Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 42

Wątek: Szarpanie przy przyśpieszaniu

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2016
    Płeć
    Skąd
    T-ów
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    10

    Szarpanie przy przyśpieszaniu

    Witam,

    Tak jak w tytule, podczas mocniejszego przyśpieszania ok 3 tyś obrotów autem szarpie.
    Ma ktoś może jakieś pomysły? Mogę zrobić logi, tylko nie do końca wiem, które bloki wybrać.
    Silnik to 1.8t ARY 180km quattro.

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Awatar neder399
    Dołączył
    Jul 2017
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    250
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Czarny
    Posty
    36
    Ja bym stawiał na świecę lub cewkę

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2016
    Płeć
    Skąd
    T-ów
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2001
    Kolor
    Srebrny
    Posty
    10
    Świece wymieniłem 2 tyg temu na NGK PFR6Q i dalej to samo. Dodam tylko, że czasami szarpnie raz czasami pare razy.
    Jeśli chodzi o cewkę jest jakiś sposób, aby to sprawdzić?

  4. #4
    Awatar neder399
    Dołączył
    Jul 2017
    Płeć
    Skąd
    Wrocław
    Pojemność
    1.8T
    KM
    250
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Czarny
    Posty
    36
    Masz ogólnie 4 cewki, zamieniaj po kolei każdą i zobaczysz z którą coś jest nie tak, w moim przypadku nawet nie trzeba było zamieniać bo od razu było widać którą jest walnięta

  5. #5
    Awatar Lskierka
    Dołączył
    Jul 2018
    Płeć
    Skąd
    Marki
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebny
    Posty
    100
    Mam podobnie u siebie w 1.8T 225. Jechałem do Gdańska i wszystko było Ok. Gdy ruszyłem po kilku dniach w trasę powrotna to gdy mocniej depnę pedał gazu to przy około 3-4k obrotów jest jakieś dziwne szarpanie i dławienie. Przy łagodnym przyspieszaniu mogę jechać normalnie do odcięcia. Jak mogę sprawdzić te cewki? Na wolnych obrotach czasami tez się dławi. Nie wiem czy to nie jakieś lewe powietrze?

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2013
    Płeć
    Skąd
    Kłodzko
    Pojemność
    1.8T
    KM
    225
    Rocznik
    1999
    Kolor
    niebieski
    Posty
    1,493
    Cytat Zamieszczone przez Noiz Zobacz posta
    Świece wymieniłem 2 tyg temu na NGK PFR6Q i dalej to samo. Dodam tylko, że czasami szarpnie raz czasami pare razy.
    Jeśli chodzi o cewkę jest jakiś sposób, aby to sprawdzić?
    Witam,

    Sprawdź przerwę na świecach (miałem ten sam problem na starych). Kupiłem i założyłem nowe (i jeszcze większe objawy) sprawdzam przerwę na nowych, 1,2mm a na starych 1,1mm. Zmniejszyłem przerwę do 0,75-0,8mm i już nie było problemu, a przejechałem już około 3-4 tyś.
    Jeśli przerwa jest OK, to tylko zostają cewki.

    Pozdrawiam.

  7. #7
    Awatar SCRash
    Dołączył
    May 2018
    Płeć
    Skąd
    Strzelce Opolskie - Kluczbork
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    GW Green
    Posty
    41
    Sonda do sprawdzenia.

  8. #8
    Awatar Lskierka
    Dołączył
    Jul 2018
    Płeć
    Skąd
    Marki
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebny
    Posty
    100
    U mnie faktycznie były jakieś błędy sondy lambda. Czy da się w łatwy sposób ją wymienić czy wymaga to demontażu wielu rzeczy ?

  9. #9
    Awatar SCRash
    Dołączył
    May 2018
    Płeć
    Skąd
    Strzelce Opolskie - Kluczbork
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    GW Green
    Posty
    41
    Wtyczka do sondy znajduje się pod kapturkiem przykręconym do podwozia koło katalizatora. Ściągasz kapturek, odkręcasz sondę kluczem 22mm. Jeśli masz oryginalną to tylko zmieniasz, jeśli uniwersalną to musisz jeszcze wtyczkę odciąć i przymocować do drugiej sondy. Robota bez kanału, prawa strona auta podniesiona i podparta ok 30 minut. Tyle mi zajęło z przełożeniem wtyczki z oryginalnej na uniwersalną.

  10. #10
    Awatar Ucando
    Dołączył
    May 2017
    Płeć
    Skąd
    Warszawa
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2006
    Kolor
    czarny
    Posty
    4
    Witaj,

    Opis objawów pasuje do uszkodzenia świec/kabli/cewek.
    Można spróbować podłączyć samochód pod komputer i sprawdzić, czy nie ma żadnych błędów.
    Tak jak wyżej pisano, jeśli świece są dobre to proponuję sprawdzić cewki oraz kable.

  11. #11
    Awatar Lskierka
    Dołączył
    Jul 2018
    Płeć
    Skąd
    Marki
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebny
    Posty
    100
    SCRash - możesz trochę więcej szczegółów opisać? Aby dostać się do tego to z prawej strony mam podniesione auto, a co dalej? Odkręcam koło i osłonę przy nadkolu czy jakieś inne kroki?

  12. #12
    Awatar SCRash
    Dołączył
    May 2018
    Płeć
    Skąd
    Strzelce Opolskie - Kluczbork
    Pojemność
    1.8T
    KM
    180
    Rocznik
    2000
    Kolor
    GW Green
    Posty
    41
    Podnosisz prawą stronę auta, podpierasz żeby twoje auttko nie zrobiło Ci kuku. Następnie niedaleko katalizatora, bliżej prawej strony auta zobaczysz czarny plastikowy kapturek wielkości pięści. Odkręcasz dwie śruby kluczem nr 10 (chyba) i ściągasz kapturek. Wypinasz jedną wtyczkę sondy (tej przed katem) i Wypinasz przewód z plastikowych zaczepów. Następnie wciskasz się głębiej pod samochód i płaskim (nie oczkowym ) kluczem nr 22 wykręcasz sondę która wkręcona jest w rurę tuż przed katem. Składasz w odwrotnej kolejności. Klucz musi być płaski bo przez oczkowy nie przełożysz wtyczki. No chyba, że masz klucz specjalny do odkręcania sond. Podejrzewam że nie masz bo ja sam nie posiadam mimo tego że już naście takich sond odkręciłem.
    Porada dotyczy wymiany sondy w ośce 180KM. W 225KM nie wiem jak to wygląda bo nie widziałem go od spodu
    Ostatnio edytowane przez SCRash ; 26-08-2018 o 17:06

  13. #13
    Awatar Lskierka
    Dołączył
    Jul 2018
    Płeć
    Skąd
    Marki
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebny
    Posty
    100
    To będę musiał przy ładnej pogodzie zajrzeć pod niego. Jak bym miał kanał to rozumiem, że wymiana będzie jeszcze łatwiejsza. Mam nadzieję, że 225KM jest podobnie jak w 180KM. Dzięki za więcej szczegółów!

  14. #14
    Awatar AcidTT
    Dołączył
    May 2015
    Płeć
    Skąd
    Ireland
    Pojemność
    1.8T
    KM
    Xxx
    Rocznik
    2001
    Kolor
    LZ5W
    Posty
    4,222
    Vag do reki, sprawdzic bledy + logi, po co to wrozyc z fusow ??
    Ostatnio edytowane przez AcidTT ; 26-08-2018 o 19:44

  15. #15
    Awatar Lskierka
    Dołączył
    Jul 2018
    Płeć
    Skąd
    Marki
    Pojemność
    1.8T
    KM
    224
    Rocznik
    2000
    Kolor
    Srebny
    Posty
    100
    AcidTT,
    Zamieściłem swoje logi w dziale z Wagiem. Tutaj

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •