznik 2004/2005, dzięki czemu jest te kilka lat młodsza od TT w tej cenie. Jest też ładne, ale nie tak jak TT.

    Za TT przemawia do mnie praktycznie wszystko, ale najbardziej wygląd wewnętrzny. Poza tym fakt, że w tej cenie można znaleźć silnik 1.8/1.8T, gdzie przy A3 jest to niemożliwe, a ponoć A3 1.6 to straszny muł (nie oczekuję od auta żeby było wyścigówką, bo kierowcą jestem spokojnym, ale nie chciałbym po tygodniu jazdy poczuć, że to był zły wybór). Jedyne czego się boje to tego, że jest to auto starsze od A3, oraz z powodu jego sportowego przeznaczenia może być ciężko ze znalezieniem dobrego egzemplarza.


    Moje pytanie brzmi: Czy w podanym przeze mnie budżecie da radę znaleźć dobrą TT'kę? (dobra oznacza dla mnie tyle, żeby nie miała więcej szpachli niż metalu i żeby jeździła)

    Czy raczej olać to i skupić się na szukaniu A3 1.6MPI?

    Drugą przeszkodą zaraz po budżecie jest fakt, że samochód chciałbym znaleźć jeszcze w tym roku, a najlepiej to jak najszybciej (choć wiadomo, że nie ma się co śpieszyć, napalony nie jestem). Nie mam raczej czasu na roczne/dwuletnie szukanie. Zima się zbliża, a ja muszę czymś jeździć do pracy.


    Ps. Wiem, że opinie o 2.0FSI są różne, bo nagar, rozrząd itd. Nie tego dotyczy ten temat dlatego proszę tego nie komentować, w miarę możliwości


    Wersja skrócona:

    Audi TT 180 bez quattro w dobrym stanie blacharskim do 18 tyś - Da radę?
    Mam A3 8P (2008, 1.9 TDi) oraz TT (2000, 1.8T, 224KM quattro) i trzeba zadać sobie zasadnicze pytanie, czy przewidujesz jeździć w więcej niż 2 osoby? Poza brakiem miejsca dla 4 osób wszelkie pozostałe argumenty wyłącznie na korzyść TT 1. Właściwości jezdne (trzyma się drogi jak żadne inne auto jakim jeździłem, a trochę tego było), 2. Frajda z dostępnej mocy (używać często nie musisz ale już sama świadomość, że jest powoduje uśmiech na twarzy), 3. Unikatowość i oryginalność (w przeciwieństwie do pospolitości), 4. Silnik 1.8T (wystarczy poczytać o jego zaletach i żywotności), itd...
    Moim zdaniem da się znaleźć w tej cenie sensowne TT.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Awatar Wachu
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Katowice
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Niebieski
    Posty
    199
    Nie, nie mam zamiaru jeździć w więcej niż dwie osoby. Jak dotąd większość czasu jeździłem solo i bardzo mi to odpowiada.

    W takim razie moje kolejne pytanie, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? Zapoznałem się z dostępnymi materiałami na forum, ale może coś jeszcze trzeba wziąć pod uwagę? Głównie chodzi mi o to na jakie punkty szczególnie zwrócić uwagę podczas sprawdzania karoserii miernikiem.

    Bo jeśli chodzi o resztę, to tak jak przy każdym innym samochodzie? Sprawdzenie u wskazanego przeze mnie mechanika, jazda próbna, dokładne sprawdzenie VIN, miernik lakieru, sprawdzenie błędów etc?

    Jeśli ktoś by się rozpisał w tym temacie, byłbym ogromnie wdzięczny. Każda wiedza jest dla mnie na wagę złota, bo na razie nie wiem nic :P

    I co z wiekiem TT'tek? Bać się tego, że są średnio 5-6 lat starsze od A3, czy niekoniecznie? Jak wygląda korozja w tym egzemplarzu?



    Cytat Zamieszczone przez hubi_pl Zobacz posta
    Oczywiście, ale musisz się uzbroić w cierpliwość.
    O jakiej cierpliwości mowa? :P Nigdy nie spodziewałem się tego, że pierwszy egzemplarz który pojadę zobaczyć będzie tym jedynym, ale z drugiej strony nie chcę szukać tego samochodu dwa lata. Wiem, że to zależy od szczęścia. Czy to prawda, że większość TT w Polsce to ulepy? ktoś tak kiedyś rzucił na forum.
    Ostatnio edytowane przez Wachu ; 18-09-2018 o 20:09

  5. #5
    Awatar Farseer
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Pruszków/Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    LY7W
    Posty
    271
    W niektórych modelach silnikach (bodajże APX, ale nie jestem pewny) dalej obowiązuje bezpłatna wymiana cewek zapłonowych w ramach akcji serisowej (nawet po 18 latach). Na tym forum masz cały temat na ten.. temat. Wydaję mi się, że te egzemplarze, które wyjechały z fabryki z cewkami BOSCH (ja mam np. Hitachi w modelu silnika APP i się nie załapałem na tą akcję) miały uszkodzone cewki co się potem objawia szarpaniem przy przyspeiszaniu i zwiększonym spalaniem.

    W sumie to tylko tyle co mogę dodać, ale myślę, że warto to wziąć pod uwagę jak będziesz chodził na oględziny.

    Silnik 1.8T ma mnóstwo części na rynku i jest dużo filmików DIY na youtubie. Mi pomogły przy czyszczeniu osiemnastoletnich elementów silnika i zauważyłem poprawy podczas jazdy (osobiście nie jestetm mechanikiem, więc bazuje na YT i innych tutorialach).

    Jeśli chodzi o spalanie to średnio 11-12 przy spokojnej i ekonomicznej jezdzie. Na trasie to 7 jak masz stopę jak tempomat.

    Co do wieku to naprawdę nie jest zle, te samochody mają reputacje za pancerne.

    Jesli mogę dodać swoje trzy grosze to powiem tak: większość aut na otomoto i olx bazują w przedziale cenowej 18-20k i to jest raczej umowna cena. Będziesz się musiał liczyć z ewentualnymi częściami do wymiany (nie są nowe te samochody), bo z tego co pamiętam to zazwyczaj miały robione tylko rozrządy (i oprócz tego te podstawowe rzeczy typu filtry itp.) więc może warto też brać pod uwagę te tańsze egzemplarze?

    Ja swoją upolowałem po czterech miesiącach szukania za 12k. Musiałem potem dołożyć 2k za maglownice, hamulce, czyszczenie podzespołów itd. i myślę sobie, że gdybym kupił TT-ke za 16-18 to nie byłoby mi tak do śmiechu.

    Jeśli chodzi o korozję to nie słyszałem, żeby były jakos strasznie podatne na tą rdzę.
    Ostatnio edytowane przez Farseer ; 18-09-2018 o 20:59

  6. #6
    Awatar ramborior
    Dołączył
    Dec 2016
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    niebieski
    Posty
    28
    Cytat Zamieszczone przez Farseer Zobacz posta
    ...

    Jeśli chodzi o spalanie to średnio 11-12 przy spokojnej i ekonomicznej jezdzie. Na trasie to 7 jak masz stopę jak tempomat.

    ...

    Ja swoją upolowałem po czterech miesiącach szukania za 12k. Musiałem potem dołożyć 2k za maglownice, hamulce, czyszczenie podzespołów itd. i myślę sobie, że gdybym kupił TT-ke za 16-18 to nie byłoby mi tak do śmiechu.
    W jednej rurce (180KM) za 18.000 zł znajdziesz sensownie zadbany egzemplarz ale oczywiście należy liczyć się z jakimiś wydatkami po zakupie.

    Moja TT przyjechała ze Szwajcarii i na "dzień dobry" do wymiany był termostat (był zablokowany w poz. otwartej) oraz wentylator chłodnicy (spalony 1 bieg - udało się kupić nieużywany oryginał w sensownej cenie). Naprawy wykonane oczywiście w ASO. W dalszej eksploatacji przerdzewiał tłumik i to w takim miejscu że musiałem kupić drugi (znalazłem z auta o przebiegu 45.000 km bo właściciel wstawiał cały z nierdzewki - koszt 500 zł) i w zasadzie tyle było kosztów dodatkowych a cieszę się jazdą już prawie 2 lata

    Spalanie 10-11 l na 100km korzystając z dobrodziejstw 224KM ale bez żadnego przeginania czy jakiegoś katowania do czerwonego pola.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Awatar Farseer
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Pruszków/Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    LY7W
    Posty
    271
    U siebie musialem wymienić świece, jedną lambdę (przy tym mam nadzieję, że mi druga nie wywali niedługo), cewki będa nowe Beru jutro, bo mi strasznie szarpie i muli, klocki będe musiał sobie kupić, ale na razie szukam jakiej firmy kupić.
    Przepływomierz u mnie jest na chodzie więc się cieszę, ale czujnik temperatury (przy przepływomierzu) jest cały brudne, więc pewnie będe go musiał wymienić (ale kosztuje około 70zł).

    A spalanie masz niezle, ja musiałem co chwilę tankować, ale to za sprawą cewek. Niestety, nie pamiętam jakie mi średnie spalanie wychodziło.

  8. #8
    Awatar ramborior
    Dołączył
    Dec 2016
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    niebieski
    Posty
    28
    Cytat Zamieszczone przez Farseer Zobacz posta
    A spalanie masz niezle, ja musiałem co chwilę tankować, ale to za sprawą cewek. Niestety, nie pamiętam jakie mi średnie spalanie wychodziło.
    Dojeżdżam do pracy obwodnicą

    Odnośnie zakupu to warto zwrócić uwagę też na historię auta. Moja TT miała zarejestrowanych ponad 30 wizyt w ASO w Szwajcarii i wszystko wymienione na czas włącznie z rozrządem. A przebieg nie był mały bo przy zakupie miała 306000 km. Ale wolałem spory i na 100% oryginalny niż mały i kręcony na 140 tyś

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Awatar Wachu
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Katowice
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Niebieski
    Posty
    199
    To akurat się rozumie, przegląd nie ma dla mnie żadnego znaczenia, a wręcz przeciwnie, jak przeglądałem A3 to śmiać mi się chciało gdy widziałem te przebiegi 100k na 13 letni samochód.. Odruchowo kursor leciał na przycisk wstecz :P


    Dzięki za aktywną dyskusję koledzy. Możecie mi jeszcze tylko powiedzieć jakie miejsca są newralgiczne w TT'ce? Gdzie najczęściej wyskakuje ruda?

  10. #10
    Awatar Farseer
    Dołączył
    Sep 2018
    Płeć
    Skąd
    Pruszków/Kraków
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    LY7W
    Posty
    271
    W egzemplarzach, które widziałem to ruda często wyskakuje na tylnej belce pod samochodem. Nie wiem czy tak się fachowo nazywa ta część, ale zobaczysz ją jak zerkniesz od tylu. Tak to szczerze jak na 18 letni samochod to nie zauwazylem jakies przesadne skupiska tej rudy; raczej takie powierzchowne.

    A co do licznikach to całkowicie Cię rozumiem. Nie mogę uwierzyć, że strony jak Otomoto pozwalają na takie istne kpiny. Nie brakuje egzemplarzy z 140-180k km na liczniku za 18tys zlotych. No poprostu ręce mi opadały, niektórzy byli nawet święcie przekonani, że ich przebiegi są oryginalne.

    Na Otomoto jest Audi TT bodajże za 50K z przebiegiem 130k km i w tym przypadku mogę uwierzyć.

    Co do przebiegów to moja mama ma 18letnie Audi A6 (które mamy od 16 lat) i na tym bazowałem przy oględzinach (sprawdz siedzenia, pedały i stan aluminiowych elementów w środku).

    Co do częstych mankamentów to wyświetlacze FIS się psują, ale to chyba wydatek 100-200zł za naprawę.

  11. #11
    Awatar ramborior
    Dołączył
    Dec 2016
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    niebieski
    Posty
    28
    Cytat Zamieszczone przez Wachu Zobacz posta
    Dzięki za aktywną dyskusję koledzy. Możecie mi jeszcze tylko powiedzieć jakie miejsca są newralgiczne w TT'ce? Gdzie najczęściej wyskakuje ruda?
    Mój egzemplarz na szczęście jest prawie całkowicie wolny od tego typu defektów, jedynie na podszybiu wykruszyło się "okienko" VIN i niestety tam pojawiła się "ruda".

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  12. #12
    Awatar Pawel-2005
    Dołączył
    Jul 2008
    Płeć
    Skąd
    Płońsk
    Pojemność
    3.2T V6
    KM
    7xx
    Rocznik
    2000
    Kolor
    srebrny
    Posty
    9,782
    Ja mam 2x tt. Jedna z roku 2000 ale sposob jej przechowywania sprawia ze jest wolna od rudej no i pomimo tego i tak podwozie zrobilem na nowo( nie mus a cheć poprawy ) ale łaczenie blotnikow z progami to jest kiepskie miejsce w tt i poczatki i konce progow.
    Ale wczoraj ogolocilem druga tt ktora jest z roku 99 i pomimo 19 lat auto wyglada super jesli chodzi o korozje:
    https://www.klubtt.pl/showthread.php...wel-2005/page3
    Tu masz troche fotek jak powinna wygladać zdrowa buda.
    Jesli tt nie miala duzych przygod to wlasnie tak powinna wygladać.
    Te auto będzie na sprzedanie ale na pewno nie w tym budzecie o ktorym mowa dlatego powodzenia w poszukiwaniach zdrowej tt
    Ostatnio edytowane przez Pawel-2005 ; 19-09-2018 o 06:20

  13. #13
    Awatar KrzysiuProgramista
    Dołączył
    Jun 2015
    Płeć
    Skąd
    Zgierz
    Pojemność
    2.0T
    KM
    292
    Rocznik
    2016
    Kolor
    srebrny
    Posty
    1,342
    Cytat Zamieszczone przez Wachu Zobacz posta
    To akurat się rozumie, przegląd nie ma dla mnie żadnego znaczenia, a wręcz przeciwnie, jak przeglądałem A3 to śmiać mi się chciało gdy widziałem te przebiegi 100k na 13 letni samochód.. Odruchowo kursor leciał na przycisk wstecz :P


    Dzięki za aktywną dyskusję koledzy. Możecie mi jeszcze tylko powiedzieć jakie miejsca są newralgiczne w TT'ce? Gdzie najczęściej wyskakuje ruda?
    Ja swoją TT mk1 kupowałem stukniętą i rozbierałem ją, żeby ponownie złożyć. Powiem Ci, że praktycznie nie było wcale rudej za wyjątkiem rudawego nalotu na osłonach progów przy kole (tam gdzie koło "rzuca" kamieniami). Generalnie to jest dobrze zabezpieczone auto przed korozją i ma moim zdaniem lepszy lakier od mk2 (gdzie ta powłoka lakiernicza jest bardziej wrażliwa na zarysowania).

    Porównywanie 1.6mpi i 1.8 turbo, nie ma sensu, bo ten pierwszy będzie mułem Mój tata ma Superba 2.0 MPI 115km i to nie jedzie. 1.6 MPI ma wprawdzie nieco lepszy moment obrotowy od 2.0, ale odczucia z jazdy będą podobne. Za 1.6 mpi przemawia tylko ogólna prostota i bezawaryjność (bo nie wiem co tam może się zepsuć), spalanie w mieście 1.6 i 1.8t będzie miało podobne (potwierdzam jak koledzy: 1.8 turbo spalanie miasto:12-14 / mieszany:10 / trasa(delikatnie):7-

  14. #14
    Awatar Kanapa
    Dołączył
    Jun 2016
    Płeć
    Skąd
    Katowice
    Pojemność
    brak
    KM
    265
    Rocznik
    2002
    Kolor
    Czarny
    Posty
    1,187
    też muszę powielić wcześniejsze wypowiedzi kolegów, ruda praktycznie nie występuje jeśli auto nie miało jakiejś przygody.
    Jedyne miejsca to dokładnie tak jak Paweł napisał przy początku i końcu tej blachy z nakładki na próg, ale to głównie spowodowane jest od jazdy autem bo tam po prostu cały piasek i inne kamyczki po tylu latach zrywają kawałki lakieru i pojawia się "rudy nalot" wystarczy wyczyścić i np. brunoxem zabezpieczyć i pomalować punktowo i mamy spokój

    Ośkę do 18k na pewno znajdziesz i nie powinno być zbyt dużego problemu o lepszy egzemplarz. Gorzej byś miał jakbyś chciał Q znaleźć w tym pieniądzach ... to już inna bajka.

    I spalanie, Q 225 pali raczej więcej od ośki ale dalej mnie zastanawia jak inni z 225 to robią że jeżdżą spokojnie i mają 11l na 100 :/ ja przy prawie spokojnej jeździe mam około 8-9 a przy emeryckiej 100% czyli max to jest 90km/h i to rzadko to rekord mam 6,2l (komputer okłamywał o około litr bo pokazywał wtedy 5, i to było na powrocie z Zlotu na Mazurach w tym roku (mierzone programem Fuelio i tankowane do pełna zawsze do 3 odbić). Może to kwestia w sumie tego że mam w aucie praktycznie wszystko nowe, już sam nie wiem.

    PS.znalazłem jeszcze fotke jak robiłem z tankowań aut i tutaj jest foto z wskazaniami kompa pare dni po powrocie z zlotu

    Ostatnio edytowane przez Kanapa ; 19-09-2018 o 11:57

  15. #15
    Awatar ramborior
    Dołączył
    Dec 2016
    Płeć
    Skąd
    Lublin
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    niebieski
    Posty
    28
    Ja napisałem, że korzystam z mocy więc i spalanie 10-11 wychodzi

    Rzeczywiście w tych miejscach (nakladki progów) występują odpryski i pojawia się rdza.

    Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •